Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Tilburg - Forum Wereldfietser

Rondje Tilburg

Hallo Beste Wereldfietsers,

Ik en een paar andere mensen willen een rondje Tilburg in elkaar zetten.
In gevolg van rondje Utrecht- Groningen - Amsterdam - etc.
Zelf heb ik geen vergelijkingen omdat ik nooit een van de rondjes meegefietst heb ?.

Ik vraag mezelf af aan wat voor criteria een rondje moet voldoen om de wereldfiets naam te mogen dragen.
En om op de site te mogen komen staan onder het blokje activiteiten !!.


Zelf persoonlijk vind ik dat de route zodanig maatschappelijk moet zijn dat iedereen.
In staat moet zijn om mee te kunnen fietsen gezien het tempo.
En iedereen gezien het tempo zichzelf moet kunnen uitleven zoals hij of zij dat zelf wil.

De wereldfietser is immers een vereniging van de leden & voor de leden.
Jonny Wolfs schreef:Hallo Beste Wereldfietsers,

Ik en een paar andere mensen willen een rondje Tilburg in elkaar zetten.
In gevolg van rondje Utrecht- Groningen - Amsterdam - etc.
Zelf heb ik geen vergelijkingen omdat ik nooit een van de rondjes meegefietst heb ?.

Ik vraag mezelf af aan wat voor criteria een rondje moet voldoen om de wereldfiets naam te mogen dragen.
En om op de site te mogen komen staan onder het blokje activiteiten !!.


Zelf persoonlijk vind ik dat de route zodanig maatschappelijk moet zijn dat iedereen.
In staat moet zijn om mee te kunnen fietsen gezien het tempo.
En iedereen gezien het tempo zichzelf moet kunnen uitleven zoals hij of zij dat zelf wil.

De wereldfietser is immers een vereniging van de leden & voor de leden.
Ha die Jomny,

Ik zou me wenden tot het bestuur om te kijken hoe ze jouw initiatief kunnen ondersteunen
Ha Johnny,
Prima initiatief. Er zijn niet veel regels eigenlijk. Inderdaad moet het rondje openstaan voor iedereen. Tempo, afstand e.d. bepaalt de organisator in overleg met de groep, in de praktijk is dat een recreatief tempo zodat alle wereldfietsers met hun vakantiefiets mee kunnen fietsen.
Het leukste is een andere dag te kiezen dan de reeds bestaande rondjes.
Succes!
Hoi Johnny,

In Groningen hebben we niet veel regels. Het is op een vaste dag (tweede zondag in de maand) en een vaste tijd. We zien dan wel wie er wil komen. Bij ons is er geen organisator. Wie zin heeft bereid een rondje voor van tussen de 60 en 80 km. Soms combineren we het met een koffie of een soepje bij een van de mensen thuis. Maar vaak ook niet en nemen we zelf wat mee.
Het tempo is in principe zodanig dat iedereen mee kan komen. Het zijn ook niet altijd wereldfietsers, maar soms ook mensen met een gewone drie versnellingen fiets. Maar iedereen heeft het in zich om wereldfietser te worden, dus dat mag ook.
Het leuke is dat we steeds een ander rondje hebben omdat er verschillende mensen het voortouw nemen.

Mocht je nog vragen hebben, dan laat maar horen. Je kunt ook altijd een keertje met na mee :wink:
Hey Johhny,
Ben je druk bezig geweest?, is dit niet teveel van het goede?:
http://www.rondje-tilburg.nl/fietsen.html

:D :D :lol: :wink: :wink:
Daar staa(t)(n) 1 (of 2) rondje(s). Wij vonden het leuk, en willen vaker dan 1 of 2 keer een rondje fietsen...

Wij waren met z'n vijven, en willen graag een wat groter groepje leden proberen te interesseren voor een dergelijk rondje. Vorige (eerste) keer was het een rondje van 45 km. Voor de mensen die ook naar beginpunt heen en weer moesten, is dat voldoende. Wij hadden de fietsen achterop de auto gezet, en dan mag het wel een paar km. meer zijn.
Verder was het tempo bedaard. ;-) Noiu ja, windstil over asfalt 22-23 km per uur. Door zand al gauw veel lager, door de nattigheid en aanwezigheid van een ligfietser met ongeshikte versnellingen voor onverhard, en wijzelf, die wel lang doortrappen, maar met minder kracht dan de gemiddelde wereldfietser, waardoor bij tegenwind, bergop en/of zuigend zand/modder de snelheid er al snel uit is.

