Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Permit Tibet vanuit Kashgar, begin september 2013 - Forum Wereldfietser

Permit Tibet vanuit Kashgar, begin september 2013

Zijn er nog meer fietsers, die graag door Tibet willen fietsen en rond 1 september 2013 in Kashgar (China) zijn? Op dit moment is de regel dat je alleen een permit voor Tibet kunt krijgen als je met een groep van minimaal 4 personen de permit aanvraagt en het land binnengaat. Daarna kun je weer afzonderlijk van elkaar verder fietsen.
Ik vertrek in April vanuit Nederland, maar zou graag met een aantal andere mensen het visum/permit voor Tibet regelen.

Met vriendelijke groet,

Marica van der Meer
In 2010 waren er rond die tijd in Kaskhar veel fietsers die hetzelfde wilde. De meesten daarvan was ik al Tjadzikistan tegen gekomen. Ik denk dat het handigers is om dit onderweg te regelen. Bovendien kan er nog veel veranderen rond die permit, dus je kunt er niet echt op koersen.

Weet je zeker dat de permit ook in Kaskhar te halen valt?

Sjirk
Hallo Sjirk,

Welke route ben jij dan gefietst? Want ik heb geen doorgaande wegen vanuit Tjadzikistan naar China gevonden. Ik dacht dat ik via Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgizische moest.

Voor zover ik op internet kon vinden, kun je via een agent de permit online regelen en krijg je een kopie van de permit via de mail. Waar heb jij je permit dan gekregen?

Ik begin nu alvast met een beetje oriënteren, want er komen altijd weer handige tips, zoals die van jou. Ik ken ook fietsers die om het Tibetaanse plateau heen gefietst zijn, omdat ze de permit niet gekregen hebben. Dat kan altijd nog.

Met vriendelijke groet,

Marica
Hoi Marica,

Ik ben één van die fietsers die om de autonome provincie Tibet heen is gefietst. Je komt dan wel degelijk op het plateau. Ik denk dat ik mijn portie Tibetaanse cultuur wel heb mee gekregen. De Himalaya doe ik de volgende keer wel vanuit het zuiden.
In 2010 was het nog niet mogelijk om een permit als fietser te krijgen. Het probleem was dat een reisagent je moest vergezellen. Dat leek me een prijzig idee. Ik weet niet of dat nu echt anders is.
Ik ben niet rechtstreeks vanuit Tjadzikistan China in gefietst. Ik ben drie dagen in Kirgizie geweest. Waarvan twee nachten in Sary Tash. Dit plaatsje staat hoog op mijn lijst van deprimerende dorpen.

zie ook mijn website. Zoek naar Reis naar het Oosten.

veel plezier met voorbereiden!