Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Mio Cycle 300 Europe? - Forum Wereldfietser

Ervaringen Mio Cycle 300 Europe?

Ik overweeg de aanschaf van een fietsnavigatie en kwam op de site van Mio terecht. Dit apparaat werkt als een autonavigatie en gebruikt voornamelijk het knooppuntennetwerk.
De bedoeling is het eerst te gebruiken in Engeland, daarna ook in Scandinavië. Is daar ook een netwerk van knooppunten zoals hier in Nederland?
Wie heeft ervaring met deze GPS en kan er iets over vertellen?
Groet, Kaatje
Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde GPS echter wel met de Bryton Rider 50.
De Bryton is goedkoper in aanschaf en ook de kaarten zijn goedkoper. Bij aanschaf van een Bryton Rider 50, is 1 regio gratis als HD-kaart te activeren (BeNeLux= 1 hele regio). De overige regios zijn gewoon te gebruiken, allen minder in detail. Activatie van Europa (+Zuid Afrika) = € 80,-
Routes kunnen op verschillende manieren in de GPS gezet worden.
Routes uitzetten via bijv. GPSies.com en als KML-file uploaden, maar ook via de Bryton-site (gebruikersnaam aanmaken en starten).
Eenvoudig, simpel.
Het scherm van de Bryton is behoorloijk nar eigen wens in te stellen (welke info wil je wanneer zien..)
Al met al, een zeer goede en handige GPS voor relatief weinig (plm € 220,-)
Dank je voor je reactie, ik had nog niet eerder van het merk Bryton gehoord naar k zag dat hij ook als goed is beoordeeld in de gps-test van Oppad. Ik twijfel erg over de aanschaf omdat ik niet zo thuis ben met computers en er tegen op zie een route uit te moeten stippelen, bovendien moet er extra kaartmateriaal aangeschaft worden.
Zoals ik het begrijp, werkt de Mio net zoals een auto navigatie. Je geeft een bestemming op en het apparaat wijst de weg.
Ka'tje39 schreef:Dank je voor je reactie, ik had nog niet eerder van het merk Bryton gehoord naar k zag dat hij ook als goed is beoordeeld in de gps-test van Oppad. Ik twijfel erg over de aanschaf omdat ik niet zo thuis ben met computers en er tegen op zie een route uit te moeten stippelen, bovendien moet er extra kaartmateriaal aangeschaft worden.
Zoals ik het begrijp, werkt de Mio net zoals een auto navigatie. Je geeft een bestemming op en het apparaat wijst de weg.
Dat doet de Bryton ook... Maar ook bij de MIO zal je de kaarten moeten kopen!/ Bryton geeft, zoals gezegd, bij aanschaf 1 regio gratis (BeNeLux=1 regio). De rest van Europa kost € 65,-; en daar krijg je ZA nog bij!
Wil je minder gedetailleerd, dan hoef je geen kaarten aan te schaffen... werkt ook goed!