Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop gevraagd ter vervanging van Stevens Randonneur - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

te koop gevraagd ter vervanging van Stevens Randonneur

[quote="Johojo]... Bovendien, ik heb met de MTB net overgestapt naar 29". Ik was niet van plan om het bij de trekkingfiets andersom te doen. [/quote]

Ach, fouten maken we allemaal;). Je hebt in ieder geval een afgewogen keuze gemaakt. De Travelmaster is er overigens wel met HS33 en een koplamp als je wil he, maar dan betaal je meteen meer.
Precies. En zo valt VanNicholas waarschijnlijk ook precies binnen mijn budget. Je betaalt alleen meer als je wielen, remmen aandrijflijn en een stuur enzo wilt. :wink:
Pipopopo schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor de TX 800.
Deze fiets is bijna 100% af. Vooral voor de prijs en ook nog een staal frame zou het voor mij erg aantrekkelijk zijn als ik een fiets zocht.

Nu ben ik bezig met het bouwen van mijn eigen fiets. Met een los TX 800 frame hehe ;)

Gr. Martin
Vertel? Hoe kom je aan een los frame?[/quote]

Ik werk in een fietsenzaak en heb een beetje gesmeekt om een los frame te scoren.
Ze noemden eerst een prijs en voor dat geld wilde ik echt nergens anders kijken. Erna kwam Surley in de buurt, maar daar betaalde ik dus het dubbele.

Voor dit jaar mag ik geen losse frames scoren, maar ze vertelde mij dat eventueel 2 a 3 per nieuw jaar wel zou moeten lukken.
Aha, dat verklaart eea... Maar goed, als ik zelf zou samenstellen dan zou ik vast boven de huidige adviesprijs uitkomen. Ik zou de fiets dan ook niet zelf in elkaar zetten.
Vandaag op marktplaats op zoek gegaan naar een stations/kroegfiets. Gazelle Medeo gezien voor 120,- direct gebeld en zojuist opgehaald bij een oudere man die zo nu en dan wat fietsen opknapt.

Blijkt een perfecte fiets te zijn! Veel te mooi voor een stationsfiets! Wel oudere (ATX?)derailleurs hiervan heb ik overigens het idee dat ze ouder zijn dan de fiets zelf, al past dat wel weer goed bij de canti's (zo heet dat toch?).

Bidonhouders, goede batterijverlichting, en zelfs een pompje :D En, nog staal ook :wink: Maar bovenal; rijdt echt heerlijk! Nooit gedacht dat ik zo in m'n nopjes zou zijn met een Gazelle van 120 euri. :D

Snel even wat kiekjes met de telefoon gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het ziet er naar uit dat de VSF tx 800 toch de opvolger wordt. Is er iemand die iets kan zeggen over de wielen die erin zitten?

Voornaaf:Son 28 naafdynamo
Achternaaf: Shimano Deore XT FH-T780
Velgen: Exal MX19, aluminium holle kamer, dubbel gebust
Spaken: Niro DD 2mm

Gewicht berijder: 80kg.
Bepakking: kan flink oplopen aangezien ik het pakezel van de familie ben :D (want betere fietsconditie).
Moet prima gaan. Mensen rijden over de hele wereld met dit model.
Tot nu toe bij geen 1 vsf een spaak breuk mee gemaakt.
Uiteraard is het na spannen erg belangerijk!

Als je dit apparaatje koopt krijg je een diagram bij hoe strak je de spaken moet maken,

http://www.parktool.com/product/spoke-t ... meter-TM-1
Pipopopo schreef: Uiteraard is het na spannen erg belangerijk!
Dat is de eerste indicatie dat de wielen niet optimaal zijn!

Als je dit apparaatje koopt krijg je een diagram bij hoe strak je de spaken moet maken,

http://www.parktool.com/product/spoke-t ... meter-TM-1
Nee, er zit een omrekentabel bij om de uitlezing om te zetten naar spaakspanning.

Het is een hulpmiddel bij het wielenbouwen, als je wielen kan bouwen kan je het ook zonder, als je het niet kunt gaat de spaakspanningsmeter je ook niet veel verder helpen
De LBS had ook heele goede aanbieding, dus de VSF is besteld! Nu afwachten!