Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Groningen - Forum Wereldfietser

rondje Groningen

Mijn excuses voor de late post maar: Op zondag 9 december 2012 is het weer tijd voor ons maandelijke rondje Groningen! :D
Ik ben nog in overleg over de startlocatie, maar dat horen jullie uiterlijk morgen!

Sneeuw en weder dienende zie ik jullie zondag!
paul1987 schreef:Mijn excuses voor de late post maar: Op zondag 9 december 2012 is het weer tijd voor ons maandelijke rondje Groningen! :D
Ik ben nog in overleg over de startlocatie, maar dat horen jullie uiterlijk morgen!

Sneeuw en weder dienende zie ik jullie zondag!
Als ik naar de weersverwachting kijk is het dan droog maar koud. Een rondje door de Coenraadpolder of ander open landschap lijkt mij dan niet clever. Dus wat is er mis met starten bij het Peerd, een flinke lus door de Drentse bossen via (hint, hint) een autoluwe route, koffie in Kiel Windeweer en door de Appelbergen weer terug?
De Karel Coenraadpolder is wel erg mooi, maar idd in de zomer, met de zon op je snoet en de wind in de rug....
Ik vind het daar juist fantastisch bij nul graden en met een gure oostenwind op de wangetjes! 8)
Ik kan door familieverplichtingen helaas niet mee, maar zou liever Marten's plan volgen dan in de gure polderwind rijden.
Wim
Persoonlijk vind ik het jammer dat de provincie Groningen tegenwoordig ook bespikkeld met is met knooppunten....
Het was een van de laatste delen van Nederland waar je heerlijk rustig kon fietsen :(
voor de goede orde, geen idee wat Paul in gedachten had, maar gezien zijn roots veronderstel ik een ruk richting oost Groningen. De Coenraadpolder is dan een extreem voorbeeld, alle Pekela's tegen de wind in had ook gekund ;)

Ben sowieso niet erg voor wisselende vertrekpunten
hester b. schreef:
Het was een van de laatste delen van Nederland waar je heerlijk rustig kon fietsen :(
gemeten naar het gemak waarop je op zondag ergens een kop koffie kunt halen is Groningen nog steeds rustig zat :twisted:
Maar de kans dat het legioen E-bikers met hun ANWB outfits, enge stuurpennen en teldingetjes op het stuur richting Groningen trekt wordt wel veel groter. Er schijnen tegenwoordig één miljoen van die dingen rond te toeren in Nederland....
Volgens mij zijn dat er nu 300 000 in Drenthe, 300 000 in Friesland, 300 000 op de Veluwe en de overige 100 000 over de rest van het land verspreid :?
Stadspolder, Kroonpolder, Carel Coenraadpolder, Johannes Kerkhovenpolder, mijn geboortegrond, bij elk jaargetijde z'n charme, nou ja, een eigen charme. Als het echt koud wordt, dan kunnen we richting Sellingen (koffiepunt) en via de grens, Bellingwolde weer terug.

Ik hoor het wel waar ik me moet melden.
Gelet op de voorkeur voor een startplaats Groningen houdt ik dat aan. Wel neem ik wat lekkers voor de groep mee. Bij het Peerd beslissen we nog wel welke route we gaan fietsen, zal ook van het weer afhangen.

Paul
Je hoeft niet op ons te wachten. Wij gaan niet mee.
Toch een fijne fietstocht gewenst!

Hans en Saskia
Ook ik moet verstek laten gaan. Familiefeesje in Zuiden des lands (daar waar nu een dik pak sneeuw ligt!)

Vind het trouwens wel jammer dat de laatste keren het rondje niet gewoon bij activiteiten te vinden is.
Het staat wel in activiteiten, maar op de verkeerde datum of met de goeie datum maar dan moet ik weer opnieuw inloggen (en dan vindt ie mijn wachtwoord fout??) gedoe dus. Tot januari Cilia
Ook wij gaan niet mee, het weer nodigt niet uit om eens een eindje te gaan fietsen.

Jan
Ik wacht ook beter weer af om te fietsen, dus tot een andere keer.

Roel
Hallo,

Het wordt zo te zien een erg compact groepje voor komende zondag, maar mijn insteek is dat de tocht natuurlijk nog wel gewoon doorgaat.

Tot 10.00 bij het Peerd! :)
paul1987 schreef:Hallo,

Het wordt zo te zien een erg compact groepje voor komende zondag, maar mijn insteek is dat de tocht natuurlijk nog wel gewoon doorgaat.

Tot 10.00 bij het Peerd! :)

de weersverwachting is alweer een stuk beter dan 2 dagen geleden ;)

http://www.yr.no/place/Netherlands/Gron ... /long.html
Hoi,
Ik sla vanwege de weersvoorspelling ook even over (ter voorkoming van nog meer wintertenen) en ga lekker opwarmen in de sauna. Veel plezier en tot een volgende keer.
Groet, Petra.
oops, verslapen.

Veel plezier gewenst voor de wakkere fietsers.
Ik heb mij niet verslapen maar ik stond op Winschoten, keurig op tijd, hebben die lamstralen met ingang van vandaag de dienstregeling omgegooid zodat de trein pas om 10.01 vertrekt. :evil: :evil:

Ik heb Marten ge-sms't (en geprobeerd te bellen) dat de tocht daarmee voor mij niet doorgaat. Sorry, volgende tocht halen we het een en ander in.