Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar laten jullie digitale foto's afdrukken? - Forum Wereldfietser

Waar laten jullie digitale foto's afdrukken?

Hoi!

Ik zie door de bomen het bos niet meer geloof ik...Waar laten jullie digitale foto's afdrukken?

Er zijn zoveel winkels die mooie software aanbieden om je foto's up te loaden maar ik vind ze eigenlijk allemaal even rot werken :?

Bij de een moet je al je foto's bijsnijden naar 10x15 omdat je anders twee keer zoveel voor je printjes betaalt, bij de ander kun je - kennelijk - niet meer dan 100 mb aan foto's in ??n keer bestellen en bij de volgende zijn de kleuren niet naar wens.

Vandaag vond ik de website http://www.onlinefotoservices.nl/index.php maar ook daar zijn de meningen sterk verdeeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gudrun

Heb al verschillende labo's geprobeerd met wisselend resultaat: het ??n al beter dan het andere. Het beste is volgens mij: www.photobox.ie
Het kwam als beste uit verschillende tests en ik heb er niks dan positieve ervaringen mee: uitstekende & waarheidsgetrouwe afdrukken. Dit lab is misschien wel niet het goedkoopste.
Bij dit labo kan je een afdruk van een testfoto gratis aanvragen. Download ook het digitaal beeld van hun site en regel je scherm zodanig bij dat je monitor en afdruk hetzelfde zijn. Op die manier ben je zeker dat de kleuren op de afdrukken identiek zijn aan de kleuren die je zag op je computerscherm. Dit kleurverschil tussen scherm en afdruk is vaak een bron van ergernis en ontevredenheid.
Succes.

Hoi!

Wil je goedkoop, maar volgens de consumentengids wel een van de beste, probeer het dan eens bij dirk van de broek (bas van der heijden?).
Wij hebben hier ook onze digitale foto's af laten drukken en daar waren we best tevreden mee, haarscherp en mooie kleuren!

pixum (www.pixum.de dachten we) schijnt ook goed te zijn en niet duur. Maar dat hebben we zelf niet geprobeerd nog.

Succes!
El & El
Druk ik gewoon lekker zelf thuis af... heb ik alles in eigen hand. De foto's zijn bij mij toch niet voor profesionele doeleinden, en ik heb een digitaal apparaat gekocht om niet meer opgestapeld te zitten met stapels afdrukken waar ik verder niets meer mee doe...

Gaat heel goed, met een gewoon HP printertje "van den Aldi". Formaat tot A4.

Groetjes,

Astrid

Zelf afdrukken is altijd veel duurder, als je zo'n paar honderd exemplaren op papier wilt zetten. Denk aan papier, maar vooral inkt.

Daar zouden wij zeker niet voor kiezen. Bij dirk betaal je maar een paar centen voor 10x15 of een maatje groter.
Nadeel is wel dat je maar 2 maten kunt kiezen.

Probeer pixum eens, goede verhalen over gehoord.

Groetjes,
El & El
Jullie hebben helemaal gelijk El&El... de kneep zit hem er juist in dat ik zo weinig mogelijk foto's afdruk... en al helemaal niet op de standaardformaten 10x15 of 9x13. Met een navulsetje inkt erbij doe ik minstens 1,5 jaar met mijn cartridges, dus de kosten vallen echt reuze mee...

Groetjes,

Astrid

Foto's die ik zelf heb afgedrukt op duur Kodak Ultima Picture Paper en met een speciale foto-inkt cartridge op mijn inktjet-printer, begonnen - binnen 1 jaar nadat ik ze aan de muur had opgehangen - te verkleuren. Sindsdien investeer ik geen cent meer in het zelf afdrukken van foto's.
Normaal gesproken laat ik mijn foto's niet afdrukken. Als ik het doe, maak ik gebruik van Pico-print. Zij zijn (althans waren de laatste keer dat ik er gebruik van maakte) weliswaar wat duurder, maar de enige die standaard op 3:4-formaat afdrukt.
Gerd
Hm, vreemd. De mijne zijn na 2 jaar aan de muur nog steeds even kleurig, zowel achter glas als "kaal". Geen enkel verschil met de "klassieke" vergrotingen gemaakt door de fotograaf. En dat met Hema fotopapier...

Groetjes,

Astrid

Ik heb dit jaar gekozen voor een foto-album bij de Blokker. Ik ben daar erg tevreden over!!! 230 foto's in een album van 20 bladzijden(40 pagina's) voor net geen 30 euro keurig netjes binnen 2 werkdagen thuis bezorgd!

Wilbert

Ik ben zeer tevreden met profotonet (www.profotonet.nl). Je krijgt de foto's precies zo terug als je ze aangeleverd hebt en ze zijn razendsnel: voor 15 uur overgestuurd, volgende dag in de bus.
Goedkoop is profotonet zeker niet, maar alle waar is naar zijn geld zullen we maar zeggen.

Bedankt voor de tips, het blijft moeilijk.
Ik ga Pixum zeker een keer proberen!

Heb nu toch alles maar bij Hema af laten drukken maar ben niet onverdeeld positief over het resultaat.

Sommige, wat grauwere, foto's komen bijna als zwart-wit foto's van de afdrukcentrale :(

Het handige van Hema is alleen wel dat je uiterst gemakkelijk je foto's af kunt laten drukken op digitaal formaat (11,4 x 15 cm ofzo). Bij veel andere afdrukcentrales moet je je foto's eerst bijsnijden tot 10 x 15 wat veel fotoverlies oplevert.

Gudrun

Picoprint (http://www.picoprint.nl/) drukt ook standaard af op 3:4 formaat o.a. 11,4x15. Ik laat niet veel digitale foto's afdrukken, maar de keren dat ik het bij hen gedaan heb, had ik geen klachten.

Gerd