door
Mattt » vr 07 dec, 2012 18:40
Ik heb praag-nijmegen gefietst dmv een aantal gps-track (.gpx) die ik in het programma/de app Locus (Pro) heb ingeladen.
- Ik heb gebruik gemaakt van vector kaartmateriaal die
hier te downloaden zijn, de kwaliteit van deze kaarten is zeer goed.
- Ik heb de archies camping POIs (points of interest), van campings in de buurt van de route, opgeslagen in Locus.
- Het is raadzaam je te verdiepen in het limiteren van energieverbruik en goed uit te zoeken hoe je android en de apps goed instelt. Je verbruik véél minder energie door niet constant het scherm aan te zetten (je kijkt er, hopelijk, toch niet de hele tijd naar), en de telefoon zo te configureren dat je gemakkelijk stroomvretende functionaliteit aan/uit kunt zetten (denk aan: lichtsterkte v/d telefoon, wireless internet aan/uit, time-out van het scherm, aan/uitschakelen van telefoonnetwerk etc.etc.), hiermee is het probleem van 'hij vreet teveel stroom' zeer eenvoudig op te lossen, maar het vereist dus wel wat van je tijd.
Nadelen:
- Een android-telefoon laadt op via USB, dit is naar mijn mening te kwetsbaar voor de elementen en heeft bij mijn telefoon voor problemen gezorgd.
- Het is soms wat lastig om het overzicht van gewone kaarten te krijgen, het detail is overigens weer veel beter en je rijdt vrijwel nooit fout.
- Verwacht niet al te veel van de kwaliteit van de fotocamera
- Bediening van de smartphone gaat soms best lastig, vooral bij een klein scherm (vanwege trillingen bij het fietsen e.d. is het af en toe niet zo handig, probeer dus de boel zo in te stellen dat je tijdens het fietsen niet het programma/android nog hoeft te bedienen via het scherm).