Additionally, paste this code immediately after the opening tag: A year of change - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

A year of change

Marjan schreef:Hoe je de wereld ziet is vaak een afspiegeling van jezelf. :arrow:
:wink: even kijken hoe ik dat moet zien of bekijken :wink:
Marjan schreef:Hoe je de wereld ziet is vaak een afspiegeling van jezelf.

:arrow:
Ik zie mezelf liever bij die persoon thuis ( met een stukje van die taart voor mijn neus ) dan dat ik op facebook lees hoe goed die taart is gelukt ...
Ik vind het zo onpersoonlijk, even op ' vind ik leuk ' klikken ...

Al met al heb ik het niet zo op sommige digitale interactie tussen mensen, sorry, misschien ben ik wel ouderwets ( al is een mail sturen of een smsje natuurlijk wel superhandig; en die stuur je ook gericht aan een persoon, is dus persoonlijker )

Laatst was ik in nederland uit eten.
Ik was in een restaurantje waar een gezin binnenkwam, man, vrouw en 2 kinderen.
Vanaf dat ze binnenkwamen zaten de kinderen met de hoofdjes naar beneden, elk met een telefoontje in de hand.
Van de ouders zat eerst de een, en toen de ander te bellen ...

Toen wij vroeger met mijn ouders uit eten gingen zaten we te praten en lol te maken, een beetje te keten ;-)
lars de wit schreef:Ik zie mezelf liever bij die persoon thuis ( met een stukje van die taart voor mijn neus ) dan dat ik op facebook lees hoe goed die taart is gelukt ...
Ik vind het zo onpersoonlijk, even op ' vind ik leuk ' klikken ...
Ik ben nu een jaar actief op Facebook; eigenlijk vooral omdat ik wil weten waarover dat gaat. Dat is me inmiddels duidelijk en ook is me duidelijk waarom. Het gaat nergens over, alleen over gein, softe wereldverbetering, zoveel mogelijk linken met vooral jonge meiden en gespam. Waarom? Volgens mij omdat niemand zin heeft in een serieuze discussie, met name om privacyredenen richting andere contacten. Ik vermoed dat veel mensen er geen behoefte aan hebben dat bv hun werkgever of broer leest wat voor discussies iemand heeft met een voor hen onbekende.
Ik heb wel eens een discussie proberen aan te zwengelen, maar behalve in een heel kleine kring komt er weinig van inhoud terecht.
Kan aan mijn kennissenkring liggen: 40-60, HBO-WO
lars de wit schreef:Laatst was ik in nederland uit eten.
Vanaf dat ze binnenkwamen zaten de kinderen met de hoofdjes naar beneden, elk met een telefoontje in de hand. Van de ouders zat eerst de een, en toen de ander te bellen ...
:lol: :lol: :lol: Idd hilarisch.
lars de wit schreef: Laatst was ik in nederland uit eten.
Vanaf dat ze binnenkwamen zaten de kinderen met de hoofdjes naar beneden, elk met een telefoontje in de hand.
Van de ouders zat eerst de een, en toen de ander te bellen ...
Is idd bijzonder dat dit tegenwoordig normaal is, maar heeft meer te maken met normen en waarden en beleeftheid denk ik.

Zelf ben ik een grote fan van social media en internet. Ik heb via internet mijn huis, auto, fietsen gevonden en ben een grote voorstander van internet daten.

Social media is een uitkomst voor vakantiefietsers, couchsurfing en warmshowers zijn een uitkomst en via twitter en facebook krijg ik veel inspiratie en word veel gesteund als het even niet mee zit....

Mijn grootste verassing tot nu toe was toen ik echt in een gat zat en veel ziek was in Malawi/Tanzania en toen kreeg ik een privé bericht van een van mijn volgers die ik niet ken...

"hey, I am not a rich person but I can afford to send you a package of medicine, food, cleaning products or what you need. I live near San Francisco and right next to a Fedex, let me know and wish you all the best."

Is toch geweldig dat social media!!!
Precies. Ik heb een aantal heel goede vrienden overgehouden aan usenet en later een internetforum. Deze mensen zien elkaar inmiddels ook IRL (twee keer per jaar, uit alle hoeken van NL) en staan voor elkaar klaar als het nodig is.