Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routes, GPS tracks(EuroVelo, R1, Hanzeroute enz) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Routes, GPS tracks(EuroVelo, R1, Hanzeroute enz)

Ik heb al de openfietsmap EU op mijn Garmin.
Kwestie van sporen aan of uitzetten en fietsen maar :)
Wat ik nog wel toevoeg zijn de rood witte symbolen voor Alternatief route of de groen rode symbolen als kruispunt van hoofd routes.
bijgewerkt met info uit topic:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=18679
credits naar Bert Sitters!
en voor de hanzeroute naar Michael W

Afbeelding

gpx is nu 14mb hier te krijgen:
https://docs.google.com/open?id=0BwL070 ... Eo0ZlRsa0E
Ik weet niet wat er mis is met je GPX bestand maar bij mij slaat Mapsource op tilt als ik het aanklik :(
Peter.
Kan zijn dat het wel lukt in basecamp.
Garmin software kan niet goed tegen grote en ingewikkelde bestanden.
Petervd schreef:Ik weet niet wat er mis is met je GPX bestand maar bij mij slaat Mapsource op tilt als ik het aanklik :(
Peter.
Bij mij doet hij het prima in Mapsource :wink:
Verwijderd
Heb het nu met Basecamp geopend en dat werkt prima, bedankt!
Peter. :D
Hi,

Bestaat er ergens een Eu transparante kaart met al deze "lange" fietsroutes (dmv de goede tools van javawa ) ? Een dergelijke kaart tezamen met de normale CityNavigator kaart voor Europa lijkt me een leuke combinatie.

Waarom ?
1) Met OpenFietsMap slaat de zoekfunctie van mijn Gps60csx tilt. Ineens kent hij een heleboel info niet meer van de CityNavigator kaart niet meer, nochtans staan deze info wel degelijk op de getoonde kaart, alleen niet meer zoekbaar. (Misschien is die bug opgelost ?)

2) Hoe is de dekking van Frankrijk van CityNavigator tov Openfietsmap ?

mvg

Wim
wimvsf schreef:Een dergelijke kaart tezamen met de normale CityNavigator kaart voor Europa lijkt me een leuke combinatie.
Een dergelijke kaart veroudert natuurlijk waar je bij staat (dat doet deze ook al).
Iedere route die vernieuwd/gewijzigd wordt moet je dan updaten,
daar is geen bijhouden aan lijkt mij, dus zit je al snel met verouderde rommel 8)

Binnenkort: totaal gewijzigde Route naar Praag, over een klein poosje een nieuwe Jacobsroute deel 1 etc etc :wink:

Plus:
De Stichting Europafietsers neemt geen verantwoording van de juistheid, volledigheid en nauwkeurigheid van de gegevens. Wij zijn en blijven eigenaar van de GPS-gegevens en hebben auteursrechten op de route, en alle daarmee verbonden publicaties.
Het is niet toegestaan de toegezonden gegevens te gebruiken voor commerciële doeleinden en/of te verspreiden cq door te geven aan derden of te vermenigvuldigen.


Plus:
=======================
Om deze GPS-tracks up-to-date te houden wordt verzocht ze vooral niet te verspreiden over internet.
Wijzigingen en verbeteringen worden alleen in de tracks op http://www.canaldumidi.nl doorgevoerd.
Opmerkingen, wijzingen en/of verbeteringen graag mailen naar info@canaldumidi.nl

=======================
Auteursrecht op een route word lastig. Dan zal je echt tolpoortjes neer moeten zetten. op een route beschrijving zoals een afbeelding, gids, kaarten e.d. dat kan weer wel.
Maar iets algemeens als een gpx bestand met een opsomming van coördinaten wordt lastig. iedereen kan die route zelf volgen en een bestand maken. Kan je dan auteursrechten claimen? nee, het is te algemeen en de authenticiteit kan niet worden bepaald. Maar los van dat. Vind ik wel dat als je een route rijd je lekker de originele gidsen moet bestellen en niets iets lenen van vrienden. Makers moeten ook wat verdienen! Die paar tientjes bij een vakantie van 100-en euro's waar hebben we het over.

de gpsmap60csx is al wat ouder en heeft een langzamere processor. Het kan zijn dat met veel data hij het niet kan verwerken.
De 62series gaan hier beter mee om.

Ik maak dit bestand puur voor mijzelf en de lol. Handig als ik op vakantie ben om te zien wat er in de buurt loopt. Ik deel het maar de gevolgen negatief of positief dat is een ieders eigen ding. Routes veranderen en verbeteren.
Mocht je een route willen rijden haal de bestanden op bij de maker!
je kan niet blind rijden op mijn bestand. het is voor mij puur voor overzicht!

Ik neem ook geen heen en terug route op. Evt kan je dit in je gps doen. Spoor omkeren! Ik zag ook dat er met een import geen lijsjes uit basecamp worden meegenomen. onhandig dus voor als je het importeert. geen idee hoe je dat op moet lossen.

nieuwste versie vind je hier: https://docs.google.com/open?id=0BwL070 ... lVvdm1LQ00
Wimmert schreef:Ik maak dit bestand puur voor mijzelf en de lol. Handig als ik op vakantie ben om te zien wat er in de buurt loopt.
... het is voor mij puur voor overzicht!
Daar is ook niks op tegen lijkt mij maar het voorstel van wimvsf ging echter een stuk verder :wink:
Handig als ik op vakantie ben om te zien wat er in de buurt loopt
Dit was de voornaamste functie die ik voor ogen had: als je ergens aan het rijden bent dan kon je vlot zien wat er in de buurt was van grote routes. Typisch vakantiefietser is dit niet (want dat is meer gepland), meer recreatief een stukje route meenemen als je er langs komt.

