Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen new zealand 2006 - Forum Wereldfietser

fietsen new zealand 2006

Hallo,

ik heb net een aantal forums gelezen van mensen met de zelfde plannen als ik.
Alleen ik zit te denken aan het einde v/h jaar nov/dec.
Dus mensen met de zelfde ideeen wie weet kunnen we elkaar helpen.
Tot horens,

Skippy

Hoi Skip!

Top te lezen dat er weer iemand is die ook plannen hebt om Nieuw Zeeland per fiets te gaan verkennen.
Loop zelf ook al een lange tijd rond met hetzelfde idee, wat je vast al hebt gelezen op het andere topic,
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 52&start=0 Ben nu bezig om de plannen concreet te maken.
Ben uiteraard ook nieuwsgierig naar jouw plannen, hoe wil jij je reis invullen en hoeveel tijd wil je er voor uittrekken?
Ik zou zeggen, gooi je ideeen in de groep!, en ook al wil je graag wat eerder dan de meesten van 'het winterclubje' weg,
dat hoeft het uitwisselen van ervaringen, info en ideeen natuurlijk niet in de weg te staan!

Groeten,

Gerton
Hallo allemaal,

Ik ben zelf van plan om met de mountainbike en bob-trailer op pad te gaan.
Ik wil ongeveer 2 maanden weg blijven,ik ben zelf werkzaam in een fietsenzaak in Zelhem,dus in die periode is dat nog wel haalbaar om z,n periode weg te blijven,want mijn baas moet het ook nog wel aan kunnen.
ik ben zelf in 1999/2000 ook een jaar down under geweest daar ook wel wat gefietst maar niet zulke lange afstanden.Vorig jaar nog de TransAlp gereden in vakantie vorm dat was ook een groot succes.
Maar nu zelf weer eens op pad en New Zealand staat hoog op het lijstje dus vandaar.ik moet alles nog uit werken en bekijken wat er allemaal nodig is en haalbaar is maar een Great Adventure zal het worden.
Vandaar dat ik op deze site gekomen ben om ervaringen ideeen en verhalen uit te wisselen.
Dat is nu een beetje hoe het er voor staat,alles nog in de begin fase maar de voor pret aan z,n reis is ook al super leuk,ik krijg al weer jeuk om weg te gaan,en de wereld te verkennen.

Tot Horens allemaal Skippy
hallo,even nog een berichtje omdat ik gisteren er niet in vermeld heb wat mijn wezelijke plan is.
De bedoeling is om beide eilanden te door kruisen,
en in 2 maanden ongeveer 5000 km te rijden.
Dat is wel haalbaar denk ik,ongeveer 100km op een dag,of hebben jullie andere ervaringen?
De routes moet ik nog uitstippelen,ik ken een aantal mensen die er ook al geweest zijn er dan gereisd hebbben per auto of openbaar vervoer maar dat is wel anders maar die kunnen wel zeggen wat voor een plaatsen de moeite waard zijn om te zien.
Maar wat ik al zie alles is nog in de begin fase.

tot horens skippy

Ahoy,

Spreekt me ook erg aan, skip, een meer MTB gerichte fietsreis maken, ben zelf ook fanatiek MTB'er, gisteren nog de 70 km v/d Mergelland 2 daagse gereden, vond het een toppertje, maar dat tz.
5000 km's lijkt me best wel ambitieus voor 2 mnd. Dat is zo wat ik me kan herinneren v/d verschillende reisverslagen die ik gelezen heb, vooral als je de echte off-road trials mee wilt pakken, maar daar heb ik zelf natuurlijk geen ervaring mee. Maar goed als je de Transalp gereden heb, dan heb je ook wel wat in huis. De Transalp lijkt me trouwens ook ontzettend mooi.
Heb zelf een tijdje geleden het boek 'Classic New Zealand Mountain bike rides' gekocht. Hierin staan alle mountainbike tracks beschreven met kaartjes, start/eindpunten, overnachtingsplaatsen etc. Een aantal van deze tracks zijn ook zeer geschikt om op te nemen in een mountainbike trektocht, zoals de 'Otago Central Rail Trial'. Je mag dat boek wel van me lenen als je interesse hebt. (zie dat je in D'chem woont, woon ik niet zo ver vandaan, Beekbergen). Een aantal tracks staan trouwens ook beschreven op http://www.mountainbike.co.nz/rides/mtb/obituary.html

Groeten,

Gerton
Hi Gerton,

Dat klinkt goed dat boek van New Zealand Mountainbike trails,de bedoeling van mijn trip is een combi trip er zal ook wel een aantal verharde wegen in zitten maar voor de hoofdzaak,zoveel mogelijk of road rijden.
Misschien is het een keer wat om af te spreken om eens een avond of een middag ervaringen,avonturen,plannen uit te wisselen.
Ik ben de komende twee weken wel druk want ik ben Alleen op het werk de baas is op vakantie!
Maar er is ook nog tijd genoeg,maar de voor pret is ook al een avontuur....
We spreken elkaar je kunt me ook bellen of mailen 0314-621379 werk en mijn thuis nummer is 0314-335728 na 19.00 uur.

Later