Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw stuur voor Rohloff . - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuw stuur voor Rohloff .

SjirkM schreef:
Travelmaster schreef:Ha, de eerste schakelpook op een fiets. Maar begrijp ik nou goed dat je dat hebt gedaan om de schakelaar überhaupt rond te kunnen draaien?
Als ik koude vingers heb ik niet meer kracht genoeg om grip te krijgen. Zeker niet als het ook nog nat is, bijvoorbeeld met natte sneeuw. De grip op de Mittelmayer bestaat uit een raster van groeven in alu. Bij een rubberen greep kan ik iets kouder fietsen totdat het ook niet meer lukt. Dit pookje kan ik ook nog met mijn elleboog schakelen als het moet. Een ander voordeel is dat ik aan de stand van het pookje kan zien in welke versnelling ik zit.

S
Snap het, thanks! Creatief opgelost.
SjirkM schreef:Afbeelding
Steekt dat naar boven? Er een rubber dopje opzetten zou dan wel beter zijn voor de arbo.
Leon
Leon schreef:
Steekt dat naar boven? Er een rubber dopje opzetten zou dan wel beter zijn voor de arbo.
Leon[/quote]

Ach, je komt er mee in China, en doen ze daar aan Arbo? :D
Leon schreef:Steekt dat naar boven? Er een rubber dopje opzetten zou dan wel beter zijn voor de arbo.
Leon
Dat steekt in de versnellingen 8-12 naar boven. Ik heb hem niet al te lang gemaakt en de randjes zijn rondgevijld Overigens kun je hem natuurlijk zo maken dat het pookje bij 1 omhoog staat. Als ik in de 1 zit wil ik de mogelijkheid hebben om amechtig over het stuur te hangen zonder een staafje in mijn ribbenkast.
Als je ermee valt en pech hebt, kan je jezelf er aardig mee openhalen denk ik. Een rubberdopje (of ducktape) kan dat deels voorkomen denk ik?
Carl schreef:Hallo Willem,

Het oogt alsof je op de schakelaar van Gilles Berthoud afstevent. Tip: neus eerst nog een beetje rond naar ervaringen. Niet iedereen schijnt er onverdeeld enthousiast over te zijn.
Carl
Nou, ik steven echt niet meteen op die Berthoud af hoor, maar ook door de houding op dit stuur heb zonder dat ik schakel ook al behoorlijk last. Ik wil dus meer grip mogelijkheden op mijn stuur dan ik nu heb, zeker met leer erom en als het kan met dezelfde shifter als ik nu heb. Als het niet anders kan kies ik zelfs voor het Koga vlinderstuur. Ga voordat ik beslis nog eens een dagje met de Randonneur van een vriend van me fietsen om het tevoren te testen.

Dank voor het meedenken.

Groeten....Willem :wink: