Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vouwfiets prijs/kwaliteit-verhouding - Forum Wereldfietser

Vouwfiets prijs/kwaliteit-verhouding

Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar 2 vouwfietsen. Ik wil deze vouwfietsen achter in de auto leggen zodat ik ze kan gebruiken als we bijvoorbeeld naar het strand gaan of gewoon simpelweg ergens wat rond fietsen als we met auto ergens zijn.
Nu heb ik zelf al wat gezocht en kom ik al snel bij Brompton uit. Ook heb ik Dahon Vitesse voorbij zien komen. Maar ik vind deze fietsen nogal aan de prijzige kant . Ook heb ik Batavus en/of Gazelle gezien, is dat wat??
Ik zal er niet enorme afstanden mee afleggen en ook niet enorm vaak gebruiken maar wil relatief toch goede fietsen hebben -> niet dat er binnen diverse malen in en uit vouwen er al speling ontstaat;)

Graag hoor ik van jullie...
Er zijn hier vast mensen die veel van vouwfietsen weten, maar dit is in principe het verkeerde forum.
Ik kan je wel wat op weg helpen, de fietsersbond is altijd wel bezig met vouwfietsen.
Begin hier: http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fie ... ouwfietsen
En ja, vouwfietsen zijn niet goedkoper omdat ze klein zijn.
Leon
De Brompton is duur en heel klein op te vouwen. Hij fietst redelijk, maar ik zou er geen lange tochten op willen maken. Het is daarmee de ideale forensen vouwfiets. Voor incidenteel gebruik zou ik eerder denken aan de een of andere niet te dure Dahon (ook andere merken betrekken hun vouwfietsen vaak van Dahon). Realiseer je wel dat twee vouwfietsen in de bagagebak krap wordt, zelfs met Bromptons.
Wim
Soepkippen zitten meestal in een ruime pan :wink:
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb momenteel deze fietsen gezien:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ingen.html

En deze fiets:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... -izgs.html

Is dit wat?
Hoi,

de twee Dahon's lijken me al wat oudere types.
ze zijn voorzien van 20" wielen en dat loopt wel prettig
6 versnellingen: prima
buiten de gebruikelijke controles bij tweedehands:
kijk alleszins alles goed na op speling:
-scharnier
-werkt het vise grip slot soepel?
-balhoofd, er komen door de lange stuurbuis nogal wat krachten erop.
-balhoofdscharnier en slot


Als bovenstaande in orde is kun je niet miskopen voor het doel dat je voor ogen hebt.
En je hebt er twee nodig, ga alleszins kijken. Kan nooit kwaad.

De rode is voorzien van 16" wielen, iets minder "loop"; 3 versnellingen.
voor jouw gebruiksdoel het overwegen waard.
Maar dan heb je er nog maar één.

Met mijn Dahon Vitesse reed ik in 2009 de Zuiderzeeroute! Ze hebben veel meer in hun mars dan je op het eerste zicht zou denken hoorr!
http://www.fietstoeren.be/Archief/Ned/z ... derzee.htm

Brompton; te duur voor jouw gebruik
Wij hebben een Dahon Curve 3v sinds 2009. Gekocht voor 399 euro, enige kosten tot hiertoe zijn remblokjes en de achtervelg (en als gevolg van een gescheurde achtervelg ook een nieuwe buitbenband).

Het ding wordt 2 à 3 keer per week gebruikt (+/-8 km per rit), rijdt vlot, behoorlijk comfortabel door de banden, constructie voelt erg "wobly" boven de 30 per uur, remvermogen zeer behoorlijk. Vouwt relatief klein, maar groter dan brompton, kan net tussen de zetels van de trein in Belgie als je de bagagedrager verwijdert.

Al bij al zeer tevreden over, indien vouwmaat niet belangrijk is, zou ik wel durven naar een 20" versie te gaan.
Ik ben een fan van de sparta 8/80. Is een behoorlijk oude fiets en vrij groot. Maar in de meeste auto´s zou je er toch wel twee kwijt moeten kunnen in de achterbak zonder veel problemen.

Voor mij is het de ideale stadsfiets: klein, zeer wendbaar, relatief licht. Als je geluk hebt kun je wel ergens een versie met duomatic 2-versnellingsnaaf vinden. (of zo´n nieuwe Sram duomatic installeren)
Dankzij de grote wielen rijden ze veel fijner dan de gemmiddelde vouwfiets, vooral voor stadsverkeer. Daarnaast is het frame zeer stabiel en heb je je handen amper bij het stuur nodig (behalve stoeprandjes op, en vanuit stilstand op gang komen is wat lastig)
De bevestiging van de twee delen aan elkaar is zeer degelijk en heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.

Normaal rijdt ik er geen grote afstanden op, maar als de trein niet rijdt overbrug ik regelmatig grotere afstanden met het ding. (ooit eens Den Haag Utrecht in een uur of 4)

voordeel is dat ze lekker goedkoop zijn.
Laat je iets weten, fotootje bv als je wat gevonden hebt?
heb zelf een Beixo 7v, toevallig op MP tegengekomen van een oudere heer die er een paar keer op gefietst had, maar door gezondheidsredenen niet meer kon, aanrader voelt heel stevig aan heb ook gekeken naar Brompton en Dahon - maar nu beter voor Dahon prijs
heb zelf een Beixo
Als ik het goed voor heb: is dat geen vouwer met cardanaandrijving?

Dahon: ik wou een vouwfiets voor recreatief gebruik. Vooral de combinatie OV en vouwer ben ik helemaal weg van!
Ik heb zo al mooie tochtjes gemaakt!

Daarom was de Brompton voor mij te duur.
Bovendien: ik heb hier alles van Ortlieb liggen en op de Dahon kunnen de voortassen worden aangehaakt.
De achtertassen ook, mits je een normala bagagedrager monteert (zoals ik doe)
De kanotas kan evt op de bagagedrager bij een Brompton, maar voor dagtochtjes gebruik je dat niet.

In elk geval: veel vouwfietsplezier!