Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poste restante Spanje - Forum Wereldfietser

Poste restante Spanje

Wie heeft er ervaringen met poste restante in Spanje?
Ik lees op verschillende plekken dat de post een pakketje twee tot drie maanden zou bewaren. Ik heb daar twijffels over. In Frankrijk wordt het maar twee weken bewaard. Ik ga vier maanden fietsen dus ik moet er van op aan kunnen.
In een tijd van sociaal media is Poste Restante niet echt meer nodig (in mijn mening).

Via Couchsurfing, warmshowers, facebook, twitter is er vaak een iets betrouwbaarder adres te regelen dan een post kantoor.
Dat is jaren geleden dat ik post heb laten op sturen als "post restante" naar Spanje.
In de Spanje liet ik dat doen naar een hoofdpostkantoor "Oficina de Correos Central".
Van belang is de namen en de volgorde te gebruiken zoals die in je paspoort of ID-kaart staan. Je moet je bij het afhalen met een paspoort of ID-kaart legitimeren.
Dus eerst je achternaam in HOOFDLETTERS en daarna je volledige voornamen in kleine letters.
Dus niet naar Jan Bakker, want dan komt jouw poststuk bij de J. en in jouw paspoort staat als eerste letter B.
Let ook op voorvoegels bij je naam, zoals "van" Zet die net als in je paspoort achter je naam,

Als volgt adresseren. Je heet bijvoorbeeld Johannes Petrus Bakker.
BAKKER, Johannes Petrus
Lista de Correos
Oficina de Correos Central
Naam van de stad waar je het poststuk op wil halen.

Vraag bij het afhalen naar de Lista de Correos.

De post schijnt in Spanje nog altijd traag te gaan.