Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 5 dagen schotse hooglanden - Forum Wereldfietser

5 dagen schotse hooglanden

Hallo,

Ik ben van plan om in juni volgend jaar vijf dagen te gaan fietsen in de Schotse Hooglanden. Landen op Glasgow en van daar uit met de fiets richting het Noorden.

De voorbereiding:

Tot Januari vrijde dagen regelen, ticket boeken en route uitstippelen
Vanaf januari uitrusting en fiets in orde maken.

Hebben jullie nog suggesties voor een route? Wat zijn absolute aanraders qua plekken?

Welke fietskaarten kan ik het beste gebruiken?

Groeten,
Oscarh schreef:Hallo,

Ik ben van plan om in juni volgend jaar vijf dagen te gaan fietsen in de Schotse Hooglanden. Landen op Glasgow en van daar uit met de fiets richting het Noorden.

De voorbereiding:

Tot Januari vrijde dagen regelen, ticket boeken en route uitstippelen
Vanaf januari uitrusting en fiets in orde maken.

Hebben jullie nog suggesties voor een route? Wat zijn absolute aanraders qua plekken?

Welke fietskaarten kan ik het beste gebruiken?

Groeten,
Wil je ook via Glasgow weer terug...?
uiteindelijk hangt het ook af van de dag-afstanden die je wilt/kunt fietsen.
en wat voor soort wegen.
en of je wil kamperen of b&b of wildkamperen?

uiteindelijk is vijf dagen niet zo veel.
en Schotland heeft ook niet uitzonderlijk veel wegen.

Wij hebben tot nu toe de sustrans national cycle network kaarten gebruikt (en een michelin voor het overzicht).
de sustrans routes proberen zoveel mogelijk autoluw te zijn.

en inderdaad: is Glasgow OOK je punt van terugkeer naar huis?
Hmmm... 5 dagen is niet lang. 4 weken is nog te weinig :D

Voor inspiratie zou je op mijn website kunnen kijken.

Slim is het denk ik om ook uit zoeken of het handig is om ergens heen te gaan, en om dan met de trein terug te gaan naar het vliegveld. Er is een goede treinverbinding tussen Inverness en Edinburgh. Wel 1 of 2 dagen van te voren reserveren i.v.m. je fiets.

Peter
Wij hebben met veel plezier een rondje (10 dagen, 8 fietsdagen) gereden vanuit Perth. Daarbij oa Loch Katrine en Loch Lomond en Aberfoyle aangedaan. Lijkt me vanuit Glasgow te doen? Deze reis was deels georganiseerd, transfer van vliegveld Edinburgh vv en overnachten bij al geboekte Ben B's. Veel plezier met voorbereiden.

ik heb de link nog gevonden, wij zijn van Stirling zelf naar Perth gefietst
http://www.scotcycle.co.uk/Rob%20Roy%20 ... nerary.htm

Misschien kun je via deze site beter inschatten waar je mooi kunt fietsen en wat de afstanden zijn
Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels de ticket geboekt.Ik vlieg vrijdag heen naar glasgow en de zaterdag er op van uit glasgow weer terug. Ik heb dus 7 dagen om te fietsen,De bedoeling is om te gaan wildkamperen en op campings.

Ik heb nog geen idee of ik mijn rondje ook wil eindigen in Glasgow of dat ik aan het einde van de rit een trein terug pak richting glasgow.
Ik wil tussen de 50 en 100 km per dag fietsen
Ik had het idee om vanuit Glasgow richting Loch Lomond te fietsen en daarna richting Cairngorms Nationalpark.

Alle sugesties/tips/ideen zijn welkom

Bedankt.
Daar wil ik ook heel graag een keer naartoe, Schotland. Mooie verhalen gehoord van vrienden en schijnt ideaal te zijn om te fietsen. En mooie natuur, frisse lucht, wat wil je nog meer! :P
Heeft iemand ervaring met het fietsen in het gebied rondom glencoe. Ik wil mnl vanuit Glasgow door loch lomond in de richting van glencoe fietsen. Het lijkt mij een fantastisch mooi gebied. Ik heb nog geen idee waar ik daarna heen wil fietsen. Mogelijk richting fort William om daar te eindigen en de trein terug te pakken. Hebben jullie nog tips?

Zijn de fietspaden die sustrans beschrijft de enige die er zijn?

Hebben jullie nog tips mbt aanschaf van fietskaarten?
Heb afgelopen zomer in de hooglanden rondgereden, helaas niet in het stuk tussen Glasgow en Fort William.

OpenStreetMap van Schotland is goed, het is handig om dat op je mobiel te zetten als ie daarvoor geschikt is. Ook onverharde wegen en paden staan erop, voor als je met de MTB gaat.

Ik heb niet veel andere fietsroutes gevonden dan die van Sustrans. Op http://active.visitscotland.com/findroute/ staat wat beschreven, maar dat is volgens mij niet bewegwijzerd en niet erg actueel. Verder zijn de Hooglanden een dunbevolkt gebied met rustige wegen, en zijn de auto's erg vriendelijk. Je hebt dus niet per se een uitgezette fietsroute nodig, met een gewone wegenkaart kun je ook leuke routes rijden.
Weet iemand hier of er gedeeltes van de West highlandway goed te fietsen zijn?
Lopen er fietspaden parallel aan de westhighland way?
Oscarh schreef:Weet iemand hier of er gedeeltes van de West highlandway goed te fietsen zijn?
Kleine gedeeltes zijn wel te fietsen. Ik zou er niet aan beginnen, toch wel veel klauterwerk, alleen al over de 10.000 hekjes die je over moet :)

Fietspaden zijn er niet, maar de wegen zijn er meestal heerlijk rustig.
Oscarh schreef:Weet iemand hier of er gedeeltes van de West highlandway goed te fietsen zijn?
Dat heb ik nog wel geprobeerd, maar ben er snel mee gestopt. Te veel barrières waar de wandelaars natuurlijk geen last van hebben.