Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gazelle fuente trekking 2008 te koop - Forum Wereldfietser

gazelle fuente trekking 2008 te koop

---------------
wingeltje schreef:Goede fiets, leuke prijs
Goede prijs, misschien? Goede fiets, dat zou ik niet durven zeggen, toch niet op dit forum. Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... lit=fuente

En ik ben het met die kritiek eens. Geen normaal (dus zwakker) spaakpatroon, zeker geen lichte fiets, vering waar men niet gelukkig van wordt. Voor een stadsfiets of een fietsvakantie die niet zo veel van een fiets vereist, prima. Maar ik zou die fiets niemand aanraden als echte vakantiefiets. Voor iets meer geld (of met wat geluk zelf iets minder geld) zijn er mits wat zoeken betere tweedehandskoopjes te doen.

Het blijft een bijzonder fenomeen hoe bepaalde merken (waaronder Gazelle) er in slagen een goede naam op te bouwen, terwijl ze over het algemeen fietsen verkopen die helemaal niet zo degelijk zijn en in ieder geval niet schitteren in prijs-kwaliteit-verhouding.

Renaat
Succes met de verkoop :)
Revanho schreef:Het blijft een bijzonder fenomeen hoe bepaalde merken (waaronder Gazelle) er in slagen een goede naam op te bouwen, terwijl ze over het algemeen fietsen verkopen die helemaal niet zo degelijk zijn en in ieder geval niet schitteren in prijs-kwaliteit-verhouding.
Dat blijft inderdaad een bijzonder fenomeen. Bij auto's, hifi-apparatuur, computers, enz. is het niet anders. Want waar de spreekwoordelijke 'Duitse degelijkheid' bij auto's vandaan komt, is niet duidelijk als je de pechstatistieken erop na kijkt. En waarom Bose zo'n goede naam heeft bij veel mensen, is mij ook compleet onduidelijk. Om over die veel te dure spullen van Apple nog maar te zwijgen. Marketing blijkt toch erg belangrijk te zijn...
Revanho schreef:
En ik ben het met die kritiek eens. Geen normaal (dus zwakker) spaakpatroon, zeker geen lichte fiets, vering waar men niet gelukkig van wordt. Voor een stadsfiets of een fietsvakantie die niet zo veel van een fiets vereist, prima. Maar ik zou die fiets niemand aanraden als echte vakantiefiets. Voor iets meer geld (of met wat geluk zelf iets minder geld) zijn er mits wat zoeken betere tweedehandskoopjes te doen.
Het malle spaakpatroon is zowiezo zwakker, mijn ervaring leert echter dat een goed gebouwd wiel met een dom spaakpatroon nog steeds beter is dan een goed spaakpatroon dat slecht is gebouwd. Ik ga niet beweren dat zo'n gazelle het altijd goed doet, maar je kan er heus wel geluk mee hebben.

Gazelle heeft zijn goede naam te danken aan de stadsfietsen die ze lang maakten en die erg lang meegingen. Als ik moet kiezen tussen de grotere benelux merken in de prijsklasse 300-600 euro, dan zet ik toch nog liever mijn geld op een Gazelle dan op Oxford of Avenir.
Henrie schreef:
Revanho schreef:Het blijft een bijzonder fenomeen hoe bepaalde merken (waaronder Gazelle) er in slagen een goede naam op te bouwen, terwijl ze over het algemeen fietsen verkopen die helemaal niet zo degelijk zijn en in ieder geval niet schitteren in prijs-kwaliteit-verhouding.
Dat blijft inderdaad een bijzonder fenomeen. Bij auto's, hifi-apparatuur, computers, enz. is het niet anders. Want waar de spreekwoordelijke 'Duitse degelijkheid' bij auto's vandaan komt, is niet duidelijk als je de pechstatistieken erop na kijkt. En waarom Bose zo'n goede naam heeft bij veel mensen, is mij ook compleet onduidelijk. Om over die veel te dure spullen van Apple nog maar te zwijgen. Marketing blijkt toch erg belangrijk te zijn...
... en de conservatieve consument die nog steeds denkt dat Nederland zo'n vooruitstrevend land is en dat Nederlandse waar daarom als vanzelf goed is.

