Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van maastricht naar Zurich zwitserland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

van maastricht naar Zurich zwitserland

Leon schreef:In geval van nood werkt een stuk stevig plastic uit de berm ook om in de kapotte buitenband te leggen. Wellicht lastig te vinden en Zwitserland, maar in de meeste landen geen probleem.
Leon
Of een paar dubbelgevouwen bladzijden uit je (niet digitale) dagboek. 8) Dat moet alleen niet te lang duren als het nat wordt.
Wat betreft plastic insert of Petflessen die men tussen buitenband en binnenband stopt: goed de randen afbramen! voor je het weet heb je meer lekke banden dan je tot de volgende fietsenzaak vol kunt houden. In West-Europa is dat misschien geen probleem, maar als je ergens in de bush bent wellicht iets om te onthouden.
ik heb nu definitief gekozen om naar Zurich/Zwitserland toe te gaan.
qua conditie kom ik in nederland niet te kort als k 220+ km per dag fiets dus dat moet denk ik geen probleem zijn. Maar de volgende vragen zijn voor me erg belangrijk wat ik zelf niet iets concreets op kan vinden:

1: is het verstandig om alle kampings/hotels van te voren te boeken.
2: is rond 100 euro per dag genoeg om de reis comfortable en goed af te ronden ?
3: ik heb het gegekeken via google maps dat je vanaf maastricht naar de luxemburg 170 km is. is dat wel binnen 1 dag te doen zo niet welke route denken jullie dat ik beter kan nemen?
Leon schreef:In geval van nood werkt een stuk stevig plastic uit de berm ook om in de kapotte buitenband te leggen. Wellicht lastig te vinden en Zwitserland, maar in de meeste landen geen probleem.
Leon
Voor Zwitserland: bankbiljetten worden doorgaans gemaakt van heel stevig papier, dus dat werkt ook. Er komt wel een zeer interessant wafelpatroon van de buitenband in , dus een geldautomaat wil ze nadien niet meer hebben;)
- Waarom zou je als je in je eentje reist je reis zo willen inperken dat je je overnachtingen tevoren al vast legt? Zou dat nooit willen/doen.
- Van die 100 Euro per dag kun je onderweg sparen voor je terugreis. Ruim voldoende, zelfs al zou je nooit zelf koken en regelmatig binnen overnachten. Ik ga zelf uit van maximaal de helft voor dit soort trips.
- Routes: Basecamp is gratis te downloaden http://www.garmin.com/nl/basecamp. Installeer de gratis OFM-fietskaarten https://sites.google.com/site/openfietsmap/(doneer eens iets, ze zijn echt geweldig en je houdt toch over van die 100 euro) en trek een lijn tussen Maastricht en Luxemburg. Kijk en pas aan. Of kijk even naar de route van Hans http://www.vanderveeke.net/fiets2012/fietsen.htm
Richting Basel kan je deel 1 van Onbegrensd Fietsen naar Rome (van Benjaminse) gebruiken. Dat is een erg mooie route die de al te pittige klims vermijdt, en je kan onderweg ook nog tussen een paar varianten kiezen. Alles is echt goed aangegeven in die boekjes. Vanuit Basel is het dan niet ver meer naar Zürich!
Afgelopen zomer heb ik de route onbegrensd naar Rome van Paul Benjaminse gefietst in omgekeerde volgorde vanaf Basel. Ik heb de afstand tussen Luxemburg en Maastricht ook in 1 dag gefietst. Ik heb daarbij de route variant gebruikt die dwars door de Hoge venen en de alternatieve route via Sankt Vith. Die variant gaat over een stuk "Fietssnelweg" tot aan en nog een stukje na Sankt Vith. Vanaf Maastricht gezien. Deze route klimt en daalt gestaag, waardoor je vele kilometers achter elkaar op een flink tempo kan doortrappen. Ik vond die afstand in ieder geval goed te doen, maar ik had toen al aardig wat kilometers in de benen na eerste een rondje Zwitserland gedaan te hebben.
Van Maastricht naar Zurich kan makkelijk zonder reservebuitenband mee te nemen. Wel natuurlijk een reservebinnenbandje meenemen.
Je kan werkelijk vele vele duizenden kilometers toe met een normale anti-lekbuitenband.
Lekker banden zijn door de nieuwe technieken echt uitzonderingen geworden. Ikzelf heb misschien nog 1x per 20.000km een lekke band of zo.
Lekke banden zijn niet zo'n probleem. Ze komen niet vaak voor, zelfs als je lichte snelle feestbanden gebruikt, en ze zijn in principe makkelijk te repareren. De vervelender problemen zijn uitgescheurde ventielen, kleine stukjes metaaldraad van kapotte vrachtautobanden die je maar niet kunt vinden, of dingen als een stuk staal op de weg dat je buitenband in een keer doorsnijdt. Ik heb dat allemaal meegemaakt, en het is gelijk erg vervelend. Dus wat mij betreft twee binnenbanden en meestal een lichte opvouwbare reserve buitenband.
Wim
Matthie9000 schreef: Ah die had ik mee moeten hebben! Ik heb de buitenband achter omgewisseld met vóór die natuurlijk minder ver versleten was, omdat ik vóór minder druk in de biba pomp kreeg ik geen protrusie van de binnenband. Uiteindelijk nog een redelijk stuk mee kunnen doorfietsen en er in Duitsland uiteindelijk vóór een marathon opgezet, conclusie: volgende keer zorg ik dat de buitenband achter vóór vertrek wordt vervangen.
Wel heel voorzichtig rijden met zo'n voorband. Als je iets te hard door de bocht gaat met een zachte voorband, dan ga je onderuit en een klapband is ook geen pretje.

Ook 2x biba