We hopen dus op een groepje mensen dat eens per maand (op een zaterdag) tijd wil vrijmaken om in de buurt van Tilburg 45-65 km. wil fietsen. We beloven gezelligheid! ;-)
HansvanderVeeke schreef:Het is op een vaste dag (tweede zondag in de maand) en een vaste tijd. We zien dan wel wie er wil komen. Bij ons is er geen organisator. Wie zin heeft bereid een rondje voor van tussen de 60 en 80 km. :
'Utrecht' doet het ook zo.
Vaste dag in de maand (eerste zondag). Vast tijdstip. Wisselende organisator.
Koffie of soep bij mensen thuis hebben we nog niet gehad (maar ik geloof dat de meeste deelnemers bij ons te dicht bij het startpunt wonen).
De eerste keer was hier ook tweede zaterdag van de maand. Dat zou nu betekenen de 16e maart. Als het een week later wordt, kunnen wij niet mee: dan wordt mijn moeder 80.
De eerste keer is er al gesproken over het tweede rondje, maar ik ben kwijt wie dat zou uitzetten... We wachten het af.
Ja, we zouden de 16e toch weer gaan? Rondje van Joost, de ligfietser, die hij al eens gepost had, was het voorstel. Ander rondje kan ook.
Mooi! Ik was het even kwijt... Waar vinden we dat rondje op het forum?
Dat heeft Joost niet geplaatst.
Hoi Johnny,

Wij Rinse Zijlstra en Carla Simons, wonen in Loon op Zand en zouden mogelijk mee kunnen werken aan jouw "Rondjes Tilburg".

Op zaterdag 16 maart zouden wij met jouw mee kunnen fietsen.
Zelf organiseren wij ook wij ook wel fietstochten, wij zouden dus ook een tocht kunnen uitzetten en begeleiden. Dat wordt dan echter pas van de zomer.

Stuur je even een mailtje terug of de tocht op zaterdag 16 maart door gaat?

Groeten,
Rinse en carla
De tocht gaat zeker door (toch?) Als de een geen rondje uitzet, dan moet de ander het doen.
Wij wonen in Oudheusden, ook aardig in de buurt dus.
Waar verzamelen wij?
Hoe laat vertrekken we?
Heeft Joost de ligfietser een route?
Nog steeds geen route of startpunt...
Weersverwachting: windkracht 4-5 zuid, geheel bewolkt met regen, 4-8 graden....

Fietsweer? Weeronline geeft een 3 uit 10 voor fietsweer...
Nee, ik skip deze keer, tenzij er nog een ommeslag in het weer komt...
Wij balen van de weersverwachting, maar ik fiets aan woon-werk al elke dag 35 km door dit prutweer, vooral tegen de wind in is dat geen pretje. Op zaterdag doe ik dat niet als het niet gewoon lekker weer is.
Maar wie weet, misschien wordt het nog beter, de verwachting kan omslaan... En van de ligfietser ngo steeds geen reactie of route?
Geen fiets weer, volgende maand beter hoop ik.
Wij ( Rinse en Carla) zullen er volgende maand niet zijn.
We fietsen dan in Spanje!

Zodra we terug zijn nemen we weer contact op.
We kunnen dan ook een keer de route uitzetten.

Groeten,
Rinse en Carla
Dag fietsers

Bericht van die vastgereden ligfietser.
Vorige week was ik limburg.
We kunnen nog altijd mijn route rijden, ik kan op 20 april, de 13e doe ik in limburg de Amstel Gold recreanten versie van 150 km. Ben benieuwd of ik het haal. Op het werk zijn we elkaar al flink aan het plagen.
Heb de route geupload naar gpstracks.nl onder de naam: Goirle het zand
Goede site met veel routes.
Zijn er mensen die zondag naar Bussum willen? Dan kunnen we gezamenlijk met de auto. Bel me vrijdag of zaterdag overdag dan op 06-55753829 om iets af te spreken.

Joost
20 april zitten wij in het Noorden, ivm de 50 verjaardag van mijn vrouw weekendje weg. De 13e is mijn verjaardag, maar dat vieren we niet die dag, dus als je gratids koffie met iets lekkers onderweg wilt, moet iemand voor die dag een route uitzoeken, wij zijn er dan bij.