Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen gestolen in Santiago de Chile - Forum Wereldfietser

Fietsen gestolen in Santiago de Chile

Het ergste wat ons kon overkomen is gebeurd.

Onze fietsen zijn een paar uur geleden gestolen in Santiago.

Deze foto hebben we nog genomen van de plaats waar ze gestolen werden:

http://diariodebici.blogspot.com/

Het gebeurde vlak voor de bekende La Piojera bar/restaurant tussen 10u30 en 11u15 vanavond.

We beseffen nog altijd niet hoe stom we zijn geweest. We hebben de fietsen enkel aan elkaar vastgemaakt en er was zo veel politie in de buurt toen we aankwamen dat we ons gewoon te veilig voelden.

De politie en het papierwerk habben we achter de rug.
Ik ga er de komende dagen alles aan doen om de fietsen terug te vinden. Ik meen nog een kans te hebben en probeer zo veel mogelijk tips/ideeen te verzamelen.

De dief heeft wellicht geen idee van de waarde van de gestolen Santos en Fahrradmanufaktur fietsen

Dus wie ideeen of tips heeft laat maar horen. We spreken ook spaans dus eventueel interessante spaanstalige website,.... maakt niet uit.
Ik geef mezelf een week hier in Santiago voor ik de strijd opgeef,

Info graag sturen naar siemen dot jansma at gmail dot com
bedankt
Is natuurlijk achteraf, maar let in grote steden altijd op! Die twee fietsen aan elkaar zijn zo in een busje en niemand heeft in de gaten dat het om fietsendieven gaat.
Ik was jaren geleden bij de Chileense fietsersorganisatie "Furiosos Ciclistas". Met hen op de fiets 's avonds de stad in. De fietsen gingen mee in het restaurant. Was allemaal heel gezellig.
Als jullie toch nog een week in Santiago zijn kunnen jullie met hen contact opnemen. A.S. zondag is er een carnavalstocht op de fiets voor behoud van een bos!
Deelnemers op de fiets zijn welkom. Wellicht kunnen ze voor jullie fietsen regelen.
www.furiosos.cl
Dit is wel enorm balen. Je eigen fiets weg voelt alsof er een stukje van jezelf gestolen is. Maar bovenal, dit wil je niet wanneer je op vakantie bent. Ik hoop echt dat ze gevonden worden en dat jullie verder kunnen :!: Zulke fietsen moeten daar wel opvallen.

Inderdaad zijn fietsen zo weg. Als ik bedenk hoe wij in het verleden onze fietsen wel eens achter lieten om een stad te bekijken, soms met bagage en al. Achteraf gezien misschien een beetje dom.

Succes met het terugvinden!

groet,
Ik zou proberen de Furiosos Cyclistas in te schakelen bij de opsporing. Je zou kunnen vragen een opsporing verzocht met foto te verspreiden via hun netwerk van sociale media. Op de carnavalstocht van a.s. zondag zijn veel fietsliefhebbers. Jullie fietsen moeten toch opvallen bij Chileense fietsers. Wellicht mogen jullie even aandacht vragen achter de microfoon.
Zij hebben ook een fietskaart van Santiago met alle fietsenwinkels en fietsenmakers van Santiago erop. Die zouden ook ingeschakeld worden bij de opsporing.
Wellicht heeft Furiosos Cyclistas ingangen bij radio en TV voor een oproep.

Veel succes!

Bert