Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje "Groene Weg" deel 1 - Forum Wereldfietser

Rondje "Groene Weg" deel 1

Ik heb bedacht om komend jaar in mei/juni een rondje te fietsen op basis van de Groene Weg. Ik zou de route door de Eifel naar het zuiden willen nemen en de route door de Ardennen terug omhoog. Zal zo'n 900 a 1000 km zijn vanuit midden Brabant.

Heeft iemand dit rondje al eens gereden?
Ik neem aan dat er genoeg campings zijn. Klopt dat?
Tips?
Als rondje heb ik het niet gereden, maar delen wel.

Ik zou een Rome variant nemen en dan de Vennbahn door de Eiffel heen. Je gaat dan oostelijk door/langs Luxembourg. Ergens ten zuiden van Luxembourg ga je westelijk en zou je ook via de Barcelona route terug kunnen. Deze laatste heeft zeker voldoende campings en is idd goed te doen.

Campings kun je vinden via POI campings

Veel plezier
Ruud
Wat dan ook een leuk alternatief is, is de Groene Valleienroute. Het stuk door de Eifel is gelijk aan de Groene Weg naar de Middellandse Zee. Ik heb van het voorjaar het stuk van Montmédy tot ongeveer Düren gefietst, zie ook mijn reisverslag: http://omzwerving.nl/omzwervingen/topic/23/page/15

Campings ben ik op dat stuk voldoende tegengekomen.
Is het mogelijk delen van deze route onverhard te rijden? Dus: zijn er alternatieven in de Eifel, het noord-Franse deel of de Ardennen waarbij we het asfalt kunnen verlaten?
Tracks?
Nou 18/5 zijn we (Stefan en ik) ondanks grote twijfels over het weer vertrokken richting Eifel. Het was droog en we hoopten dat de slechte voorspellingen (nat en koud) niet uit zouden komen. Helaas, er bleek zelfs kans op sneeuw en dat was voor ons toch net teveel van het goede. Respect voor mensen die dat gewoon trotseren maar voor ons en ons materiaal was het to much.

20/5 waren we dus al weer thuis, een ervaring rijker en een ilusie armer. Er waren toen 3 dagen van 2 weken vakantie om. Wat nu? Thuis gewacht op beter weer met de bedoeling in Nederland te gaan fietsen. Ook dat zag er niet goed uit. Uiteindelijk op 24/5 de knoop doorgehakt, alle spullen weer verzameld en gps-tracks en kaarten voor de Provence geinstalleerd. Het boekje Onbegrensd Fietsen in de Provence kon ik niet meer bestellen maar de tracks en een michelin-kaart was voldoende om mee op pad te gaan. Het boekje zal ik alsnog bestellen al is het maar voor de napret en als dank voor de maker. Maar ook om evt terug te gaan want er blijft nog genoeg te verkennen over.

Wat een prachtig gebied om doorheen te fietsen. Overal klaprozen, druiven en lavendel (nog niet in bloei). Schitterende wolken tegen een blauwe hemel. De frisse mistral die flink tekeer ging en de soms pittige hellingen maakten het af en toe zwaar.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
We zijn met de auto naar Cavaillon gereden. Daar konden we de auto voor een zacht prijsje op de camping achterlaten. Achter de slagboom, een veilig gevoel.
Dag 1 Cavaillon-Aix aan Prvence ( wind mee, 75 km, beetje klimwerk)
Afbeelding

Dag 2 Aix-Carces (85 km, minder wind, meer klimmen, pittige tocht)
Afbeelding

Dag 3 Carces-Salles s Verdon (50 km. flinke klim naar 800 mtr), wat miezerregen, afdalen naar Lac St Croix)
Dag 4 zonder bepakking Gorge du Verdon verkend. (30 km. Mooi uitzicht en fris, 1200 mtr hoogste punt van de tocht)
Afbeelding

Dag 5 Salles s Verdon-St Maime (80 km. meer klimmen aan de noordkant van onze ronde en zwaar wind tegen, trappen in de afdaling)
Afbeelding

Dag 6 St Maime-Cavaillon (90 km, nog een zware fietsdag tegen de wind in maar wel dalend over een fietspad naar 80 mtr)

Ik raad iedereen aan hier te gaan fietsen.
Paul Benjaminse heeft geprobeerd zoveel mogelijk de drukte te mijden. Een enkele keer was dat niet mogelijk en is het niet echt prettig en een enkele keer zelfs niet ongevaarlijk. Koppie erbij houden dus.