Goedendag!
Ik weet dat ik op een forum ben die over wereldfietsers gaat, maar mijn vraag gaat over woon werk verkeer.
Al geruime tijd ga ik op de fiets naar mijn werk (55km pd).In het begin was dit puur voor conditie op te bouwen, nu begint het meer een verslaving te lijken (voel me niet op mijn gemak terwijl ik een z??r comfortabele auto heb), maar dat terzijde.
Eerst had ik een Trek 850 die mij niet beviel, daarna heb ik mijn huidige fiets gekocht, voor rond om huis (lach niet) een batavus met 3 versnellingen, een echt stalen ros dus
Deze was/is behangen met bobike adopters frontrek e.d.
Nu ik frequent naar mijn werk fiets merk ik dat mijn fiets totaal niet geschikt is voor ww verkeer.
Gisteren heb ik bij een cannondale crosshybride staan kijken en dat leek me wel wat.
De fiets was afgemonteerd met shimano deore (een instapmodel dus) en een verende voorvork merk?....
Graag wil ik een fiets waar ik met mijn lengte 1,92 / 96kg de (voornamelijk) polderwegen goed mee op weg kan.
Een paar kernvragen:
*kan hier mijn fietskar achter? (tweewieler)
*is zo'n verende voorvork wel nodig?(polderwegen)
*rijdt ik voor paal met mijn brooks zadel?
*Kan hier mijn triatlon stuur op?(lange afstand van zaalpen tot stuur).
*Kan ik niet beter shim XT nemen?
Hebben jullie nog tips voor mij voor de aanschaf?.
Sorry als dit op een verkeerd forum gepost is
Groet en alvast bedankt voor relpy
Ik weet dat ik op een forum ben die over wereldfietsers gaat, maar mijn vraag gaat over woon werk verkeer.
Al geruime tijd ga ik op de fiets naar mijn werk (55km pd).In het begin was dit puur voor conditie op te bouwen, nu begint het meer een verslaving te lijken (voel me niet op mijn gemak terwijl ik een z??r comfortabele auto heb), maar dat terzijde.
Eerst had ik een Trek 850 die mij niet beviel, daarna heb ik mijn huidige fiets gekocht, voor rond om huis (lach niet) een batavus met 3 versnellingen, een echt stalen ros dus
Deze was/is behangen met bobike adopters frontrek e.d.
Nu ik frequent naar mijn werk fiets merk ik dat mijn fiets totaal niet geschikt is voor ww verkeer.
Gisteren heb ik bij een cannondale crosshybride staan kijken en dat leek me wel wat.
De fiets was afgemonteerd met shimano deore (een instapmodel dus) en een verende voorvork merk?....
Graag wil ik een fiets waar ik met mijn lengte 1,92 / 96kg de (voornamelijk) polderwegen goed mee op weg kan.
Een paar kernvragen:
*kan hier mijn fietskar achter? (tweewieler)
*is zo'n verende voorvork wel nodig?(polderwegen)
*rijdt ik voor paal met mijn brooks zadel?
*Kan hier mijn triatlon stuur op?(lange afstand van zaalpen tot stuur).
*Kan ik niet beter shim XT nemen?
Hebben jullie nog tips voor mij voor de aanschaf?.
Sorry als dit op een verkeerd forum gepost is
Groet en alvast bedankt voor relpy