Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkocht: SL-BS64 Ultegra 8 speed bar end shifters - Forum Wereldfietser

Verkocht: SL-BS64 Ultegra 8 speed bar end shifters

--gewijzigd-- reeds verkocht Shimano SL-BS64 Ultegra Bar End Shifter Set (8-Speed) (SIS)

- Voor montage op het einde van een racebocht bedoeld, expanders met montagenokken niet inbegrepen, deze heb ik zelf niet meer. (zijn waarschijnlijk nog wel te krijgen, internet bijvoorbeeld).
- Achterderailleur-handle is geindexeerd (klikschakeling) officieel voor Shimano 8 v systemen (niet Dura-Ace!), werkt met klikschakeling ook redelijk op 7 v.
Deze is daarnaast met een eenvoudige korte draai van een afstelhendeltje zonder index te gebruiken, dat heet frictieschakeling (best fijn overigens) en is dan geschikt voor meer systemen 6 , en iig 7,8,9 speed systemen.
- Voorderailleur-handle zonder indexering (kan 2 of 3 kettingbladen aan)
-Eventueel te gebruiken op iedere standaard derailleur-shifter-nok (mbv juiste kunststof spacer).

In goede staat, dusdanige fabricage/kwaliteit dat zeer vele jaren-lang probleemloos schakelen mogelijk is.
fietsert schreef:Shimano DuraAce 8 speed bar end shifters (SIS)

- Voor montage op het einde van een racebocht bedoeld, expanders met montagenokken niet inbegrepen, deze heb ik zelf niet meer. (zijn hopelijk elders nog te krijgen, 10 speed shifters worden momenteel weer gemaakt door Shimano, dus de expanders als spare wellicht ook nieuw verkrijgbaar).
- Achterderailleur-handle is geindexeerd (klikschakeling)voor Shimano 8 v systemen.
Deze is met een eenvoudige korte draai van een afstelhendeltje zonder index te gebruiken, en is dan geschikt voor vele systemen 5,6 (?), en iig 7,8,9,10 speed systemen.
- Voorderailleur-handle zonder indexering (kan 2 of drie kettingbladen aan)
-Eventueel te gebruiken op iedere standaard derailleur-shifter-nok.

In goede staat, dusdanige fabrikage/kwaliteit dat zeer vele jaren-lang probleemloos schakelen mogelijk is.
Of het is Ultegra 8v, en dan schakelen ze ook wel ongeveer 6 en 7 sp
Of het is Dura-Ace 8 speed, en die schakelen wel 8 kransjes, maar met 9sp spacing!

Crosscommandeurs passen trouwens ook op consoles voor thumbies of op de framenokken (met ev een beetje schuren aan de spacers)
m-gineering schreef:
fietsert schreef: Crosscommandeurs passen trouwens ook op consoles voor thumbies of op de framenokken (met ev een beetje schuren aan de spacers)
Werkt het omgekeerd ook, buiscommandeurs op de sokkels/expanders van crosscommandeurs?
Pedalero schreef:
m-gineering schreef:
fietsert schreef: Crosscommandeurs passen trouwens ook op consoles voor thumbies of op de framenokken (met ev een beetje schuren aan de spacers)
Werkt het omgekeerd ook, buiscommandeurs op de sokkels/expanders van crosscommandeurs?
Het technische verschil zit in de plastic spacer, die voor de sjiek bij buiscommandeurs de radius van de onderbuis heeft, en bij de crossconsoles vlak is. Met vijlen en een schuurpapierje kom je een eind.

En buiscommandeurs zijn recht zonder knik, maar die knik is puur Shimano design, het kan ook zonder
m-gineering schreef: Of het is Ultegra 8v, en dan schakelen ze ook wel ongeveer 6 en 7 sp
Of het is Dura-Ace 8 speed, en die schakelen wel 8 kransjes, maar met 9sp spacing!
Marten, bedankt voor je toelichting / specificatie, ik had al wel zo iets gelezen/gezien, maar vond het eerst niet zo duidelijk, nu je over de 9 sp spacers begint, gaat het mij ook dagen. Ik begrijp dan ook dat het wel van belang is te weten welke we nu mee te maken hebben, Ultegra of Dura-ace uitvoering. Punt is dat ik het mij niet herinner en deze jaren geleden voor het laatst heb gebruikt, ik dacht zonder klik, op een 7 v wiel. En het staat er niet echt op met een logo of tekstje, ik neem aan dat ze wat uiterlijke kenmerken hebben die ze onderscheiden van elkaar of iets anders specifieks hebben?...'k zal direct Google images even erbij zoeken om het te bepalen, maar mocht je nog een goede hint hebben...graag.

Chiel
...gevonden, dus voor de duidelijkheid:

Ik bied hier aan: Shimano SL-BS64 Ultegra Bar End Shifter Set (8-Speed)

'k zal mijn oorspronkelijke bericht hier nu op aan passen, daar het een verkoop-bericht betreft.

Het plaatje bij dit artikel:
http://www.amazon.com/gp/product/images ... ting-goods
fietsert schreef:
m-gineering schreef: Of het is Ultegra 8v, en dan schakelen ze ook wel ongeveer 6 en 7 sp
Marten, bedankt voor je toelichting / specificatie, ik had al wel zo iets gelezen/gezien, maar vond het eerst niet zo duidelijk, nu je over de 9 sp spacers begint, gaat het mij ook dagen. Ik begrijp dan ook dat het wel van belang is te weten welke we nu mee te maken hebben, Ultegra of Dura-ace uitvoering. Punt is dat ik het mij niet herinner en deze jaren geleden voor het laatst heb gebruikt, ik dacht zonder klik, op een 7 v wiel. En het staat er niet echt op met een logo of tekstje, ik neem aan dat ze wat uiterlijke kenmerken hebben die ze onderscheiden van elkaar of iets anders specifieks hebben?...'k zal direct Google images even erbij zoeken om het te bepalen, maar mocht je nog een goede hint hebben...graag.

Chiel
het stickertje was altijd het duidelijkste verschil
(ik weet inmiddels dat het Ultegra 8 s 'cross-commandeurs' moeten zijn).

Maar ja, er zit idd een stickertje op 'not compatible with Dura-Ace rear derailleur', waardoor ik eerst niet heel erg geholpen was omdat het feitelijke onzin is om de derailleur de schuld te geven van dergelijk compatibiliteits-issue.... lijkt me. Daarentegen dergelijke tekst op de Dura ace handle is ook wel raar wellicht. De tekst 'not compatible with Dura-Ace casette sprocket' zou mij toch beter geholpen hebben ter determinatie ;).

Overigens ik geloof dat de rubber finish van de handle-grip én de kunstof afwerking van het huis grijs zijn bij de Ultegra uitvoering , tegenover zwart voor de Dura-Ace shifters. En het blote aluminium deel van de Dura-ace is glanzender gepolijst dan de Ultegra's (nice!).