Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Burnout op een fiets... - Forum Wereldfietser

Burnout op een fiets...

Ik weet niet of het fenomeen bekend is, hier onder de wereldfietsers, maar met auto's kun je burnouts doen. Met spinnende achterwielen rondjes draaien, waardoor er flink veel rook ontstaat, en een zwarte 'donut' op het wegdek. Moet je wel achterwielaandrijving en veel vermogen hebben, maar dan moet het kunnen. Wat ik dan weer niet wist, is dat je dat met een fiets ook kunt doen:

Best knap gedaan eigenlijk... :)

Ps. Hoe werkt dat embedden van filmpjes op het forum eigenlijk?
Moderator schreef:Filmpje laten embedden. Dat werkt alleen met http://www.youtube.com/watch?v={code_van_de_video} (maar dan zonder de accolades: {}). Dus niet andere codes er tussen zoals embed-codes, # of !.
Ik had vroeger een amerikaan met een dikke V8. Daarmee was burning rubber gevaarlijk makkelijk. Speciaal met ijzel stond je dan heel snel dwars :lol: Op de fiets heb ik wel zoiets gehad met de tandem op een helling met gravel.
Wim
Wim schreef:Ik had vroeger een amerikaan met een dikke V8. Daarmee was burning rubber gevaarlijk makkelijk. Speciaal met ijzel stond je dan heel snel dwars :lol: Op de fiets heb ik wel zoiets gehad met de tandem op een helling met gravel.
Wim
Ja, met ijzel sta je sowieso heel snel achterstevoren. Zeker met achterwielaandrijving. Je ziet met het weer van de afgelopen week regelmatig 'coureurs' met een BMW of Mercedes moeite hebben om fatsoenlijk door een bocht te komen. Of om uberhaupt van hun plek te komen. Lastig hoor, die achterwielaandrijving... :D

Met voorwielaandrijving moet je trouwens ook nog wel uitkijken, want bij spinnende banden ga je dan gewoon rechtdoor. Had ik vanmiddag nog bij mij in de straat. Dat is een doodlopende weg en daar wordt dus nooit gestrooid of sneeuw geschoven (dat er een lagere school aan die weg staat, vind de gemeente kennelijk niet interessant genoeg om te strooien), dus het is er nu (op veel plekken) een ijsbaan. Ik heb vanmiddag daardoor bijna een lantaarnpaal omvergereden, omdat ik het gaspedaal kennelijk toch nog net iets te diep had ingedrukt (terwijl ik 'm echt nauwelijks aanraakte), zo glas was het daar.

Hij ging toen ik instuurde gewoon rechtdoor, met spinnende banden. Thank god for ESP, want dat heeft mij (en de lantaarnpaal) gered denk ik ;) En gas loslaten hielp natuurlijk ook, al had het ESP toen ook al ingegrepen. Daardoor kreeg ik net op tijd weer wat grip op de voorwielen, waardoor hij weer netjes de bocht indook, in plaats van recht door te gaan. Volgende keer toch maar de koppeling (maar nooit de rem!) in trappen denk ik, dan is het slippen van de voorwielen tenminste meteen voorbij. En dan maar hopen dat je weer wat grip hebt...
Henrie schreef:Ps. Hoe werkt dat embedden van filmpjes op het forum eigenlijk?
Kun je hier lezen
HansvanderVeeke schreef:
Henrie schreef:Ps. Hoe werkt dat embedden van filmpjes op het forum eigenlijk?
Kun je hier lezen
"Als forumcode ziet het er dan zo uit:
8. Youtube [Youtube]hierkomtjelinkvan Youtube[/Youtube]."

Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik dit:

Edit:
Misschien werkt deze wel (ja dus):
Toen ik de titel van dit onderwerp zag, toen dacht ik dat het over een heel ander onderwerp ging.... :roll:
Frank schreef:Toen ik de titel van dit onderwerp zag, toen dacht ik dat het over een heel ander onderwerp ging.... :roll:
Haha, ik dacht ook iets anders.
Wel gaaf filmpje. Je moet duidelijk heel ver over het stuur hangen om de druk op het achterwiel zo laag te krijgen dat je het kunt laten slippen tijdens het fietsen, en vervolgens tegelijk je evenwicht houden en je het snot voor ogen fietsen 8)
Leon
Leon schreef:
Frank schreef:Toen ik de titel van dit onderwerp zag, toen dacht ik dat het over een heel ander onderwerp ging.... :roll:
Haha, ik dacht ook iets anders.
Wel gaaf filmpje. Je moet duidelijk heel ver over het stuur hangen om de druk op het achterwiel zo laag te krijgen dat je het kunt laten slippen tijdens het fietsen, en vervolgens tegelijk je evenwicht houden en je het snot voor ogen fietsen 8)
Leon

De ' rook' is opwaaiend woestijnzand waardoor de weg glad wordt. Als je verder zoekt zijn er ook filmpjes van de lokale jeugd die op sandalen over het asfalt achter de 4wd aan skien!