Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaarten Apple kunnen dodelijk zijn - Forum Wereldfietser

Kaarten Apple kunnen dodelijk zijn

Kaarten Apple kunnen dodelijk zijn:
kijk maar op http://www.telegraaf.nl/digitaal/211449 ... jk___.html
Voor mij geen elektronische gadgets op de fiets, geef mij maar ouderwertse papieren landkaarten!
Martin E. van Doornik schreef:Voor mij geen elektronische gadgets op de fiets, geef mij maar ouderwertse papieren landkaarten!
Leuk voorbeeld. Zoals ik hier al jaren rondzeur zijn kaarten op electronisch spul afhankelijk van dezelde problemen als papieren kaarten: de makers en de kundigheid/goede ochtendzin ervan. Een papieren kaart kan je net zo goed de bush insturen en er zijn meer brakke papieren kaarten verkrijgbaar dan goede. Ook na het ertegenaangooien van miljarden aan electronicaresearch blijven deze problemen identiek; er zal toch ooit iemand uit het kantoor moeten komen om buiten te constateren waar het pad echt is, al vermoed ik dat ze het in dit Australische geval ook wel op satellietbeelden hadden kunnen zien.
Leon
Leon schreef:er zal toch ooit iemand uit het kantoor moeten komen om buiten te constateren waar het pad echt is
Ja, maar dat is véél te duur geworden tegenwoordig, vroeger .... :wink:
Leon schreef:al vermoed ik dat ze het in dit Australische geval ook wel op satellietbeelden hadden kunnen zien.
Google Earth kan je ook niet vertrouwen, Leon :wink:
Afbeelding
http://eandt.theiet.org/news/2012/nov/sandy-island.cfm
Martin E. van Doornik schreef:Kaarten Apple kunnen dodelijk zijn:
kijk maar op http://www.telegraaf.nl/digitaal/211449 ... jk___.html
Voor mij geen elektronische gadgets op de fiets, geef mij maar ouderwertse papieren landkaarten!

De kans dat deze mensen met een papieren kaart verdwaald waren is volgens mij net zo groot.

Niks mis mee op een route goed te plannen met basecamp en vervolgens op de fiets gebruiken, met een papieren overzichtskaart ERBIJ.
Inderdaad, al die gadgets zijn navigatiehulpmiddelen en geen blindegeleidehond (zoals men op het GPS-forum zegt). In de krant zie je geregeld ongelukken die mensen hebben gehad doordat ze blindelings de aanwijzingen van de auto GPS opvolgden.
De tovenaar schreef:
Leon schreef:al vermoed ik dat ze het in dit Australische geval ook wel op satellietbeelden hadden kunnen zien.
Google Earth kan je ook niet vertrouwen, Leon :wink:
Afbeelding
http://eandt.theiet.org/news/2012/nov/sandy-island.cfm
Ik had het dan ook niet over de inmiddels oude en fors gecensureerde beelden van Google Earth.
Leon
Hadden ze maar OSM moeten gebruiken, dan was 1 gebruiker die de fout opmerkte en corrigeerde voldoende ipv te moeten wachten op een gecorrigeerde update van een of ander commercieel bedrijf... 8)
Als die gebruiker tenminste de fout overleefde... ;-)
Sommige mensen breken hun nek als ze van de trap vallen,
Dat is toch ook geen reden om een veiligheidslijn langs de trap te hangen en telkens een klimtuigje aan te doen, jezelf te zekeren en helm op te zetten??

Wat is het leven zonder risico?
Je hersens niet gebruiken dan kan je ook aan sterfen!
Roald schreef:Sommige mensen breken hun nek als ze van de trap vallen,
Dat is toch ook geen reden om een veiligheidslijn langs de trap te hangen en telkens een klimtuigje aan te doen, jezelf te zekeren en helm op te zetten??

Wat is het leven zonder risico?
Vast en zeker is dat waar, maar wat heeft dat met dit draadje te maken? Kun je dat alsjeblieft uitleggen?
Dat dit een nogal zinloos item is, misschien?

En anders was het gewoon een waardeloze impulsieve reactie :lol:
Het is een non-issue, maar het is wel een beetje dom van Apple. Slechte publiciteit.

Wat je in je achterhoofd moet houden, is dat Apple's Maps een volledig ander doel dient dan Google Maps.

Het verdienmodel van Apple is heel anders dan dat van Google. Apple verdient geld met het verkopen van spulletjes, Google met het verkopen van persoonlijke informatie. Om een fraaie, recentelijk veel gebezigde uitspraak te parafraseren: bij Apple ben je de klant, bij Google ben je het produkt dat wordt verkocht.

Het is daarom in Google's belang dat je zoveel mogelijk van hun online services gebruik maakt, en daarom is het van belang dat je hun kaarten-applicatie gebruikt. Zolang je je op één van hun vele websites bevindt en je Google-cookie actief is, voorzie je Google van een schat aan bruikbare informatie waarmee ze advertenties kunnen verkopen.

Het is voor Apple van belang dat hun speelgoed zo aantrekkelijk mogelijk is voor de consument, zodat die volgaarne veel centjes blijft betalen voor die gadgets. Daarom wil Apple haar platform aantrekkelijk maken zodat derde partijen daar mooie software voor schrijven, zodat klanten voor Apple spulletjes blijven kiezen. Apple's kaarten-app is niet meer dan een kleine demo voor ontwikkelaars: "kijk, dit is allemaal mogelijk met de navigatie-functionaliteit van ons OS. Maak er wat moois mee!" Het is de bedoeling dat allerlei apps gebruik gaan maken van al dat moois, het is een API. OV-bedrijven moeten apps gaan maken die kaartjes tonen van waar je bus nu is.

Daar zit een wezenlijk verschil tussen deze bedrijven. Apple is goed in het bedenken van dit soort mooiigheden, maar niet altijd even handig in het uitleggen ervan.

.tsooJ
Roald schreef:Dat dit een nogal zinloos item is, misschien?
Kletspraat zelfs! :wink: