Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het is precies andersom: bij de Hilleberg tunnels kun je sowieso de buitentent los opzetten.Wim schreef:Hilleberg heeft stokhouders om de buitentent zonder binnentent op te zetten.
Wim
Idee is om geen fietstassen mee te nemen en me te redden met alleen een frametas + dry bag en dan twee dagen lekker veel km's weg te malen. Geen binnentent is halvering van pakvolume van de tent die waardevolle ruimte oplevert. En onder een tarp heb je toch ook last van kruipend en stekend ongedierte? Niet dat ik jullie bezwaren nu wegwuif, ik stelde mijn vraag juist om dat soort dingen te achterhalen.Rutger schreef:Eh topic was begonnen met: de halve kilogram interesseert me niet, maar wel het pakvolume??? Ik zou zeggen gewoon meenemen die binnentent. Je kan toch altijd iets op je tassen binden?
Eén vraag heb je volgens mij nog niet beantwoord (nou ja, indirect wel): wil je je tassen in de tent hebben? Zo nee: dan gaat er een wereldje open, denk ik. Bivakzak, bijvoorbeeld. Maar die drybag zal wel niet op je fiets blijven zitten, denk ik.Pedalero schreef:Idee is om geen fietstassen mee te nemen en me te redden met alleen een frametas + dry bag en dan twee dagen lekker veel km's weg te malen. Geen binnentent is halvering van pakvolume van de tent die waardevolle ruimte oplevert. En onder een tarp heb je toch ook last van kruipend en stekend ongedierte? Niet dat ik jullie bezwaren nu wegwuif, ik stelde mijn vraag juist om dat soort dingen te achterhalen.Rutger schreef:Eh topic was begonnen met: de halve kilogram interesseert me niet, maar wel het pakvolume??? Ik zou zeggen gewoon meenemen die binnentent. Je kan toch altijd iets op je tassen binden?
@Bert: Ik snap het als sommige mensen het niet snappen. Is gewoon iets dat ik in mijn kop heb: über-UL bepakking en twee dagen lange uren maken.
Tip, ga in Zwitserland fietsen, daar kun je 's morgens je bagage met de postbus vooruit laten sturen.Pedalero schreef:Idee is om geen fietstassen mee te nemen en me te redden met alleen een frametas + dry bag en dan twee dagen lekker veel km's weg te malen. Geen binnentent is halvering van pakvolume van de tent die waardevolle ruimte oplevert. En onder een tarp heb je toch ook last van kruipend en stekend ongedierte? Niet dat ik jullie bezwaren nu wegwuif, ik stelde mijn vraag juist om dat soort dingen te achterhalen.Rutger schreef:Eh topic was begonnen met: de halve kilogram interesseert me niet, maar wel het pakvolume??? Ik zou zeggen gewoon meenemen die binnentent. Je kan toch altijd iets op je tassen binden?
@Bert: Ik snap het als sommige mensen het niet snappen. Is gewoon iets dat ik in mijn kop heb: über-UL bepakking en twee dagen lange uren maken.
Maakt me niet zoveel uit, wel of niet in tent. Eerst proberen met alleen de buitentent leek me ook wel minimalistisch voor het uitgavenpatroon.Travelmaster schreef: Eén vraag heb je volgens mij nog niet beantwoord (nou ja, indirect wel): wil je je tassen in de tent hebben? Zo nee: dan gaat er een wereldje open, denk ik. Bivakzak, bijvoorbeeld. Maar die drybag zal wel niet op je fiets blijven zitten, denk ik.
Dan zit er niets anders op dan het gewoon te gaan proberen!Pedalero schreef:Maakt me niet zoveel uit, wel of niet in tent. Eerst proberen met alleen de buitentent leek me ook wel minimalistisch voor het uitgavenpatroon.Travelmaster schreef: Eén vraag heb je volgens mij nog niet beantwoord (nou ja, indirect wel): wil je je tassen in de tent hebben? Zo nee: dan gaat er een wereldje open, denk ik. Bivakzak, bijvoorbeeld. Maar die drybag zal wel niet op je fiets blijven zitten, denk ik.
Paar jaar geleden bij de WF offroad tocht dachten ook enkelen dat een tarp een leuk idee was. Niet in een hoosbui dusPedalero schreef:Idee is om geen fietstassen mee te nemen en me te redden met alleen een frametas + dry bag en dan twee dagen lekker veel km's weg te malen. Geen binnentent is halvering van pakvolume van de tent die waardevolle ruimte oplevert. En onder een tarp heb je toch ook last van kruipend en stekend ongedierte? Niet dat ik jullie bezwaren nu wegwuif, ik stelde mijn vraag juist om dat soort dingen te achterhalen.Rutger schreef:Eh topic was begonnen met: de halve kilogram interesseert me niet, maar wel het pakvolume??? Ik zou zeggen gewoon meenemen die binnentent. Je kan toch altijd iets op je tassen binden?
grundig schreef:Vanzelfsprekend neem je één die èn groot genoeg is en daarbij waterdicht.dachten ook enkelen dat een tarp een leuk idee was. Niet in een hoosbui dus
Dat ding wat ik zelf gebruik meet 3x4 en is gemaakt van zelfde materiaal als waar fa. Hilleberg z'n tenten van maakt..
Dat gevoel ken ik.m-gineering schreef:Alles onder een van boven waterdicht zeiltje was doorweekt