Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb stuurtas - Forum Wereldfietser

Ortlieb stuurtas

Ik heb zaterdag mijn nieuwe Santos travelmaster opgehaald en Zondag ben ik bezig geweest om mijn Garmin en Stuurtas te monteren.
Nu is die stuurtas een half jaar oud het klik systeem gaat met een spankabel volgens de beschrijving om het stuur heen.
nu gaat deze steun scheef staan aan de kant waar je de kabel aanspant en word het kustof blok in elkaar gedrukt.
Als ik hem minder vast draai zakt de tas naar beneden.
is dit een bekent probleem?
Klaas
Klinkt niet best en klinkt alsof de kabel verkeerd zit.
De kracht die het ding naar beneden drukmoet opgevangen worden door de kabel en niet door de klemming.
Heb je een foto ervan?
Wie heeft het ding erop gezet? (Winkel? Dan afblijven en teruggaan)
Leon
Ik heb ook zoiets gehad, bij mij was de stuurtas verkeerd gemonteerd en kruiste de draden elkaar bij de rode pijlen anders. De draden die van boven kwamen lagen boven op de draden die van beneden kwamen en dus niet zoals op de tekening (ik hoop dat ik het duidelijk heb gemaakt). Ik heb de boel losgehaald en het gemonteerd zoals op de tekening. Daarna had ik geen last meer dat de tas zakte.

Afbeelding
Inderdaad, goed de instructies opvolgen en het einde goed aantrekken met een tang voordat je de inbusbout vastdraait; eventueel een nieuwe draad bestellen als hij flink beschadigd is!
Of een oude remkabel (schakelkabel kan ook) gebruiken, samen met een oude buitenkabel (om inschuren te voorkomen) lekker duurzaam bezig.

Peter
Op de plaats van het klickfixsysteem een paar wikkelingen textieltape aanbrengen om je stuur. Geeft veel wrijving onder de kunsstof en vermindert daardoor de kans op zakken. Ik heb de kabel niet eens nodig.
Het is een speciaal kabeltje met een wartel aan het begin om hem aan te draaien .
een oude remkabel is geen optie, het is een Ortlieb systeem dat is anders als bv. Agu die gebruiken een klem om het stuur en een kabel tegen het naar beneden zakken.
Op mijn oude fiets een Giant was de verbinding stuurpen en stuur breder als bij Santos de kunstof word naar binnen getrokken.
Ik had de beschrijving nog en ff gecontroleerd hij is goed gemonteerd
Klaas
saagstree schreef:Het is een speciaal kabeltje met een wartel aan het begin om hem aan te draaien .
een oude remkabel is geen optie, het is een Ortlieb systeem dat is anders als bv. Agu die gebruiken een klem om het stuur en een kabel tegen het naar beneden zakken.
Op mijn oude fiets een Giant was de verbinding stuurpen en stuur breder als bij Santos de kunstof word naar binnen getrokken.
Ik had de beschrijving nog en ff gecontroleerd hij is goed gemonteerd
Klaas
Deze Ortlieb zit ook op één van onze santossen. Geen probleem met de montage, wél heb ik er direct het genoemde textieltape onder bevestigd. Montage luistert wel nauw, maar las het zit, zit het als een huis.
Matthie9000 schreef:Inderdaad, goed de instructies opvolgen en het einde goed aantrekken met een tang voordat je de inbusbout vastdraait
Aantrekken met het handje is goed genoeg als je de houder iets (20°?) omhoog richt op dat moment. Na voorzichtig aandraaien van de borging duw je de houder naar beneden in positie. Als je de juiste positie hebt bereikt trek je de schroefjes waarmee de kabel vastzit aan. Hou er rekening mee dat de houder dan nog 5° zakt.
In tape geloof ik in dit geval niet, of je moet in een kasseivrij gebied wonen.
Leon
Nadeel van deze bevestiging ten opzichte van het oude systeem is dat je niet zomaar je stuur kunt verwijderen bv om je fiets te verpakken in doos, de houder verbindt het stuur met de stuurpen en een eenmaal aangespannen kabeltje laat zich na verwijdering niet zonder veel moeite weer terug plaatsen in de houder, ben er in Oeganda een paar uur mee bezig geweest om dat kreng weer op het stuur te krijgen :(
Peter
Petervd schreef:Nadeel van deze bevestiging ten opzichte van het oude systeem is dat je niet zomaar je stuur kunt verwijderen bv om je fiets te verpakken in doos, de houder verbindt het stuur met de stuurpen en een eenmaal aangespannen kabeltje laat zich na verwijdering niet zonder veel moeite weer terug plaatsen in de houder, ben er in Oeganda een paar uur mee bezig geweest om dat kreng weer op het stuur te krijgen :(
Peter
Waarom kun je de houder niet omhoog draaien zodat het kabeltje ontspant? Als je een stuurpen hebt met een 'dekseltje' pak je het stuur en dan er zo af.
Leon
Leon schreef:
Petervd schreef:Nadeel van deze bevestiging ten opzichte van het oude systeem is dat je niet zomaar je stuur kunt verwijderen bv om je fiets te verpakken in doos, de houder verbindt het stuur met de stuurpen en een eenmaal aangespannen kabeltje laat zich na verwijdering niet zonder veel moeite weer terug plaatsen in de houder, ben er in Oeganda een paar uur mee bezig geweest om dat kreng weer op het stuur te krijgen :(
Peter
Waarom kun je de houder niet omhoog draaien zodat het kabeltje ontspant? Als je een stuurpen hebt met een 'dekseltje' pak je het stuur en dan er zo af.
Leon
Met veel moeite heb ik zoals jij beschrijft het stuur kunnen verwijderen maar weer terug plaatsen op die manier lukte niet, kabeltje was misschien net iets te kort.
Peter.
Petervd schreef:[Met veel moeite heb ik zoals jij beschrijft het stuur kunnen verwijderen maar weer terug plaatsen op die manier lukte niet, kabeltje was misschien net iets te kort.
Peter.
Dat is je stuurpen waarschijnlijk net wat ongunstig vormgegeven voor deze truc.
Leon