Additionally, paste this code immediately after the opening tag: banden plakken - Forum Wereldfietser

banden plakken

Voor mensen die de wetenschap van banden plakken wilden leren.

Nu gooi je nooit meer een band weg.

http://www.bikeboosting.nl/index.php?bbp

Mario
Weer wat geleerd!!!! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Die hamer kende ik nog niet. En heb ik ook nog nooit nodig gehad. Ik neem bij wielrennen en MTB-en altijd mijn lekke band weer mee naar huis, en daar plak ik hem. Dan kan ik er de tijd voor nemen. Maar als een bandje 2 a 3 maal is geplakt, geloof ik het wel. Dan mag hij andere doeleinden gaan dienen, zoals chainstayprotector of anderszins.
Dat je langer moet wachten dan velen denken klopt, maar zijn idee dat je er 100x hard met een klauwhamer op moet slaan doet wel afbreuk aan de geloofwaardigheid.
Ik zou het nog wel eens willen proberen maar volgens mij ga je na een tiental keren al dwars door de band heen, of we hebben een heel ander idee van rammen.
Afbeelding
Leon

p.s. Dit ben ik niet en het is geen klauwhamer, maar het is wel een wereldfietser :D
Leon schreef:Dat je langer moet wachten dan velen denken klopt, maar zijn idee dat je er 100x hard met een klauwhamer op moet slaan doet wel afbreuk aan de geloofwaardigheid.
En dan nog een klauwhamer uit de eurobak bij de bouwmarkt!
Staat een hamer al op de lichtgewicht paklijst voor fietsvakantie?
willem.m schreef:Staat een hamer al op de lichtgewicht paklijst voor fietsvakantie?
Niet nodig, gewoon minder eten en overal langs de kant staan mannen daar mee klaar :D
Nieuw!

Afbeelding
ik zorg meestal voor een aansteker; schuren, en hierna steek ik de vulcaniserende vloeistof aan. Deze waaier ik uit en daarna snel de plakker erop. Werkt altijd en heb het idee dat de twee materialen ook echt met elkaar "versmelten"

gr jos