Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ff voorstellen - Forum Wereldfietser

ff voorstellen

Hoi,

Ik maak ook al een tijdje gebruik van dit forum maar ik heb me nooit voorgesteld. Ik ben sinds 16 januari lid van de Wereldfietser, een mooi tijdstip om me voor te stellen.

Ik ben Robert, woon in Alkmaar. Ik ga fietsen op een Larry vs Harry Bullitt (los frame gekocht en nu zelf aan het samenstellen en aan het opbouwen) Ik fiets gemiddeld 500 km per maand. De auto is verruild voor deze fiets en ik ben van plan deze zomer voor het eerst op fietsvakantie te gaan.

Gr,

Robert :lol:
Welkom :D
Welkom en veel (fiets)plezier!
Welkom. Mooi ding, zo'n Bullit. Rijdt dat nog een beetje snel?
Welkom...

Ik ben al lid vanaf WF blad nr. 1
Maak oa. fietsschilderijen.

Maaarrr wat is een Bullit??

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Maaarrr wat is een Bullit??
Even plaatjes googelen?
http://www.google.nl/search?num=10&hl=n ... U--XJHo5l8
Hoi,

Wat de snelheid zal worden weet ik nog niet, maar als de fiets af is laat ik je het weten.

Gr
@ Leon Even plaatjes googelen?
Dan zitten we hier op het forum te debatteren over een paar gram meer of minder.

Wat weegt zo'n "slagschip"? :)

Wel ideaal om de boodschappen mee te doen overigens, ik stouw alles in Ordliebtassen.

Henk

kunst en fietswerk
Slagschip :wink: lengte: 245 cm, breedte: 47 cm, gewicht: 24 kg Frame van gehard aluminium.

Valt mee toch? Hoe zwaar zijn jullie fietsen?

gr
15 kg, maar dat is de stevige vakantiefiets.
Nostalgie! Lijkt wel een beetje op de Monark Long John van jaren geleden. Succes met het opbouwen.
Als ik me goed herinner kwam er een Engelsman op een Long John door Nederland een paar jaar geleden, ik las dat in een krantenartikel.


Henk

kunst en fietswerk
Ben vorig jaar met een bier race met een groep van 7 man naar Belgie gefietst met een Bullit. vanuit Wageningen in 1 avond/nacht naar Achel. Die ochtend na 3 uur slapen 2 kratten Achelse bier opgestapeld op de bakfiets en terug naar Wageningen gefietst.
Het kan prima dus met z'n ding :D
robert-hart schreef:Hoe zwaar zijn jullie fietsen?
Mijn zwaarste fiets is 11,7 kg. Mijn lichtste 9,5 kg... Maar toegegeven: ik heb geen speciale vakantiefiets...
Hé Hallo!

Mijn naam is IJnte (27 jaar) en ik lees al een tijdje mee op dit forum :) Ik ga eind maart op reis met de fiets en ik ga een stuk van de zijde-route fietsen (Turkije, Iran, India Nepal etc) maar ik zal ook zeker afwijken van die route. Ervaring met fietsreizen heb ik niet, maar ik vind reizen en camperen altijd erg leuk. Ik ga dan ook een groot avontuur aan!
Ik heb heb mijn woning inmiddels opgezegd en kan op mijn werk een sabbatical nemen. Hoe lang ik weg ga leg ik niet vast, ik ga zien wat er op mijn pad komt.

Ik ga op pad met een Santos Travelmaster 2.6 Alu met rohloff en riemaandrijving. Als slaapverblijf heb ik een North Face Rock 2, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik toch niet voor een lichtere dan wel niet stevigere tent ga (Hilleberg b.v.).

Het duurt nog ffies maar ik heb er al veel zin in!
Mijn vakantiefiets weegt ongeveer 12 kg. Om nu met een ding van minimaal 24 kg op vakantie te gaan, met 7 versnellingen, ik zou het niet zien zitten. Je wilt toch een beetje comfortabel kunnen fietsen. Ook single trails zie ik mij doen met zo'n Bullit...
Eén voordeel, je kunt eventueel je vrouw voorop meenemen voor een dagje uit.
Jan Eleveld schreef:Om nu met een ding van minimaal 24 kg op vakantie te gaan, met 7 versnellingen, ik zou het niet zien zitten. Je wilt toch een beetje comfortabel kunnen fietsen. Ook single trails zie ik mij doen met zo'n Bullit...
Hoe kom je er bij dat zo'n ding maar 7 versnellingen heeft. Bullits (www.larryvsharry.com) zijn ook te krijgen met een XT-groep, of als je zelf opbouwt uit te rusten met andere groepen.

En het is natuurlijk een behoorlijk zwaar ding, maar het rijdt toch echt wel een pak lichter dan velen hier blijkbaar denken. (Ja, ik heb er al met gereden.)
Men zou kunnen zeggen dat het een moderne Long John is, maar dan toch wel veel minder log, veel stijver, ... En 'mild' off-road werk is met een Bullitt prima mogelijk. Het is niet voor niets dat veel fietskoeriers voor het zwaardere werk voor Bullitts kiezen.
Zo'n Bullitt is overigens nauwelijks breder dan een gewone reisfiets met twee volle fietstassen.

Dat een fietsvakantie prima mogelijk is met een Bullitt heeft Cargo Vélo (http://www.cargovelo.be) bewezen. Deze fietskoerierdienst in Gent hebben hun Bullitt en hun Truck (http://www.mcsbike.com/htm/i_truck.html) zelf van Wenen naar Gent gereden (1900 km, ze hebben niet de kortste weg genomen). Hun verhaal lees je hier: http://www.cargovelo.be/reisblog

Renaat
Hoi,

Bedankt voor de leuke reacties. De fiets word afgemonteerdt met shimano SLX en deore (27 versnellingen).

Een fiets van 24kg is inderdaad zwaar maar:

Wie de wielersport volgt, zou denken dat gewichtsbesparing op de fiets dé manier is om een fiets sneller te maken. Drie kilo gewichtsbesparing op je racefiets maakt je op een vlakke weg 0,1 kilometer per uur sneller. Verwaarloosbaar dus.

Om toch de 24 kg te compenseren:
Laag stuur.
Laag zwaartepunt van de bagage.
Efficiënter met klikpedalen
Een goed gesmeerde derailleurversnelling.

Jullie hebben vast nog meer tips?

Op een Bullitt, volgens de verkoper zeer vaak meewind :lol:
robert-hart schreef: Op een Bullitt, volgens de verkoper zeer vaak meewind :lol:
Slimme verkoper 8)