Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2013, vrijdag 11 januari – zondag 13 januari - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2013, vrijdag 11 januari – zondag 13 januari

Hallo Koert,

Ik ga graag vanaf vrijdag tm zondag mee.
Ik neem mijn tent mee.

Mvrgr Johan.
Ik zal ook vrijdag en zaterdag (een halve dag) mee fietsen, slaap dus alleen in spaarnwoude op de camping.
Tot morgen, station Leiden!
Heb zin in de tocht. Alles gepakt en nog even gauw de route in mijn nieuwe gps gezet. Route ziet er leuk uit meeste plekken heb ik al in geen jaren meer gefietst. Behalve tussen knooppunt 39 en 38 bij Nederhorst den Berg. Daar ben ik afgelopen zondag bijna het water in gereden omdat een wandelaar een stap opzij deed.
Het pad is daar misschien maar 1 meter breed en loopt vlak langs het water. (soms aan 2 kanten) Er word veel gelopen en gefietst. Zeker bij mooi weer. Maar het is er ook zo mooi.
Wij veroorzaken er vast de eerste file in de geschiedenis.
Griep :( en kaak ontsteking :cry: dus ben er helaas niet bij :( Have a Good time all :!: Hendrik
Koert schreef: Door de duinen van Katwijk, Noordwijk en Zandvoort fietsen we naar Haarlem. Hier doen we de historische binnenstad aan om vervolgens langs het Spaarne en de Mooie Nel bij ons eindpunt voor de dag, Spaarnwoude uit te komen. We overnachten hier bij Camping Blauhek. Voor eten en vertier kunnen we gebruik maken van de veldschuur. Douche en WC zijn verwarmd. We koken ons eigen potje. Er is een Albert Heijn in Spaarnwoude. Er zijn, voor hen die niet koken willen, verschillende eetgelegenheden op fietsafstand.
Spaarnwoude lijkt mij erg stug (maar 200 inwoners), Spaarndam wordt hier vast bedoelt.
Hopelijk hebben jullie dit op tijd ontdekt, anders wordt het terugfietsen 8)
Buiten liggen 25 wereldfietsers in hun tent bij -6 graden. Ik zit er warmpjes bij in een blokhut met nog 4 man en vrouw.
Afbeelding
ruudvp schreef:Buiten liggen 25 wereldfietsers in hun tent bij -5 graden. Ik zit er warmpjes bij in een blokhut met nog 4 man en vrouw.
Doet de tocht toch z'n naam eer aan :wink:
De eerste 1,5e dag was heerlijk! Moest jammer genoeg afhaken door andere verplichtingen, maar tot aan de schellingwoudebruggen was het genieten met de wind tegen/zij. Het slapen bij de boer in spaarnwoude was leuk. Lekker buiten op het veld, de koeien in de stal, en drie pickniktafels die bezet werden door vele fietsers met hongerige magen.
Ben benieuwd of de ploegjes van vandaag de 92 kilometer nog voor het donker heben kunnen afmaken, en daardoor op tijd waren voor de pannenkoeken?
Veel plezier nog morgen! Ik ben jaloers!
Camping Blauhek werd camping Blauwbek? ;-)
Polling schreef:Camping Blauhek werd camping Blauwbek? ;-)
En afgelopen nacht kampeerden we aan de Koudelaan :)
De eerste paar foto's ......
......vind je hier
Koert bedankt voor de prima organisatie.
Mijn dank aan de nieuwe wereldfietsers die toch een wintertocht aandurfden.
Ondanks mijn halve weekend toch echt weggeweest. Het was een mooie route vrijdag en zaterdag.
gr.
Koert,

Bedankt voor de mooie tocht. Ik heb erg genoten.

MVG, Johan Koning
Koert en alle mede fietsers, bedankt voor een fijn weekend fietsen,

en sorry als ik soms wat eigenwijs was bij het kiezen van de weg als we van de supermarkt weer de route op moesten :oops:
Ohw ja, en hoe verdient de NS extra aan een wereld fietser? :

In Den Bosch uitstappen om naar huis te rijden met het zonnetje op de neus, en dan omrijden via station Vught op daar uit te checken,
handig die ov-chipkaart..
:? :roll: :D
Was een te gek weekend! Een Echt winterweekend, heerlijk gekampeerd en gefietst.
Zaterdag af en toe pittig met die tegenwind, maar ik kon me vaak verschuilen achter aardig wat brede ruggen. Bedankt! En ook voor het regelmatig even wachten op me!
Vandaag windje mee naar huis, ook weer fijn!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid, het samen zitten en samen fietsen.
Koert, dank voor het organiseren, was top!

@Roald, eigenwijs? Nee hoor! Ik denk dat we daardoor heel leuk op de film staan :wink:
Geweldig dat het een gezellige tocht was.
'k Heb op zondag een paar uur in de zond gefietst. Na één uur moet ik dan wel even 5 minuten wandelen, ruime bergschoenen met wollen sokken aan, omdat mijn voeten te koud worden. Jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Hoe lossen jullie koude voeten onderweg op?
Een beetje off topic geloof ik. Loes
Behalve warme sokken en warme schoenen helpt het ook om overschoenen zoals tegen de regen over je schoenen te doen. Ik heb simpele lichte nylon dingen van Vaude, gekocht bij bike4travel. Kost weinig.
Wim
Wow jongens, dat ziet er bikkelachtig uit! Ik heb gisteren 50 km gefietst, en vandaag weer zo'n 55 a 60, zowel op Santos als MTB, maar ik kon vannacht lekker thuis slapen... Respect hoor!
Slapen in de kou is heerlijk als je de goede spullen bij je hebt. Ik kon echt niet mee, maar jaloers ben ik wel.
Wim