In het kort:
Een kleine 2500km in het bezit van Koga Signature met Rohloff, Kogs Riser stuur, Hs33 Magura, Son, Edelux , kortom alles erop en eraan.
Ervaring met schakelen en stuur tot nu toe niet echt positief. Pijn met schakelen aan de pols, ook op langere stukken doordat op het stuur geen andere greepmogelijkheden zijn. Nu heb ik ook wat problemen met de pompfunctie van mijn hart en vind nadat ik ook vandaag weer eens op een Randonneur met LX van een vriend gefietst heb, dat dit merkbaar lichter fietst.
Vaak denk ik dat ik gewoon een pietlut ben, en overal wellicht teveel op let, maar ervaar het toch echt als "klacht".
Nu denk ik er over om de fiets om te laten bouwen naar een derailleur fiets, met misschien wel iets als een X-Act Hornbar Vario Comfort stuur. En, zorgt een goede trapas, als die van Chris King, voor merkbaar anders fietsen? Of is het verschil alleen in levensduur terug te vinden.
Wat denken jullie ?
Groeten....Willem
Een kleine 2500km in het bezit van Koga Signature met Rohloff, Kogs Riser stuur, Hs33 Magura, Son, Edelux , kortom alles erop en eraan.
Ervaring met schakelen en stuur tot nu toe niet echt positief. Pijn met schakelen aan de pols, ook op langere stukken doordat op het stuur geen andere greepmogelijkheden zijn. Nu heb ik ook wat problemen met de pompfunctie van mijn hart en vind nadat ik ook vandaag weer eens op een Randonneur met LX van een vriend gefietst heb, dat dit merkbaar lichter fietst.
Vaak denk ik dat ik gewoon een pietlut ben, en overal wellicht teveel op let, maar ervaar het toch echt als "klacht".
Nu denk ik er over om de fiets om te laten bouwen naar een derailleur fiets, met misschien wel iets als een X-Act Hornbar Vario Comfort stuur. En, zorgt een goede trapas, als die van Chris King, voor merkbaar anders fietsen? Of is het verschil alleen in levensduur terug te vinden.
Wat denken jullie ?
Groeten....Willem