Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camino del Cid - Forum Wereldfietser

Camino del Cid

Hallo,
Ik ben van plan om in oktober de route El Camino del Cid te gaan rijden.
Op dit moment twijfel ik nog, onderweg kamperen of in pensionnetjes overnachten. Lastige afweging, kamperen is leuker, maar betekent wel weer meer bagage...... :? Uit de beschrijving in het boekje van Bert Sitters maak ik op dat er op de route voldoende overnachtingsmogelijkheden zijn.
Wie heeft er ervaring met pension overnachtingen op deze route?

groetjes,
Kunno

Hallo
Wij hebben de route met 4 man in mei 2004 gefietst, zonder tent (er zijn nauweliks campings). Onderweg slechts 1 keer een probleempje gehad maar dat was met 15 km omfietsen verholpen.
Afstanden zijn soms zo dat dagetappes wat kort (of erg lang) zijn.
Veel plezier, Wouter Bazen
Ik heb de route van Bert Sitters gefietst, met tent, begin mei 2007. Prachtige route, de geschiedenis gaat aan je voorbij, goed te doen in twee weken(Tip: vlieg naar Bilbao, breng een bezoek aan het guggenheim museum aldaar en fiets vervolgens in twee dagen naar Burgos)
Onderweg langs de Camino zijn nauwelijks campings en in het voorseizoen, mocht er een zijn, vaak dicht. Ik heb dus veel vrij gekampeerd en dat gaat daar moeiteloos. De informatie in het boekje van Bert over campings en zona's acampada bleek hopeloos verouderd. Vertrouw daar dus niet op.
onno
amsterdam
De beantwoording van de vraag is niet erg lastig (lijkt mij). Ga, net zoals mijn voorgangers jou aanraden, langs de pensions (Hostals). Vergeet daarbij zeker niet een, naar mijn idee, bijzonder aantrekkelijke overnachtingsplaats: Seminario Conciliar te Teruel, telefoon 978-619970 ( http://www.hospederiaelseminario.com ) Zoals de naam al aangeeft is het van origine een seminarium maar daarnaast vervult het ook een voorname rol als sociaal centrum. Prettig en goedkoop verblijf. Zojuist uit deze streek gekomen heb ik voor één persoon op dinsdag 29 mei 2007 slechts € 33,50 betaald voor een overnachting, avondeten (mensa-kwaliteit) en een redelijk Spaans ontbijt (fruit, melk, toast, koffie, jam en boter). Vraag bij het avondeten na het nagerecht een 'Manzanilla'; slaap je lekker. Mocht je toch aan de praat geraken met het management, vraag dan of ze nog een beugelslot zijn tegengekomen van een fietsende hollander. Volgens mij heb ik deze in het seminarium laten liggen.

Vervolgens kan je na Teruel erg goed terecht in Villafranca in Hotel Los Arcos.
Subliem hotel tegen een zeer schappelijke prijs. Bijzonder vriendelijke eigenaresse die zelfs heeft aangeboden om mijn fietstenue even uit te wassen (zou het zo erg zijn geweest?).

Van deze tocht krijg je geen spijt.

Volgens mij is dit een reactie op een wel zeer oude vraag. :wink:

Geplaatst: Zo 04 Sep, 2005 23:09 Onderwerp: Camino del Cid

Of zie ik iets over het hoofd ?

Maakt dat wat uit? De informatie is in ieder geval actueel en nuttig, voor mensen die deze route willen gaan doen.

Ronald