De goede naam van Gazelle is denk ik opgebouwd in de tijd dat ze nog wel hun best deden om goede fietsen te maken. (Tot 1980 à 1990 of zo)
Dat het inmiddels 2012 is wil er bij veel consumenten niet in.

Leon
EnriceV schreef:Als ik moet kiezen tussen de grotere benelux merken in de prijsklasse 300-600 euro, dan zet ik toch nog liever mijn geld op een Gazelle dan op Oxford of Avenir.
Maar gelukkig zijn dat niet de enige mogelijkheden.

Renaat
Veel consumenten gaan uit van 100 jaar ervaring... En bekende naam.

Nu was Gazelle echt een goed merk in de jaren 60/70/80. Rond de 90 ging het vet berg afwaarts.
Ik snap wel dat mensen nog steeds denken dat Gazelle een goed merk is.
Niet iedereen verdiept zich dagelijks in de nieuwe ontwikkelingen van de fiets.

BTW. Moet je dit eens kijken. Je word gewoon belazerd op het internet.

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Damesfi ... White.aspx]]?TRANSID=936926958&m4n_aid=17415&_df=true&utm_medium=affiliate&utm_campaign=affiliate_algemeen&utm_source=m4n_17415_dagaanbieding.nl

Hier zouden ze zelfs op mogen straffen vind ik. Deze fiets is nog geen 299 waard.
800 euro???
Dit is inderdaad heel stug: wat een oplichters.
Wim
De mooie afwerking van deze Montego Status zal menig fietsfanaat het hoofd doen keren.
Dat zijn toch aansprekende teksten? Consumenten willen korting, heel veel korting. Eigenlijk kopen ze het liefst korting. Zo veel mogelijk en wat je dan koopt wordt dan veel minder interresant. Daar spelen deze lieden genoegelijk op in. 63% korting verkopen. Voor mij is Gazelle een uitstekend merk met dito fietsen in het marktsegment waarin zij zich begeven. Ik heb deze zomer een nieuwe stadsfiets gekocht. Na de nodige proefritjes en folder studies is het een Gazelle geworden. Ze zijn gewoon net wat beter afgewerkt dan de rest, in het segment stadsfiets+.
Afbeelding de fiets in 2006, stoer of niet met alle spulletjes erop.
Bron http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/D ... /Foto%60s/
Eric op de Fiets schreef:
De mooie afwerking van deze Montego Status zal menig fietsfanaat het hoofd doen keren.
Dat zijn toch aansprekende teksten? Consumenten willen korting, heel veel korting. Eigenlijk kopen ze het liefst korting. Zo veel mogelijk en wat je dan koopt wordt dan veel minder interresant. Daar spelen deze lieden genoegelijk op in. 63% korting verkopen. Voor mij is Gazelle een uitstekend merk met dito fietsen in het marktsegment waarin zij zich begeven. Ik heb deze zomer een nieuwe stadsfiets gekocht. Na de nodige proefritjes en folder studies is het een Gazelle geworden. Ze zijn gewoon net wat beter afgewerkt dan de rest, in het segment stadsfiets+.
Kwa onderdelen is Gazelle niet brak. Alleen de vredestein banden van ze zijn behoorlijk slecht. Wat Gazelle in mijn ogen zo slecht maakt en te duur is dat ze de fiets vol proppen met plastic en geïntegreerde lampen en kabels dat door het frame lopen.
En die onderdelen gaan vrij makkelijk stuk. Dan denk je ik vervang het even voor een paar euro... Nou nee je moet de originele lamp kopen want ze hebben expres de aansluit gaatjes anders gemaakt. Nou geen probleem... Maar dan blijkt het 5x duurder te zijn dan een standaard licht. Of de kettingkast. 55 euro voor een bak met plastic? en de achterlamp € 49,95.

En ik heb mij laten vertellen dat je na 5 jaar de onderdelen niet meer kan krijgen omdat ze weer iets anders hebben verzonnen. Dus moet je een nieuwe fiets kopen.?

