Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx excentrische trapas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx excentrische trapas

Nogmaals bedankt. Het EBB ziet er gelijkaardig uit, al tel ik maar 5 ipv 7 gaatjes. Ik veronderstel dat de werking wel gelijkaardig is.
Ik ben inmiddels aan het kijken voor een andere trapas (er zit een lichte speling op). Nu lees ik dat de vierkante van SKF min of meer het beste zijn; alleen betekent dit dat ik naast de trapas ook de cranks moet vervangen waardoor dit al snel zo'n +/- 170 gaat kosten.

Omdat de originele truvativ trapas inmiddels toch nog zo'n 30.000km mee is gegaan ben ik van plan een zelfde te kopen (voor maar 35E) en dan kan ik over een jaar of 2/3 altijd nog een betere pakken.

Heeft iemand een idee welk type trapas idworx gebruikt heeft op zijn fietsen?
Is dat deze? http://hollandbikeshop.com/fietsonderde ... 73e-118mm/
bramteunissen schreef:Ik ben inmiddels aan het kijken voor een andere trapas (er zit een lichte speling op). Nu lees ik dat de vierkante van SKF min of meer het beste zijn; alleen betekent dit dat ik naast de trapas ook de cranks moet vervangen waardoor dit al snel zo'n +/- 170 gaat kosten.
Hoi Bram
Ik heb de SKF trapas met Sugino cranks op mijn Idworx OR laten zetten. Dat is een hele mooie combinatie. De prijs is er ook wel naar, en of iemand dat er voor over heeft of dat het budgettair niet uit kan, daar valt natuurlijk niet over te twisten. Shimano maakt ook een geweldige vierkante trapas, dat scheelt je 70 Euro t.o.v. SKF. Misschien is dat dan een optie?
Hoi Bob,

Die Shimano trapas heb ik ook bekeken, maar het nadeel daarvan is dat ik dan 85 euro betaal voor nieuwe cranks zodat er een trapas van 35 euro op past :?
Daarom was ik aan het twijfelen tussen de SKF met Sugino crancks (samen +/-180 euro) of gewoon dezelfde Truvativ trapas; 30.000km voor die 35-40 euro is namelijk ook weer niet zo bar slecht. Ik kan alleen nergens vinden welk type dit exact is.
Ik lees over diverse trapassen die op de Idworx fietsen worden gebruikt, maar wat ik niet begrijp is dat ik niets lees over de uitstekende trapas van Idworx de EBB Long Life.
Deze is ook redelijk aan de prijs (125,--), maar hij gaat bijna een leven lang mee.
Wellicht is dit voor meer mensen ook nog een optie.
Frits
Er bestaat ook een lite versie van de EBB die meen ik rond de 65E kost. Alleen dit is alleen een excenter met lagers en dus nog geen (vierkante) as.