Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | Marokko kaart Olaf op Mac laadt niet op GPS - Forum Wereldfietser

GPS | Marokko kaart Olaf op Mac laadt niet op GPS

De Marokko gangers kennen hem, de GPS kaart van de Duitse motormuis Olaf.
http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html

Vanavond voor het eerst op de Mac geïnstalleerd en dat gaat prachtig, maar dan.....
De kaart laadt niet op de GPS. Ik gebruik al een paar jaar Garmin Basecamp en Garmin Mapinstall zonder problemen maar nu ff dus wel. :( Wie weet een oplossing?

Alvast bedankt!
Deze kaart is beter: http://www.viagens4x4.com/mapas/mapa-marrocos/

Alleen lastiger te installeren op de GPS heb ik gemerkt, Hij is gratis, maar hij stuurt je een code die je dient te gebruiken.

En de olov kaart laad bij mij prima. Download anders de gmapsupp versie en plaats die direct op de GPS/microSD kaartje.

Gebruik programma JaVaWa Device manager om de gmapsupp.img te installeren op de juiste plaats in de GPS.
Ik gebruikte OSM voor Marokko toen ik daar in Oktober was. Ik was verbaast van het detail hoewel het soms ook wel eens teleurstelde ook.

Ondertussen bracht ik zelf al wat wijzigingen aan en kan ik hem zeker aanbevelen. Bij het downloaden krijg je een mooi image-bestand dat direct op de gps kan.

Peter
Hi Blanche,

bij mij lukt het ook niet met Mapinstall. Geen idee waarom. Gelukkig kun je ook de Memory Card (gmapsupp) versie downloaden en die op je GPS zetten.
Zelfs dat lukt niet bij mij Frank. Maar de oplossing zal ik wel vinden - maar niet meer vandaag. We hebben nog een paar weken de tijd voordat we de kaart nodig hebben :wink:
De gmapsupp.img zou je toch zo op de microSD kaart of je GPS kunnen kopiëren. Welk toestel gebruik je?

Download wel het JaVaWa Device Manager Programma om even naar je GPS en microSD kaart te kijken en ook om de Mac OS X prullenbak uit te schakelen.

Als het microSD kaartje vol stond met bv foto's en die heb je verwijderd, dan dien je op de Mac de prullenbak te legen (met het kaartje nog in de Mac), pas dan worden de bestanden daadwerkelijk verwijderd.
Bedankt allemaal!
Out of the blue laadt de kaart ineens op beide GPS-en. 8) #nietsandersbijzondersgedaan
Ik heb dit al eens eerder gehad. De GPS hing toen ook al een hele tijd aan de notebook. Toen kreeg ik na een hele tijd de melding dat er een firmware update was voor de GPS. Nadat ik deze geladen had, liep alles als een trein. Deze melding heb ik nu niet gekregen, zou het kunnen zijn dat Mac op de achtergrond de programmas moest bijwerken?