Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwjaar rond je Groningen: 13 januari 2013 - Forum Wereldfietser

Nieuwjaar rond je Groningen: 13 januari 2013

Zoals reeds in november afgesproken en aangekondigd staat op zondag 13 janunari 2013 (13-1-13) een speciaal rondje Groningen op het programma met ons huis in de Buitenhof als middelpunt:
- vanaf 10 uur: verzamelen in de Buitenhof te Groningen en parkeren van foto's/eten;
- 10:30 uur: vertrek voor het fietsrondje Groningen;
- 16 uur: uiterlijk terug in de Buitenhof;
- 16 - 20 uur: nieuwjaarsbijeenkomst met (digitale) foto's/verhalen (wie neemt ook alweer een beamer mee?) en eten en drinken;

Het is de bedoeling dat iedereen naast foto's ook wat te eten meeneemt, dan zorgen wij voor het drinken. Om een en ander een beetje te coördineren hierbij het verzoek om vooraf aan te geven als je komt fietsen en/of je bij de nieuwjaarsbijeenkomst aanwezig bent. Via een persoonlijk bericht stellen we je dan op de hoogte van adres en contactgegevens en kunnen we de eterij en drinkwensen nader afstemmen.

Geke en René

P.S.: Er is voldoende parkeergelegenheid en vanaf het station is het ca. 5-10 minuten fietsen.
Hallo Geke en René,

Een heel erg leuk initiatief waar ik graag aan deelneem. Omdat we toch een fietsclub zijn doe ik in ieder geval mee met de fietstocht. Daarnaast heb ik een kookboek gekregen op mijn verjaardag en ik zal kijken wat voor lekker gerecht ik daar uit kan halen, ik zal dit nog wat verder afstemmen via de PB.

Groetjes Paul
Geke en René,

Er is nog maar weinig response op je uitnodiging terwijl het al snel dichterbij komt.

Wij zijn van plan te komen. Of we mee fietsen is nog niet duidelijk maar het lijkt ons wel gezellig om mee te borrelen en te eten.

Hans en Saskia
Hoi Rene en Geke,
Ik vind het leuk om te komen. Hangt af van het weer (ben afgelopen week met veel zon verwend in Zuid-Spanje) of ik ook meefiets, maar 's middags ben ik er sowieso bij.
Groet, Petra.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van het Buitenhof gehoord. Na het googlen blijkt het een wijk tussen stad en Hoogkerk te zijn, maar kan het specifieker; op welk adres komen onze WF-ers samen?!?
Hallo Martin,

Zoals ik schreef stuur ik de contactgegevens, waaronder adres, toe via een persoonlijk bericht zo gauw je aangeeft te komen.
Het lijkt ons niet zo handig om al die gegevens vrij toegankelijk op internet te zetten.
Maar we wonen inderdaad in het wijkje 'De Buitenhof' tussen Hoogkerk en het Stadspark.
Wij hebben erook zin en komen ook graag.
Co en Paulus
Ha Geke en Rene,
Het rondje Groningen is er bij ons al een poos niet van gekomen, maar zondag fietsen we graag met jullie mee incl. kletsen, borrelen en eten na afloop.
Groet,
Frenk & Margo
Hallo allemaal, ik hoop zondag ook mee te kunnen fietsen (dat hangt af van of ik op tijd terug ben van een feestje in Nijmegen). Het moet in ieder geval lukken er eind van de middag bij te zijn. Cilia
Het ijs is zondag nog niet sterk genoeg, dus ik kom graag naar het rondje.
Roel
Het weer ziet er voor komende zondag veelbeloveld uit voor een lekkere winterfietstocht (zonnetje, rond 0 grd. Cesluis en weinig wind).

Tot nu toe komen er 12-14 mensen fietsen en/of borrelen/eten. Wij zorgen voor het drinken en we zorgen ook voor een pan met soep. Cilia heeft toegezegd om lekkere vooraf hapjes mee te nemen.
Jan (en Rianne) zorgt voor een projector.