Weggooi maatschappij ?
Pipopopo schreef: En die onderdelen gaan vrij makkelijk stuk.
Niet zo lang geleden nog meegemaakt met een fiets van een vriend. De eerste keer dat de batterijen vervangen moesten worden in de 'prachtig geïntegreerde' batterijvoorlamp van de fiets, was meteen ook het einde van de lamp. Want niettegenstaande ik toch echt wel voorzichtig was (en nu ook niet zo vreselijk onhandig ben) brak er een essentieel onderdeeltje af. Dan zit je daar mooi met een onbruikbare lamp die je niet even makkelijk vervangt.

Renaat
Eric op de Fiets schreef:Afbeelding de fiets in 2006, stoer of niet met alle spulletjes erop.
Bron http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/D ... /Foto%60s/
'De fiets'? Welke fiets? Toch niet de Gazelle Fuente 2008 die Wingeltje probeert te verkopen... Tenzij deze Batavus in 2008 uit zichzelf een Gazelle geworden is.

Carl
Ik denk dat Eric aan wil tonen dat je met een niet vakantie fiets ook prima op vakantie kan.

Mijn mening over de gazelle is dat het een prima woon werk fiets is. Maar het is zeker geen echte "vakantiefiets"

En zelf vind ik gazelle altijd veel te duur. Ze proberen hem altijd beter te laten lijken dan dat hij is door een "goede" lees betere achter derailleur te gebruiken.

Je ziet dan ook vaak fietsen met XT achter derri. Maar verder Alivio. En nu schakeld Alivio prima hoor. Ik rij er al jaren mee. Maar ze vragen voor de fiets gelijk 300 euro meer omdat er XT op zit.
Het verbaasd me toch weer dat iemand die de moeite neemt om z'n advertentie bij ons op het forum onder de aandacht te brengen, een hoop reacties ontvangt die z'n waar afkraken.
Het lijkt me dat als je niet geïnteresseerd bent je ook niet hoeft te reageren op een advertentie. Laat iedereen z'n eigen afweging maken om iets wel/niet te kopen en zo houden we een gemêleerd aanbod met voor ieders wens iets.
Het is mijzelf ook een keer overkomen en ik vond dat behoorlijk ongepast, maar schijnbaar denken jullie er anders over.
Iemand die nog niet heel veel met fietsvakanties te maken heeft gehad kan op het verkeerde been gezet worden door deze advertentie. Een "nieuw" lid leest hier op het forum dat er een prachtige vakantiefiets te koop is voor een leuke prijs. Hij gaat er van uit dat omdat dit een vakantiefietsforum is het ook echt een vakantiefiets is. Maar dat is dus niet waar. Het is alleen maar goed dat er kritisch gereageerd wordt op zo'n advertentie. Een ieder is vrij om nog steeds deze fiets te kopen.

Als je geen reacties wil op de aangeboden spullen. Moet je het hier niet plaatsen. En het gewoon bij marktplaats houden.
Marianne schreef:Het verbaasd me toch weer dat iemand die de moeite neemt om z'n advertentie bij ons op het forum onder de aandacht te brengen, een hoop reacties ontvangt die z'n waar afkraken.
...
maar schijnbaar denken jullie er anders over.
Ja, daar denk ik anders over.
Ik vind het helemaal niet ongepast om mensen (met weinig of geen kennis van zake) te beschermen tegen een miskoop. En deze fiets op dit forum bestempelen als 'goede' fiets vind ik erg kort door de bocht. Ik zou het bijna als een morele plicht durven bestempelen om mensen net te wijzen op de mogelijke nadelen aan aangeboden waren. Als iemand die voldoende geïnformeerd is, dan een andere afweging maakt, dan mag dat. Maar dan moet die persoon wel eerst over voldoende informatie beschikken. De advertentie geeft weinig informatie, maar suggereert wel dat het een prima vakantiefiets is, iets wat wel degelijk te bestrijden is.

Renaat
Revanho schreef:
Marianne schreef:...
maar schijnbaar denken jullie er anders over.
Ja, daar denk ik anders over.
Ik ook, daarnaast dit is geen Marktplaats.nl dus dan kan je zoiets verwachten; niet dat ik het zelf gauw zou doen maar toch ... 8)
Afbeelding

Fiets lijkt verkocht..
Is in elk geval verdwenen, dus jullie kunnen ophouden met het afz*iken van fa. Gazelle..

Al zou het ook niet mijn keus zijn:

Alu frame
geintegreerd balhoofd
Geveerde vork