Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke ketting? - Forum Wereldfietser

Welke ketting?

Misschien weer een zoveelste domme vraag van deze newbie :-)

Welke ketting kan ik kopen voor mijn off rohler en mijn vriendin's easy rohler?
Je kunt heel veel verschillende kettingen kopen... Net als over banden zijn de meningen over de juiste en/of beste ketting sterk verdeeld op dit forum (ff zoeken???). Ook over smeermiddelen en/of kettingkast vind en krijg je veel verschillende adviezen.
Ik rijd mijn ER al jaren tot grote tevredenheid met een KMC X-1 in een gesloten kettingkast, gesmeerd met een paar druppels kettingzaagolie per jaar. Dat is voor mij de ideale combi.
Wie volgt... :) ?
Ik heb goede ervaringen met SRAM PC-850 en Shimano HG-70 op mijn OR. Het zijn goede kettingen voor een goede prijs. En de domste vraag is nog altijd de vraag die niet gesteld wordt.
Ik heb mij ooit laten vertellen dat een duurdere ketting niet langer meegaat dan een goedkope, de duurdere weegt alleen iets minder.
Er is wel degelijk veel verschil in levensduur. Het probleem is echter dat het niet makkelijk te testen valt. Ik was erg tevreden over de ketting van Rohloff, heel erg teleurgesteld in de dure KMC, en nu tevreden met SRAM die niet duur is en toch redelijk lang meegaat. Maar het blijft moeilijk omdat de externe omstandigheden zoveel uitmaken.
Wim
Hoi Bert en anderen,

Zie mijn kettingtest die ik momenteel voor Marco de Wit uitvoer onder het kopje :

Kettingtest
Ik heb hier in Cambodia enkel een shimano IG-51 kunnen vastkrijgen. Ook geschikt?