Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gsm bereikbaarheid op route naar Assisi - Forum Wereldfietser

Gsm bereikbaarheid op route naar Assisi

Zijn er fietsers die ervaring hebben met de gsm bereikbaarheid op de route van Nederland naar Assisi (Reitsma route). Twee jaar terug ben ik tijdens het off the road fietsen een dag niet bereikbaar geweest in de Eiffel. Was een beetje lastig voor mij, maar vooral voor de achterblijvers. Niet dat ik elk uur ga bellen/gebeld wordt, maar voor het geval dat......

Bedankt!

ciclo di Assisi
Gonne schreef:Zijn er fietsers die ervaring hebben met de gsm bereikbaarheid op de route van Nederland naar Assisi (Reitsma route). Twee jaar terug ben ik tijdens het off the road fietsen een dag niet bereikbaar geweest in de Eiffel. Was een beetje lastig voor mij, maar vooral voor de achterblijvers. Niet dat ik elk uur ga bellen/gebeld wordt, maar voor het geval dat......

Bedankt!

ciclo di Assisi
So wath?
Door mobiel spul wil/moet iedereen overal en altijd bereikbaar zijn. Je kan ook wel eens onbereikbaar (willen) zijn.
Zelf check ik 's morgens of er een sms is en 's avonds sms ik zelf waar ik ben (als ik bereik heb tenminste).
En dat is al een hele verbetering t.o.v. jaren geleden. Toen belde ik wel om de 4 of 5 dagen naar huis vanuit een telefooncel.

Peter
Ik snap je zorgen niet helemaal. En ik kan ze ook niet weg meenemen. Doorgaans is het mobiel bereik erg goed in Europa. Hoog in de bergen heb ik zelf vaak nog bereik maar garantie heb je nergens. Het kans eens zo zijn dat je een dagje geen mobiel bereik hebt.

Maar waarom WIL je dat zo graag? Als je namelijk echt problemen hebt met je fiets of je gezondheid dan heb je volgens mij heel weinig aan telefonisch contact met bekenden die 1000 km ver weg zitten. Een beetje morele steun hooguit. Als je pech hebt ben je toch aangewezen op je direct omgeving. En ik kan me voorstellen dat je niet graag hoog boven in de bergen zit en je moet noodgedwongen 112 bellen en er is geen bereik. Maar als je op een beetje normaal pad/route zit komt er altijd wel iemand langs die je wil en kan helpen. En je familie/vrienden kun misschien ook wel een dagje zonder je te hebben gesproken. Als dat laatste niet zo is, kun je beter thuis blijven met een goed boek.
En neem een goed fluitje mee, je zult verbaasd zijn hoever dat geluid draagt:
(citaat uit de NKBV veiligheidswijzer)
Het alpiene noodsignaal kan met geluid (roepen,fluiten) of visueel (zaklamp, zwaaien met bivakzak) worden gegeven. Geef het signaal 6x per minuut, wacht 1 minuut en herhaal het signaal 6x per minuut, enz.
Antwoord geef je met 3x per minuut een signaal.
Iedereen gaat met een eigen instelling op pad. Zo gebruik ik géén GPS.
Ik begrijp dat er mensen zijn die Wifi-, Internet- en GSM-bereik onderweg overbodig vinden. Zwitserland toerisme biedt zelf streken aan die vrij zijn van dat alles. Ik begrijp dat er óók mensen zijn die nu juist behoefte hebben aan zoveel mogelijk bereikbaarheid per GSM. De discussie lijkt nu uit te draaien op deze tegenstelling, maar dat is de vraag niet.
De vraag is of er bereik is op die Route van Reitsma. Weet Reitsma dat zelf niet?
bert sitters schreef: De discussie lijkt nu uit te draaien op deze tegenstelling, maar dat is de vraag niet.
Zo was mijn bijdrage in ieder geval niet bedoeld. Het enige wat ik wilde zeggen (wellicht wat onbeholpen verwoord):
"Er bestaat ook een leven off-line."

Maar misschien ben ik te antiek :D

Peter
In september heb ik de Reitsmaroute gereden. Overal prima ontvangst!

grts en veel succes met je reis
Frank
Over Italië moet je je zeker geen zorgen maken. Daar had iedereen al een mobieltje voordat velen hier wisten dat je daar geen auto bij nodig had.
Zo'n 15 jaar geleden kwam ik hoog in de bergen in midden Italië een herder tegen. De ruwe ouderwetse man trok met zijn kudde over de arme gronden. Heel romantisch en idyllisch. Totdat: trrrrrrrrrrrrr. "PRONTO!" :shock:
Leon
Dank allemaal. En inderdaad: ik heb geen behoefte aan de discussie over de noodzaak van bereikbaar willen of moeten zijn. Het is gewoon een vraag.

By the way, ik heb geen zorgen. Maar wat extra informatie: ik ben in prima gezondheid, goede conditie etc. Ik ben wel bijna twee jaar behoorlijk ziek geweest, en was het leven in die periode niet vanzelfsprekend. Deze periode ga ik nu afsluiten met de fietstocht naar Assisi. Tot slot: misschien is de wetenschap dat ik bereikbaar ben voor mijn dierbaren erg belangrijk......

ciclo di Assisi
@ Gonne...
heel veel plezier gewenst, geniet er van!!!

Henk

kunst en fietswerk
Ik ben in 2011 die kant op geweest, en belde elke avond mijn vrouw even geen probleem.
overdag heb ik mijn handy uit om baterij te sparen, de enige plek waar ik niet kon bellen in de avond was op de camping in Nardi een 90 km. na Assisi.
Klaas de Pelgrim