Ik fiets inderdaad veel alleen, en als ik met iemand anders meefiets die er een andere snelheid op nahoudt (of dat nu sneller is of langzamer dat doet er niet zo veel toe), dan is dat inderdaad irritant. Maar als je met iemand fietst die ongeveer hetzelfde tempo fietst, lijkt mij dat veel fijner...Ligger schreef:Als jij wilt sturen waarheen je wilt, je eigen snelheid wil fietsen dan fiets je waarschijnlijk altijd in je eentje en heb je inderdaad geen behoefte aan een tandem.Henrie schreef: Zelfs als je op 2 fietsen achter elkaar fietst lijkt mij dat nog altijd fijner dan op een tandem. Vooral omdat je, zoals Enrice V ook aangeeft, je eigen (been)tempo kan fietsen en je vrijheid hebt om te sturen waarheen je wilt. Ik heb zelf nooit op een tandem gereden, maar het lijkt mij maar lastig/vervelend. Als je wel eens met iemand achterop hebt gereden, weet je hoe lastig een bocht nemen is, als degene achterop niet meebeweegt. Dat zul je bij een tandem (in mindere mate?) ook hebben. Natuurlijk doet de persoon achterop dan aktief mee, maar dan nog. Ik zou, zeker achterop, de vrijheid missen om te sturen waarheen ik wil, zo snel als ik wil, enz.
Maar vind je het gezellig om bij elkaar te fietsen, niet op elkaar hoeven te wachten probeer dan eens een tandem.
@doubletravel:
Tandemfietsen zal ongetwijfeld heel anders zijn dan met iemand achterop de bagagedrager. Maar ik heb vrienden van me wel eens zien stuntelen, toen ze voor de grap een tandem hadden gehuurd. Dat leek nergens op (al is het vast ook een kwestie van wennen). Denk niet dat tandemfietsen wat voor mij is, om eerder genoemde redenen. En bergaf op een tandem lijkt me doodeng!