Specifiek : Voor mijn woon-werk verkeer zijn er een stuk of 6 routes die ik kan nemen en die variëren tussen de 28,5 en de 35 km (sommige van die routes zijn echt tussen de velden straatje in straatje uit, constant wisselen maar heel leuk en rustig om te rijden) (enkele van die routes ken ik vanbuiten maar andere zijn ook mooi maar neem ik niet als ik de gps niet bij heb). Al naar gelang de zin van het moment neem ik al eens een andere route. Al die tracks in de gps dmv van een transparant kaart lijkt me de de ideale oplossing, en waarom niet er andere mooie trajecten bijzetten ?

Meer niet - er zijn al genoeg parallelle topografie projecten op het www!

mvg

Wim
Linkjes graag!
Ik wil er zoveel mogelijk bij zetten.
Met eurovele die zijn haast niet te vinden.
Da's een moeilijke

Er zijn zoveel websites die mooie locale tracks aanbieden maar slechts weinige bevatten internationale routes.

De openfietsmap is een fantastische compilatie van alle mogelijke fietsroutes en fietsknooppunten en onderstaande fietsroutes zijn daar allemaal op terug te vinden (Dit zijn wel locale tracks maar ze kunnen stuk voor stuk ook mooie trajecten zijn)

gpstracks.nl
gpsbiketracks.be
reisroutes.be
http://www.groteroutepaden.be

Vooral de laatste vind ik mooi omdat deze onderdeel zijn van vele internationale fietsroutes. Soms heb ik wel dat ik door de bomen het bos niet meer zie op de fietskaart, maar speelt dat wel een rol ? Fietsen is ontdekken.

Voor Frankrijk vind je idd veel locale trajecten maar weinig grote trajecten
Op de volgende sites is er een beetje info te vinden over fietsroutes in het noorden van Frankrijk, de andere bevat hier en daar wat tracks

http://www.velo-ravel.net
http://le-plaisir-a-velo.com

Dit allemaal tot iets bruikbaar compileren is wel een serieus karwei ...

Wim
Twee nieuwe limkjes toegvoegd in de originele post.
1 zeer goed omdat daar wel alle grote routes in gpx te downloaden zijn!
Deze, voor Duitsland en meer:
http://radreise-wiki.de
Ook toegevoegd.
Nou dit wordt nog eens een handig topic ;)
Even vitten over die auteursrechten:

Op de website van grote route paden staat:
Sindsdien is het LF-netwerkbeheer een gedeelde verantwoordelijkheid van Grote Routepaden en Toerisme Vlaanderen
=> 1) Vlaanderen zet die paaltjes en dergelijke: zo snel veroudert die informatie dan ook niet denk ik
=> 2) Vlaanderen is dan wel eigenaar van die route + de gps info + enz

Van de stichting Europafietser
Wij zijn en blijven eigenaar van de GPS-gegevens en hebben auteursrechten op de route
=> Dat ze een route maken door andere (locale) routes samen te nemen en daar een naam aan geven: prima.
=> Dat ze daar een publicatie van maken en geld meer verdienen: prima
=> Voor mij mogen ze baas zijn over de Noordzee en andere routes.

Echter gebruikt bijvoorbeeld de Noordzee route in Nederland en Vlaanderen een stukje LF route.

=> Dat ze zich dan ook ineens eigenaar noemen van die onderliggende LF routes in alle landen (en door andere landen worden onderhouden): Dat wringt me wel een beetje.
=> In dezelfde gedachtegang zouden ze de website van Tourisme Vlaanderen dan ook maar beter een proces aandoen, want die verspreiden gedeeltes van "hun" routes via gpx downloads ?

Ik mis een stukje nuancering op de website van Europafietser. Langs de andere kant zie ik dit waarschijnlijk allemaal een beetje te zwart wit ?


Wim


BTW : nog een interessante link met info:
http://www.groteroutepaden.be/nl/pagina ... grens.html
=> Van alle buurlanden een beetje info
wimvsf schreef:Even vitten over die auteursrechten:
Auteursrechten gaan niet verder dan de fietsgids als geheel, maar het staat iedereen vrij om bijv. een "Route naar Praag" te maken die over dezelfde wegen en paden gaat als de route van de Europafietsers en die uit te geven mits men gebruik maakt van eigen kaartmateriaal, foto's, beschrijvingen en ... een andere titel. Vandaar dat auteursrechten op GPS-bestanden en routes onmogelijk is.

Dat betekent nog niet dat je ze tegen de wil van de maker zomaar mag verspreiden
want er is ook nog zoiets als eigendomsrecht. 8)

Grote Routepaden heeft trouwens eerst om toestemming gevraagd of ze die gegevens mocht publiceren op hun site en een en ander is dan ook in overleg gegaan met alle rechthebbende, dus dat is geheel correct verlopen. :wink:

Dat de Europafietsers het wat 'vriendelijker' mogen brengen kan ik me wel in vinden 8)
wimvsf schreef:Hoe is de dekking van Frankrijk van CityNavigator tov Openfietsmap ?
ik heb altijd de laatste versie city navigator op mijn gpsmap62s.
gewoon omdat er meer poi's in zitten dan op de openfietsmap.
Denk aan winkels e.d. verder heb ik de kaart uit staan en de openfietsmap aan.
City navigator is echt voor auto's.