Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos - Cambodja of Indonesie - Forum Wereldfietser

Laos - Cambodja of Indonesie

Hallo,

we hebben 5 weken in juli - augustus.
Laos en Cambodja zijn niet aangeraden wegens het regenseizoen. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zijn de wegen nog berijdbaar? Af en toe een regenbui? Of kunnen we het toch riskeren?

Zou Indonesië beter zijn wat het klimaat betreft? Wat zijn dan de 'must cycle' in Indonesië in die periode van het jaar. Het mag wat pittig zijn, wat spannend en liefst tamelijk rustig om te rijden.

Groeten,
sabien
Juli en augustus zijn voor het grootste deel van Indonesië ideaal (behalve de Molukken, meen ik). Een van mijn mooiste fietstochten ooit heb ik gemaakt op Sumatra (van Medan naar Padang) maar dat was in 1994, toen het verkeer nog niet veel voorstelde. Ik weet niet in hoeverre dat nu veranderd is. Ik heb toen ook op Java en Bali gefietst, waar het verkeer soms rampzalig was, maar er was daar zo veel te zien en te beleven dat we dat voor lief namen. En in mijn herinnering was Oost-Java veel minder druk.