Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Munchen - Dolomieten - Forum Wereldfietser

Munchen - Dolomieten

Ik ben nog een beetje aan het kijken waar ik heen wil fietsen van de zomer, ik wil 3 weken weg, ik zag dat je met de city night line naar munchen kan (ben wel benieuwd hoeveel keer dat overstappen is) en ik wil een fototje maken met de dolomieten op de achtergrond, is er een pas door de alpen heen, misschien als je een rivier volgt ? iemand ideeen ?
Ik wil wel alleen fietsen na de treinreis en niet daarna nog een trein of een bus nemen teminste tot ik terug in munchen kom.
cotweetje schreef:Ik ben nog een beetje aan het kijken waar ik heen wil fietsen van de zomer, ik wil 3 weken weg, ik zag dat je met de city night line naar munchen kan (ben wel benieuwd hoeveel keer dat overstappen is) en ik wil een fototje maken met de dolomieten op de achtergrond, is er een pas door de alpen heen, misschien als je een rivier volgt ? iemand ideeen ?
Ik wil wel alleen fietsen na de treinreis en niet daarna nog een trein of een bus nemen teminste tot ik terug in munchen kom.
Großglockner Hochalpenstraße.... of wil je liever niet klimmen?
Zo'n rondje München-Dolomieten-Slovenië-München heb ik wel eens gedaan, zie http://moh.freehostia.com/index.html?2002/index

Makkelijkste pas is de Reschenpas, plm drie fietsdagen vanaf München.
Een dagje verder zit je dan in de Dolomieten.

Citynightline gaat rechtstreeks van Amsterdam naar München (in Utrecht en Arnhem kan je ook instappen).
Persoonlijk zou ik als ik dan toch de tijd heb doorfietsen naar Venetie. Dit is per fiets vanaf Munchen ca.565km.
Die tour zou er als volgt kunnen uitzien:
-eerst de Isarradweg volgen
-vervolgens tot Insbruck de Inntalradweg volgen
-vanuit Insbruck een klein stukje de alte Brennerbundesstr. gebruiken tot aan Brenner.
-vanaf Brenner begint de Eisacktalradweg welke je volgt tot aan Franzenfeste.
-vanaf hier volg je de Pustertalradweg tot aan Toblach
-vanaf Toblach begint het Dolomieten hoogtepunt nl Lunga Via delle Dolomiti. Dit oud smalspoortraject verloopt deels over gravel. Uiteindelik passeer je via Cortina Calalzo. Vanaf hier fiets je richting Feltre.
-Via Feltre aansluiting zoeken op de Brentatalradweg. Deze brengt je oa naar Bassano del Grappa. Vanaf hier is het gedaan met het gebergte. Er resteren nu nog zo'n kleine 100km over de Po-vlakte naar Venetie.

Venetie is een extra rustdag waard. Tip: camping Fusina:vanuit je tentje zo naar Venetie kijken met ieder uur een bootverbinding.
Vanuit Venetie-Mestre heb je goede treinverbindingen naar Verona-Bolzano-Innsbruck etc.
De tovenaar schreef:Zo'n rondje München-Dolomieten-Slovenië-München heb ik wel eens gedaan, zie http://moh.freehostia.com/index.html?2002/index
Ik kan 'm van harte aanbevelen.
Minko's route is in 2008 voor mij een uitgangspunt geweest voor een tocht tussen Zürich (ook een directe CNL verbinding vanuit Nederland) en Slovenië. Ik heb er een favoriete ski-bestemming aan overgehouden.

Zijn beschrijving van München tot de Reschenpas ken ik niet, maar lijkt me goed te doen. Het deel van de reschenpas door de Dolomieten tot slovenie heb ik grotendeels gevolgd, maar ik ken een makkelijkere en minstens zo aantrekkelijke variant. Ook heb ik een aantal suggesties voor rustigere fietsvriendelijke routes.
Als je in oost-west-richting door de dolomieten fietst, zul je ergens toch over een grote col moeten. De Passo Pordoi is de meest fotogenieke.

En als je toch in die contreien bent, dan is een lus door de noordwesthoek van Slovenië inderdaad een aanrader.

Voor de terugtocht van Slovenië naar München zou ik een oostelijker variant kiezen dan minko gedaan heeft. Of misschien Wenen als eindpunt? Ook CNL.
AB schreef:
cotweetje schreef:Ik ben nog een beetje aan het kijken waar ik heen wil fietsen van de zomer, ik wil 3 weken weg, ik zag dat je met de city night line naar munchen kan (ben wel benieuwd hoeveel keer dat overstappen is) en ik wil een fototje maken met de dolomieten op de achtergrond, is er een pas door de alpen heen, misschien als je een rivier volgt ? iemand ideeen ?
Großglockner Hochalpenstraße.... of wil je liever niet klimmen?
Deze staat ook hoog op mijn to-do list, maar is gezien de langdurige en forse klim wel een van de allerzwaarste passen in Europa. Gelukkig kun je ook makkelijk smokkelen met de trein.
Elstar schreef: Zijn beschrijving van München tot de Reschenpas ken ik niet, maar lijkt me goed te doen.
Als je een station eerder, in Augsburg, uit de CNL stapt, zit je op de Via Claudia Augusta, die je over de Reschenpas en langs de Dolomieten, naar Venetië brengt. Bikeline heeft er een boekje van.
Elstar schreef:Ook heb ik een aantal suggesties voor rustigere fietsvriendelijke routes.
Als je in oost-west-richting door de dolomieten fietst, zul je ergens toch over een grote col moeten. De Passo Pordoi is de meest fotogenieke.
Thanks voor de vele suggesties ik ga van het weekend even rustig kijken wat de namen en plaatsen inhouden, misschien inderdaad goed idee om venetie aan te doen,
Ik ben alleen, en totaal geen stadsmens, niet een type dat in een grote stad alleen een terrasje ga pakken maar misschien een boot tochje door stad, kun je ook een kano huren ?

Oja en als je rustige fietsroutes ken hoor ik ze graag slovenie weet ik nog niet in indonesie deden sommigen ook moeilijk omdat ik nederlander was en slovenie hoorden toch bij joegoslavie tot de oorlog.
cotweetje schreef:Oja en als je rustige fietsroutes ken hoor ik ze graag slovenie weet ik nog niet in indonesie deden sommigen ook moeilijk omdat ik nederlander was en slovenie hoorden toch bij joegoslavie tot de oorlog.
Slovenië is een soort Oostenrijk. Maak je vooral geen zorgen.
oh okay dan is dat geen restrictie :)