Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe lang rij je door de Atacama-woestijn? - Forum Wereldfietser

Hoe lang rij je door de Atacama-woestijn?

Mijn plan is volgende winter grosso modo vanaf Arica (grensstad Peru/Chili) heel Chili door te rijden tot aan Kaap Hoorn. Ik heb waarschjnlijk drie maanden de tijd. Hoe ik het ga doen weet ik nog niet precies maar ik wil in elk geval Atacama, Valle central, Chilo? en Patagoni? fietsen.

Ik lees heel verschillende verhalen op het Net van fietsreizigers over de tijd die ze nodig hebben om de Atacama te doorkruisen. Een aantal wereldfietsers hier hebben dat al eens gedaan. Wat was jullie ervaring?

Ik heb al begrepen dat de 1400 km niet in een weekje of twee te doen zijn ;o) En dat het niet zonder ontberingen gaat ...duh!

Judith

Hoi Judith,

Wij hebben deze tocht gedaan. Alles hangt heel erg van de wind af.
Het is helaas niet ??n van de mooiste woestijenen ter wereld. Er kan ontzettend veel wind staan. Met een goede meewind zul je geen problemen hebben om de 1400 km te overbruggen. Maar zit de wind tegen dan heb je echt een probleem.
Ontberingen? vooral wat betreft de wind, de enorm droge lucht (droogste plek ter wereld) en soms het verkeer (het blijft toch een grote weg). Maar gevaarlijk wordt het bijna nooit. Er is voldoende verkeer om je in geval van nood uit de brand te helpen.
Als je tijd over hebt zou ik proberen om van de Pan Americana af te gaan en de valleien van het Andes Gebergte in te rijden.....MOOI!

AfbeeldingAtacama woestijn

AfbeeldingAndes gebergte