door
Frits » di 08 jan, 2013 22:19
Het feit is simpel, je leent geld bij de bank en je kan het niet meer terugbetalen.
Alleen er is nog een heel voortraject. Als bedrijf zijnde kom je niet meteen in faillissement, als bedrijf zijnde kom je eerst in een begeleidingstraject van de bank en wordt gekeken waar het probleem zit en wordt er gekeken naar oplossing.
Komt hier niets uit, dan volgt surseance van betaling (ik heb hier overigens niets over gelezen). Lukt dit ook niet, dan volgt uiteindelijk faillissement
De oorzaak van een faillissement kan velerlei zijn, stagnerende markt, economische crisis, directeur/aandeelhouder die teveel geld onttrekt uit zijn zaak, verkeerde c.q. onverantwoorde investeringen etc. etc.
Ik verwacht niet dat een bedrijf als Cycletours bewust op een faillissement heeft aangestuurd om van overtollig (duur) personeel of van (lastige) crediteuren af te komen.
Cycletours lijkt mij een gerenommeerd bedrijf die in de afgelopen jaren nauwelijks negatief in het nieuws is geweest.
Ik hoop voor ze (en voor veel klanten) dat ze in een afgeslankte vorm weer terug kunnen komen.
Frits