Een verzoek om door te geven wat je graag wilt drinken en aan voedsel wilt bijdragen, mag ook via pb of e-mail. En vergeet natuurlijk je foto's/verhalen niet.

Geke en René

P.S.: We zijn een autoluwe route aan het bedenken of heeft iemand nog een goed idee? Misschien is het handig om om ca. 11 uur het Peerd in de route op te nemen. Dan kunnen eventuele late beslissers nog spontaan aanhaken.
Alvast veel plezier toegewenst vanuit een zonnig maar erg winderig El Calafate (Argentinie)

Ronnie en Linda
Hallo Allemaal,

Een beetje laat wellicht, maar natuurlijk zijn wij er ook bij. Wij nemen een aardappelpreisalade mee, en mijn lievelingskostje ragout en pasteibakjes. Wie zou er ook al weer zijn reisbelevenissen gaan vertellen? Iedereen alvast een gezond en sportief 2013. Tot zondag

Ronald en Ineke
Ik kan ook mee met fietsen. ik weet niet of jullie daar blij mee zijn, maar ik zelf wel!
En Geke en Rene van jullie uit hangt het er natuurlijk vanaf welke kant je op wil, maar persoonlijk vind ik het zonde van de tijd om eerst het centrum weer helemaal in te gaan als dat niet op de route ligt. De Onlanden kunnen een mooie autoluwe start zijn. Cilia
Het wordt lekker koud zondag en als ik me niet verslaap ben ik er bij. Bij het fietsen dan.

Gezelligheid ben ik niet zo goed in :)

groeten,

Patria
Collega Fietsers,

We hadden toegezegd dat we een Beamer zouden regelen.
Dat is gelukt, echter ik moet hem zondag eerst nog uit Leek ophalen.
Het kan dus zijn dat ik niet helemaal op tijd aanwezig ben maar ik kom wel.
Moeten jullie maar even wachten!

Jan
Hallo allemaal

Wat leuk dat er zo veel mensen meedoen.
Ik wil voordat het zondag zover is even reageren en met jullie overleggen.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat bij het voorstel voor deze nieuwjaarsbijeenkomst net als in 2009, het bijeenkomen, de verhalen en lekker eten drinken voorop zouden staan. Maar naar ik nu lees wordt het een lange dag. Eerst de gehele tocht en pas daarna, onze nieuwjaarsbijeenkomst. Ik wil geen roet in het eten gooien, maar mijn inziens is dit deze keer te lang. Fietsen van half elf tot twee of half drie is prima, waarin we dan niet pauzeren, maar daarna gezellig samenzijn. Daar kunnen we dan rustig de tijd voor nemen. Bovendien gaat het vriezen en is drie uur fietsen lang genoeg voor onze tenen. Nogmaals ik wil geen spelbreker zijn, maar ik wil dit toch even ter sprake brengen. Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Tot zondag

Ronald en Ineke
Moi Groningers, ik ben een beetje jaloers dat ik er niet bij kan zijn, maar ik moet natuurlijk niet zeuren. Ik wens jullie een goede fietsdag en een evengoede voortzetting.
groet van mij vanuit Burkina Faso waar ik soms door de savanne fiets en soms over asfalt. Meestal zit ik thuis verhalen te schrijven, vraag maar aan Cilia,
Jos
Ik vind het een prima voorstel van Ronald en Ineke maar de vraag is of iedereen dit nog ziet voor zondag.
Wij gaan in elk geval niet fietsen, met name om de redenen die Ineke aanvoert.
Ik pleit er voor om ons aan het voorstel van Rene en Geke te houden.
Het wordt een mooie dag, we zijn geen watjes en ik heb me verheugd op een
lekker stukje fietsen en van (uiterlijk)16-20uur borrelen/eten en verhalen/foto's delen vind ik prima, en lijkt me meer dan genoeg tijd. Cilia
ps: ik zal wat voordragen uit boeiend! "eigen werk" van Jos.