Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsgroentje v.s. Fietsvakantie - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsgroentje v.s. Fietsvakantie

Dat kunnen de gewone gebruikers ook zien. Janneke haar laatste posting was op 9 december 2012. Misschien is ze even in winterslaap vanwege de sneeuw.
Oooo vrees niet hoor!!! Ik ben er nog steeds. Was de laatste dagen druk met het in bedwang houden van een bus. Dat valt onder normale omstandigheden al niet mee, maar met sneeuw is het andere koek. Gelukkig is deze nog heel en geen passagiers gewond. Kortom, we gaan weer over op de orde van de dag... :lol:
applemeisje schreef:Oooo vrees niet hoor!!! Ik ben er nog steeds. Was de laatste dagen druk met het in bedwang houden van een bus. Dat valt onder normale omstandigheden al niet mee, maar met sneeuw is het andere koek. Gelukkig is deze nog heel en geen passagiers gewond. Kortom, we gaan weer over op de orde van de dag... :lol:
Gelukkig. Maar al die mensen hier op dit forum hebben ook interesse wat je nu hebt gedaan met al die adviezen.
Ah mooi!
Ze doet ut nog 8)
Ik heb Janneke hier niet in Zeist gesignaleerd de afgelopen tijd, terwijl het wel enigszins op de route van de LF 4 ligt. De koffie is inmiddels wel koud en alle matrassen en slaapspullen weer in de berging. Misschien tot een volgende keer. :D :D
Ik heb voor een prikkie 2 knalrode Vaude voor- en achterfietstassen, Ramble Oger tunneltentje, Thermarest zelfopblazend slaapmatje en een donzen mummy slaapzak van fjälräven op de kop getikt. Nu nog potten, pannen en een kookpitje.
Ja, het gaat de goede kant op :-)....
Ik ga in augustus van dit jaar voor het eerst op fietsvakantie. Ik zit te denken aan de Ronde van Nederland. Denk dat een eerste fietsvakantie in eigen land het beste is.
Verder wil ik een Bobyak huren.
Je kunt ook opteren om mee te gaan met het Beginnersweekend.
Dat ga ik zeker proberen... Het is, zeker als beginnend vakantiefietser, lastig genoeg om te kiezen uit zoveel verschillende producten en merken!!
Je steekt er veel van op en het is gezellig, zo onder elkaar
lastig genoeg om te kiezen uit zoveel verschillende producten en merken!!
Valt best mee als het een fiets betreft.
Kijk eerst of je een staal of alu frame wilt
Sommige merken maken tegenwoordig alleen nog maar alu fietsen..
Die vallen dan automatisch af..

Als je kiest voor een fatsoenlijke fiets tenminste.. :lol:
grundig schreef:
Valt best mee als het een fiets betreft.
Kijk eerst of je een staal of alu frame wilt
Sommige merken maken tegenwoordig alleen nog maar alu fietsen..
Die vallen dan automatisch af..

Als je kiest voor een fatsoenlijke fiets tenminste.. :lol:
Dit is wel heel kort door de bocht en erg ongenuanceerd. Als je genuanceerde informatie wilt kom dan naar de WF beurs in Bussum op 24 maart

Ronald van der Perk
Ik krijg een beetje een punthoofd van dat staal alumminium topic gekaap.

On topic bij de decathlon hadden ze sales.
Ik heb er goede dingen kunnen scoren voor echt leuke prijzen.
Daar moet je dus opletten en dag houd het leuk ;)
krijg een beetje een punthoofd van dat staal alumminium topic gekaap.
Wordt helemaal niets gekaapt..
Gewoon een suggestie of is dat ook al verboden :?
grundig schreef:
Roepen dat alle aluminium fietsen afvallen "als je kiest voor een fatsoenlijke fiets", lijkt me niet "gewoon een suggestie". Lijkt meer op het uitlokken van een discussie omtrent staal vs. aluminium. Met die discussie op zich is niks mis (al kom je er toch niet uit waarschijnlijk), maar daar zou je een apart topic voor moeten hebben...
Beste grundig/yohta,

Het zou de topic opener een stuk meer helpen als je de suggestie enigszins zou onderbouwen. En dan bedoel ik niet door een document van 684 pagina's te linken, maar met wezenlijke voor- en nadelen te komen.
Maar, in dit geval heeft topic opener helemaal niet gevraagd om adviezen of suggesties voor het framemateriaal van haar volgende fiets. Ik zou volgende keer dus even wachten met suggesties. :wink:
grundig schreef:
Ha die janneke,

Snap jij er nog wat van? overigens heeft mijn stadsfiets een stalen frame en mijn vakantiefiets een alumminium kader. Ik krijg daar echt geen punthoofd van.

Wer ist der Herr oder die Frau Grundig?
@ applemeisje,

Als je nog potten-en-pannen aan moet schaffen raad ik je aan geen aluminium materiaal te kopen. Serieus! Die troep is poreus en daarbij giftig. Voor een enkele keer maakt het hoogstwaarschijnlijk niet zo veel uit maar als je van plan bent eea vaker te gebruiken is RVS beter / duurzamer.

Veel plezier met de aanschaf.
O, en vergeet de kringloopwinkels niet.. :wink:
En dan bedoel ik niet door een document van 684 pagina's te linken
Nee, daar heeft idd niemand wat aan
grundig schreef:Als je nog potten-en-pannen aan moet schaffen raad ik je aan geen aluminium materiaal te kopen. Serieus! Die troep is poreus en daarbij giftig. Voor een enkele keer maakt het hoogstwaarschijnlijk niet zo veel uit maar als je van plan bent eea vaker te gebruiken is RVS beter / duurzamer.
Welja, knal er nog maar een advies overheen.

Als ik even google gaat het om deze McDougal: http://www.drmcdougall.com
:shock: :shock: :shock:

Leon
Ik denk dat "ons" Appelmeisje best wel in staat is om appels van peren te onderscheiden en ook de verschillen in de adviezen. Overigens heb ik de deelname aan fietsweekenden erg leuk en als zeer leerzaam ervaren. Maar mijn ervaring is geen garantie voor jou ervaring en beleving. :lol:
Op een gegeven moment denk je... ik heb genoeg adviezen gekregen. Ik ga gewoon fietsen.

O ja je kan natuurlijk ook even een fiets en uitrusting lenen van iemand.
Misschien een leuk idee voor bij het beginnersweekend om eens te wisselen van fiets of tent. :D :D