Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ongeluk zit in een klein HTM paaltje - Forum Wereldfietser

ongeluk zit in een klein HTM paaltje

twee dagen geleden ging ik fietsen naar Meyendael. Op de terug weg fietste ik door het centrum van Den Haag. Plotseling werd ik wakker in het Leyenburg ziekenhuis in Den Haag op de EHBO afdeling. Er werd snel een scan van mijn hoofd gemaakt en daarna ging ik naar de afdeling neurologie waar ik twee dagen verbleef. Na veel medische checs mocht ik naar huis. Wat er was gebeurd geen flauw idee. Er zit een zwart gat ik mijn geheugen.

Toen ik vandaag in de middag samen met mijn oom de fiets ging ophalen op het politie buro aan de Jan Hendrik straat, vertelde de agent mij dat ik tegen een klein HTM paaltje was gefietst. Daarna bleef ik hevig bloedend en bewusteloos op straat liggen.

In het ziekenhuis vertelde de neuroloog mij dat het misschien beter is om te fietsen met een helm op.

Aan een man naast mij vertelde ik het verhaal en hij zij: mijn neef ging fietsen met helm op, hij reed over een cola blikje en kwam ten val daarbij brak hij zijn nek. Hij is nu van af zijn middel invalide.

Een ongeluk zit in een klein paaltje of blikje.

Mario
Jee, Mario, wat een kerstverhaal. Ik hoop dat het nieuwe jaar je meer geluk zal brengen. Beterschap.

Frank
Ongelukken zitten inderdaad in kleine dingen... Veel beterschap!
supermario schreef:twee dagen geleden ging ik fietsen naar Meyendael. Op de terug weg fietste ik door het centrum van Den Haag. Plotseling werd ik wakker in het Leyenburg ziekenhuis in Den Haag op de EHBO afdeling. Er werd snel een scan van mijn hoofd gemaakt en daarna ging ik naar de afdeling neurologie waar ik twee dagen verbleef. Na veel medische checs mocht ik naar huis. Wat er was gebeurd geen flauw idee. Er zit een zwart gat ik mijn geheugen.

Toen ik vandaag in de middag samen met mijn oom de fiets ging ophalen op het politie buro aan de Jan Hendrik straat, vertelde de agent mij dat ik tegen een klein HTM paaltje was gefietst. Daarna bleef ik hevig bloedend en bewusteloos op straat liggen.

In het ziekenhuis vertelde de neuroloog mij dat het misschien beter is om te fietsen met een helm op.

Aan een man naast mij vertelde ik het verhaal en hij zij: mijn neef ging fietsen met helm op, hij reed over een cola blikje en kwam ten val daarbij brak hij zijn nek. Hij is nu van af zijn middel invalide.

Een ongeluk zit in een klein paaltje of blikje.

Mario
Welke les heb je uit dit vervelende incident getrokken :shock: :?:
Hoop dat alles weer oke is

ps ik draag ook geen helm :oops:
erg vervelend man! goed uitzieken hersenschudding moet je niet te licht over denken.

beterschap en veel rust!
Mario, wat een heftige gebeurtenis. Gelukkig kon je na een paar dagen naar huis. Inderdaad rustig aan en beterschap.
Beterschap Mario! Kom weer snel fietsen op de Veluwe.
Mario,
Veel beterschap. Doe rustig aan met die hersenschudding, al zullen ze je dat ongetwijfeld verteld hebben.

Was het paaltje medeschuldig?

Leon
Bedankt voor jullie bezorgde reacties. Dit doet mij goed

Ik kan nu ik thuis zit nog steeds niet geloven hoe ik nu toch tegen een htm paaltje aan ben gereden. Ik fiets daar al mijn hele leven.

Ik ga in de middag naar mijn zus kerst vieren en lekker eten. Wel rustig natuurlijk.


Ik wens jullie allemaal een goede kerst en wellicht zien wij elkaar weer bij een fiets tocht.

Mario
supermario schreef:Ik kan nu ik thuis zit nog steeds niet geloven hoe ik nu toch tegen een htm paaltje aan ben gereden. Ik fiets daar al mijn hele leven.
Wellicht ben je al voor die tijd onwel geraakt en als gevolg daarvan tegen het paaltje gefietst?

Maar het kan ook gewoon een stom ongeluk zijn. Zo ben ik ooit eens tegen een bushokje aangefietst die daar ook al jaren stond, met een gebroken arm tot gevolg...

Sterkte verder!
Henrie schreef:Maar het kan ook gewoon een stom ongeluk zijn.
Of een stom paaltje. Er staan in NL zoveel te donkere paaltjes op plekken waar ze echt niet moeten staan dat je er waarschijnlijk wel eens eentje raakt ook al weet je ze allemaal te staan.
Leon
Beste Mario,

Geheugen verlies kan heel ingrijpend zijn.
Vaak erger dan mensen zich realiseren(ik weet daar alles van, ik ben maanden kwijt)
wellicht zijn er videobewakingsbeelden beschikbaar?
het kan heel heilzaam werken als je die mag zien!
ik zou eens bellen!

succes!
supermario schreef:Ik kan nu ik thuis zit nog steeds niet geloven hoe ik nu toch tegen een htm paaltje aan ben gereden. Ik fiets daar al mijn hele leven.
Tsk, Tsk, op streetview zie ik wel klotepaaltjes, maar die zijn toch echt geplaatst om voetgangers de nek te laten breken :roll:
Er is al meer over geklaagd lees ik.

http://www.fietsersbond.nl/meldingen/me ... iding-tram
Ik snap die klachten niet. Die palen staan toch op de stoep?
Als ze nou op de straat sotnden zoals deze:
Afbeelding
Afbeelding
Leon
Wow heftig zeg. Ik fiets vanaf nu toch wat oplettender (met name met oog op HTM paaltjes) door Den Haag!
Beterschap Mario!

Karlijne
iedere ochtend als ik wakker word ben ik erg duizelig. In de loop van de dag neemt het wel af. Ben deze ochtend terug gegaan naar de ehbo en de neuroloog vertelde mij dat door de klap mijn evenwichtsorgaan een klap heeft gehad en dat het wel weken tot maanden kan duren eer het echt over is.

Ik heb een belangrijke les geleerd, ik ga voortaan altijd met een helm op fietsen.

Mario
ik zou juist beter opletten!! beterschap!
m-gineering schreef:
supermario schreef:Ik kan nu ik thuis zit nog steeds niet geloven hoe ik nu toch tegen een htm paaltje aan ben gereden. Ik fiets daar al mijn hele leven.
Tsk, Tsk, op streetview zie ik wel klotepaaltjes, maar die zijn toch echt geplaatst om voetgangers de nek te laten breken :roll:
sommige paaltjes zijn multifunctioneel :twisted:

@supermario: beterschap :(
Beste Mario,

Mocht je duizeligheid hebben als je het hoofd van as veranderd.
Dus bij liggen, omkijken, omhoog komen die dan 10tot40 seconden aanhoud dan is daar wat aan de toen. Ik ben door mijn neuroloog verwezen naar een fysiotherapeut om de oefeningen te doen die vind op bijgaande site.
http://www.mtchuizen.com/bppv.php
Je kan zonder verwijzing tegenwoordig naar de fysio toe.
Mij heeft het erg geholpen al gaat het nooit helemaal weg en komt het soms in eens weer opzetten.
Sterkte!