door
Wim » zo 27 jan, 2013 00:16
Ik hou van lekkere koffie, maar ook van lichtgewicht en handig. Ik ben uitgekomen op een Ortlieb opvouwbaar filter. Met mijn vrouw kamperend gebruik ik het zoals bedoeld (twee haringen erdoor boven een pannetje. Als ik alleen kampeer plaats ik hem in een grote plastic beker. Dat past precies bij de beker van mij, en dan heb ikm mooi een grote mok koffie. Mits gemaakt met goede koffie smaakt het echt heel aardig. Het water kan ik de avond tevoren na het eten koken en in de thermosfles doen. De volgende ochtend is het bij mij nog steeds heel heet. Dit bespaart me de brander tevoorschijn halen.
Als ik onderweg koffie wil doe ik heet water in een thermosfles (in een bikebuddy houder op mijn fiets). Daar kan ik dan thee van maken, maar ook chocolademelk (er zijn zakjes waarin ook melkpoeder zit zodat je geen melk nodig hebt), en ook oploskoffie. Voor dat laatste heb ik onlangs in de VS bij Starbucks hun oploskoffie gekocht omdat ik er zulke goede berichten over had gehoord. Dat is inderdaad werkelijk een totaal andere kwaliteit dan Nescafe etc. Het nadeel is dat het echt duur is, en dat ik het in Nederland nog niet gezien heb, al heb ik nog niet heel goed gekeken.
Wim