Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk 3-in-1 waterproof jack - Forum Wereldfietser

Welk 3-in-1 waterproof jack

Voor woon werk verkeer ben ik op zoek naar een 3-in-1 jack tegen koude, wind en regen. Tevens wil ik deze jas als winterjas kunnen gebruiken, de afgelopen jaren heb ik het met een fleecejasje gedaan dus veel zal ik hem niet als winterjas gebruiken.

Waarom een 3-in-1 jack? Omdat er veel ochtenden zijn in voor en najaar waar het koud is en s'middags 10 tot 15 graden warmer, als je dan de binnenkant eruit kan halen lijkt mij dit erg fijn.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald jack/merk? Budget is max €250-300
Ik heb bewust niet voor een 3-in-1 jack gekozen, maar voor een lichtgewicht regenjack i.c.m. fleece of dons. Daar heb je het hele jaar wat aan. En dat in- en uitritsen daar heb je dan ook geen last van.
Neem gewoon een waterdichte (ademende) regenjas, die je zo over een fleece trekt. 3 laagjes...het moet al heer erg koud zijn als je dan nog koud hebt. Zo doe ik het toch, en dan staat het bovenste stuk van de jas meestal nog een stuk open om te ventileren.
Ik heb er net weer een gekocht (Northface). Goretex buitenkant, met een inritsbaar eenvoudig donsjack als voering. Vanmorgen vroeg in de sneeuw naar buiten geweest op de fiets, en het was nog aan de warme kant. Gelukkig heb ik het wat kaal geworden fleece nog van mijn vorige TNF jas, dus dat kan ik er in het voor en najaar inritsen (de rits is niet veranderd).
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, maar het kan hier in het Noorden toch wel aardig wat kouder zijn. Dus vond ik het de investering waard (de vorige is 10 jaar meegegaan). Een goedkopere variant is een Goreetx bedrijfskleding jas met fleece voering. Dan heb je gelijk een fluo kleur en reflectiestrepen. Helaas wil mijn vrouw dan niet meer naast me fietsen...
Echt luxe is natuurlijk een jas van eVent of Goretex Active Shell. Dat ademt beter.
Wim
JanW schreef:Voor woon werk verkeer ben ik op zoek naar een 3-in-1 jack tegen koude, wind en regen. Tevens wil ik deze jas als winterjas kunnen gebruiken, de afgelopen jaren heb ik het met een fleecejasje gedaan dus veel zal ik hem niet als winterjas gebruiken.

Waarom een 3-in-1 jack? Omdat er veel ochtenden zijn in voor en najaar waar het koud is en s'middags 10 tot 15 graden warmer, als je dan de binnenkant eruit kan halen lijkt mij dit erg fijn.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald jack/merk? Budget is max €250-300
Zelf heb ik er 1 van Berghaus, in voor en najaar eigenlijk al te warm zonder voering en 's winters alleen met voering als het echt vriest. Gewoon iets harder fietsen (of net zo snel maar met een hogere cadans) dan wordt je vanzelf warm, zorg wel dat je een route kiest zonder teveel stopmomenten aan het einde, om niet teveel af te koelen.

Peter
Voor woon/werkverkeer heb ik geen speciale fietsjassen. Gewoon een dunne zomerjas (katoen) in de lente en herfst (en zomer, als het fris is) en een leren winterjas voor als het echt koud is. Beide zijn natuurlijk niet echt waterdicht, zeker die zomerjas niet (en een leren jas wordt lelijk als ie nat is geweest), maar daar heb ik eventueel wel een regenjas voor. Alleen gebruik ik die zo weinig mogelijk, want ik heb een hekel aan regenjassen. Ik vind ze verstikkend, ook al schijnt de mijne wel ademend te zijn, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel van merken. Bij regen stap ik dus liever in de auto. Gelukkig regent het bijna nooit in Nederland...

Alleen voor als ik 'serieus' ga fietsen (racefiets of mtb), heb ik een fietsjas. Die is enkel geschikt voor in de winter, want er zit een fleece-achtige voering in, en windstopper aan de voorzijde, wat 'm al snel te warm maakt boven de 8 à 10 graden...
Voor woon-werk gebruikte ik jaren regenjassen (evt in comb met een fleece) met een okselrits; deze bieden op warmere middagen uitstekende ventilatie.

Ik gebruik TNF pro-shell gore-tex als hoofd regenjas; en daarbuiten gebruik ik voor verschillende doelen Mountain Hardwear Dry-Q. Dit materiaal is een kruising tussen regenjas en windstopper; ben er zeer tevreden over.

Je hebt tegenwoordig ook superlichtgewicht; supercompacte regenjasjes Van 53 gram. Tis geen gore-tex maar handig is het wel.
http://www.mountainhardwear.com/Men%27s ... lt,pd.html

Walter
Gewoon je fleece blijven gebruiken en voor de terug weg een windbreker er over aantrekken. Dit soort jasjes wegen niets en laten zich gemakkelijk wegproppen in je (zadel-) tas..

Veelal zijn ze daarbij behoorlijk waterafstotend. Gebruik de mijne tenminste ook bij een klein regenbuitje. Volstaat prima. Is een 'oud jasje' van fa. Vaude. Gemaakt van gecoat ripstop nylon en op te bergen in z'n eigen jaszak..

Mijn ervaring is wanneer ik in een echte regenjas ga fietsen ik het al snel te warm krijg.. Gore-tex of niet..

Daarbij is het belangrijk je isolerende la(a)g(en) niet te dik te kiezen. Uiteraard afhankelijk van hoe snel je rijdt 8)
Wat ik mijn startpost al,aangaf is dat ik niet naar een specifiek regenjack op zoek was maar de jas ook als winterjas wou kunnen gebruiken. Van het MTB'en heb ik alle benodigde fietskleding al.

Gisteren ben ik even bij Bever geweest en daar hing een 3-in-1 jas van Jack Wolfskin met een hele mooie korting. Dat maakte de keuze al iets makkelijker :D
Had ik meteen een reden om een groot deel van mijn camping-uitrusting aan te schaffen. Goed geholpen daar door een jongen die zelf ook fietsvakanties deed, erg fijn!