Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp gezocht met trapas - Forum Wereldfietser

hulp gezocht met trapas

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een aantal fietsen gekocht die ik zelf kan opknappen.
nu ben ik aangekomen bij een zwarte standaard omafiets, de fiets had problemen met de trappers kreeg ik mee.

Nu heb ik een beetje gezocht op internet maar kon nergens goed advies vinden over hoe ik dit kan verhelpen.

Hierbij een aantal fotos met de vraag of iemand mij hierbij kan helpen

De trappers ( trapas ) en het grote tandwiel zitten los, ik heb er zelf nog niet aan gezeten, eerst wil ik een beetje advies van mensen die er wel verstand van hebben!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij voorbaat dank!
Hoi,
Er zit geen ketting op. Is het dat?
Ik begrijp niet precies wat er nu los zit. De foto's zijn ook niet heel erg duidelijk :wink: :?
Soms zit het kettingblad niet meer vast aan de rechtercramkarm, daar is dan vaak niets meer aan te doen behalve andere crancks met blad.

Laten we dit afspreken over hoe onderdelen heten:
Afbeelding
Beste,

Sorry voor de onduidelijkheid.
Er zit wel een ketting op, maar die loopt er elke keer af omdat de trapas aan beide kanten los zitten,de vraag is dus doe ik deze weer in elkaar krijg.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
DenBosch073 schreef:Er zit wel een ketting op, maar die loopt er elke keer af omdat de trapas aan beide kanten los zitten,de vraag is dus doe ik deze weer in elkaar krijg.
Ik wil niet grof doen, maar ben je wel op de juiste website ??
Dit heeft met wereld- of vakantiefietsen echt niets meer te maken 8)
Neem hem mee met een fietsreparatie cursus :wink:
DenBosch073 schreef:Beste,

Sorry voor de onduidelijkheid.
Er zit wel een ketting op, maar die loopt er elke keer af omdat de trapas aan beide kanten los zitten,de vraag is dus doe ik deze weer in elkaar krijg.
Zo te zien zijn alle kogels uit je trapas gevallen. Je zal de cranks moeten demonteren en de trapas moeten vervangen. En dat zal gezien de leeftijd en conditie van de fiets niet direct een makkelijke beginnersklus worden
Hoe oud ís die fiets? Kan zomaar een retroprojectje worden.
Probeer het hier eens:

http://www.transportfiets.net/

.tsooJ