Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Identiteit afgeven - Forum Wereldfietser

Identiteit afgeven

Naar aanleiding van het onderwerp identiteitsfraude in Kassa op 22 december, waarin wordt geadviseerd om nooit je identiteitsbewijs af te geven of te laten kopieeren, was ik benieuwd naar jullie ervaring op campings.

Deze zomer was ik in oa in Lauterbrunnen waar ik mijn identiteitsbewijs moest afgeven gedurende mijn verblijf. Ik heb dit wel gedaan, maar duidelijk onder protest en liet weten het er niet mee eens te zijn.

Nu zal het misschien wel vertrouwd zijn, maar als je identiteit wordt gestolen dan ben je verder van huis. Nu ik deze aflevering heb gezien van Kassa zal ik dit niet zo gauw een 2e keer doen!

Bij deze roep ik hier een ieder op om dit ook nooit te doen.

Handig zou zijn om een kleurenkopie te hebben van je id waarvan de belangrijkste dingen die een camping niks interesseert weg te strepen met een dikke viltstift en alleen die af te geven indien nodig.
Afbeelding
In Italië moet je altijd je paspoort of ID afgeven op een camping of hotel, dat is een verplichting van de Italiaanse politie. Meestal krijg je het een paar uur later of de volgende dag terug. In de meeste andere landen is het voldoende een CCI-, ACSI of ANWB-campingcard af te geven. Zelf geef ik mijn paspoort/id zo nodig wel af, ik neem het risico op identiteitsfraude voor lief en heb weinig zin in zeurgesprekken met receptiepersoneel over documenten.
Het is overigens niet verboden om je paspoort op de camping in bewaring te geven, anders dan velen denken. Zie de ANWB
@Michael W, uitstekende tip. :wink:

@peter de rijk, ook goede tip. :wink:

Afbeelding

Ben benieuwd welke beter is.
DeFietsreiziger schreef:@Michael W, uitstekende tip. :wink:
Wat je ook kan doen als ze per se een ID willen hebben is gewoon vooruit betalen !!
Zeg je dat je de volgende morgen om 6 uur al oppad wil ... :wink:
DeFietsreiziger schreef: Afbeelding

Ben benieuwd welke beter is.
Voor deze kaart moet je wel lid zijn van de ANWB 8)
De CCI kan je aanvragen via de Fietsersbond als je daar lid van bent: http://www.fietsersbond.nl/node/1599
Verder zullen ze elkaar wel niet veel ontlopen; alleen is de CCI al veel ouder en bekender :wink:
heb dit wel gedaan, maar duidelijk onder protest
Maak deze kopietjes vooraf en altijd in zwart / wit :idea:

Dat is alles wat men van me kan krijgen en anders ga ik verder..
Michael W schreef:Wat je ook kan doen als ze per se een ID willen hebben is gewoon vooruit betalen !!
Zeg je dat je de volgende morgen om 6 uur al oppad wil ... :wink:
Ik kreeg die vraag ook op een camping in Frankrijk. Ik heb hen gezegd dat ik geen zin had om mijn identiteitskaart af te geven en toen vroegen ze me gewoon om vooruit te betalen, dus dat bleek de achterliggende gedachte. Waarschijnlijk gebeurde het te vaak dat mensen vertrekken zonder betalen.

Vandaag was er een item over dit onderwerp op de Belgisch-Nederlandstalige radio: http://www.radio1.be/programmas/hauteki ... der-gevaar

Lieven
Ik betaal op een camping altijd vooruit als ik weet dat ik de volgende dag vertrek. Krijg ik ook geen probleem dat er niemand is om acht uur. In het binnenland van Spanje is er rond die tijd niemand nog uit zijn nest; ook in hotels werd ons wel verzocht het sleuteltje in het bakje te doen en de deur achter ons dicht te trekken.

Mijn identiteit zal ik nooit afgeven, hoogstends mijn paspoort, even. (kan iemand de topictitel aanpassen want ik vind het blöd)

Leon
Leon schreef:Ik betaal op een camping altijd vooruit als ik weet dat ik de volgende dag vertrek. Krijg ik ook geen probleem dat er niemand is om acht uur. In het binnenland van Spanje is er rond die tijd niemand nog uit zijn nest; ook in hotels werd ons wel verzocht het sleuteltje in het bakje te doen en de deur achter ons dicht te trekken.
En je weet zeker dat je de afgesproken prijs betaald.
Leon schreef:Ik betaal op een camping altijd vooruit als ik weet dat ik de volgende dag vertrek. Krijg ik ook geen probleem dat er niemand is om acht uur. In het binnenland van Spanje is er rond die tijd niemand nog uit zijn nest; ook in hotels werd ons wel verzocht het sleuteltje in het bakje te doen en de deur achter ons dicht te trekken.

Mijn identiteit zal ik nooit afgeven, hoogstends mijn paspoort, even. (kan iemand de topictitel aanpassen want ik vind het blöd)

Leon
Dat denk jij:). Ik stond in Italië, Aostadal, op een camping met ene hek eromheen. Elke gast kreeg een afstandsbediening voor dat hek (ik was met de auto, we deden dagwandeltochten en één trektocht met rugzak van een aantal dagen in de bergen), maar ook met fiets was ik er niet zomaar uitgekomen. Aangezien het september was, leken er alleen maar mensen op leeftijd te zijn op die camping. Ik heb toen moeten lullen als brugman in het Duits, Engels en Frans aan drie verschillende beheerders (denk ik) dat ik om zes uur weg wilde (hek ging 0800 open). Schitterend was dat:). Maar: om kwart over zes kwam er dan toch iemand even met z'n afstandsbediening het hek open doen... die uiteindelijk weer terug z'n stacaravan in slofte.
Travelmaster schreef:ook met fiets was ik er niet zomaar uitgekomen
Leuk bij brand :shock:
Komt gelukkig niet vaak voor.
Leon schreef:
Travelmaster schreef:ook met fiets was ik er niet zomaar uitgekomen
Leuk bij brand :shock:
Komt gelukkig niet vaak voor.
Dat hek werkte natuurlijk met een rook-&brandmelder, zoals je altijd ziet, in de zuidelijke landen...

... toch :shock: ?
In het NL paspoort staat dat je deze niet aan derden of andere on-officiele instanties mag afgeven. (iets met staatseigendom..)

Officieel dan....

Walter
iets met staatseigendom
Als we zo gaan beginnen.. :roll: