Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St. Columbaroute in augustus 2013 - Forum Wereldfietser

St. Columbaroute in augustus 2013

Zo! Zojuist de boot naar Newcastle geboekt, voor net geen drie weekjes Engeland. De basis van de route zal de St. Columbaroute zijn, dus nu gauw boekje bestellen en vervolgens kijken welke gedeelten we helaas niet zullen kunnen fietsen... ik zal in de aanloop ernaartoe dit topic gebruiken om jullie te overstelpen met vragen naar de bekende weg:).

Voor nu: wat heb ik er zin in!!
Travelmaster schreef:De basis van de route zal de St. Columbaroute zijn, dus nu gauw boekje bestellen en vervolgens kijken welke gedeelten we helaas niet zullen kunnen fietsen...
Dat boekje is uit 2001 en komt niet meer terug, het wordt nu Schotland Rond:
http://europafietsers.nl/routes/schot/route.htm
Hoever die klaar is weet ik niet, hij zou in 2013 verschijnen :wink:
Van de Schotland Rond-route worden dit jaar een beperkt aantal exemplaren gedrukt. (Maar genoeg voor iedereen die daar fietsen wil.) Dat wordt gedaan om eventuele foutjes er voor de volgende druk uit te halen.
Het boelje komt in/rond mei uit.

Overigens worden er nog fietsers gezocht voor het controleren van een aantal trajecten van deze route. Wat dat inhoud kun je zien op de website van de Europafietsers.

Groet,
Bart
(ook penningmeester Europafietsers)
Ik zal je vragen met genoegen volgen: wij rijden de route een maand eerder, maar gaan wel langs Edinburgh. Leek ons jammer om juist dat te laten liggen als je al een tijdlang natuur hebt bekeken. En och, dat boekje. Ik zie tegenwoordig een routeboekje veeleer als ideeëngenerator met vrijheden. En voorbereiden van een fietstocht is toch al een groot deel van het plezier.
Veel plezier alvast!
Ga je kamperen? Is ook een route die mij aanspreekt, alleen het prijsniveau lijkt me daar wat hoger liggen (?)
Op de Fiets en Wandelbeurs staat de Europafietser met een aparte "Rondje Schotland" informatie tafel waar je alle informatie over het nieuwe gidsje en de route kunt krijgen.

Ronald van der Perk
Ja, we gaan kamperen! En dat boekje... ach, het is één manier om me in te lezen op de route. Het boekje uit 2001 is nog steeds verkrijgbaar, maar misschien moeten we iets meer improviseren omdat de informatie niet volledig / correct meer is. Gelukkig zijn er ook nog GPS routes:). Maar het boekje is leuk voor de voorbereiding.

Overigens klinkt "Rondje Schotland" als een heel andere route dan de St. Columbaroute, dat slechts een deel van Schotland meepakt. Tipje van de sluier, anyone...?

Ik wacht nog wel even tot mei met bestellen van het/de boekje(s) :P !
Misschien nog een tip: campings hebben in de UK de nare eigenschap niet immer plaats te bieden aan tenten. Deze site is de beste die ik tot nu toe heb gevonden voor actuele kampeerinformatie in deze regio: http://www.ukcampsite.co.uk/.
arnob schreef:Misschien nog een tip: campings hebben in de UK de nare eigenschap niet immer plaats te bieden aan tenten. Deze site is de beste die ik tot nu toe heb gevonden voor actuele kampeerinformatie in deze regio: http://www.ukcampsite.co.uk/.
Da's inderdaad een een goeie tip, thanks Arno!
arnob schreef:Misschien nog een tip: campings hebben in de UK de nare eigenschap niet immer plaats te bieden aan tenten. Deze site is de beste die ik tot nu toe heb gevonden voor actuele kampeerinformatie in deze regio: http://www.ukcampsite.co.uk/.
Toen wij de noordzeeroute fietsten hadden we dat probleem in Schotland nauwelijks. Onderweg hoorden we ook dat je in elk dorp wel kunt vragen om een plek om je tent op te zetten, maar dat is niet nodig gebleken. Om campings te vinden stapten we regelmatig af bij een toeristenbureau, daar konden ze er bijna altijd wel een paar wijzen.

Trouwens, ook als je alleen caravans ziet kan het de moeite waard zijn om te vragen of je op de camping mag staan.
Ik slaap in GB liever op het veldje achter de plaatselijke pub(gewoon even vragen), dan op een van de vele droefgeestige campings.