Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boekje 'Eten uit de natuur, zelf geplukt of geraapt' - Forum Wereldfietser

Boekje 'Eten uit de natuur, zelf geplukt of geraapt'

Wellicht een leuke 'stocking filler' voor Wereldfietsers en overige buitensport types.

Eten herkennen in de natuur; verzamel je eigen voedsel in natuur.

In dit boekje lees je hoe je eten uit de natuur herkent en hoe je het kunt bereiden: 55 lekkere, eenvoudige recepten.

En natuurlijk waar je allemaal op moet letten om je eigen gezondheid en de natuur niet in gevaar te brengen.

Inclusief maandkalender; wat kan er iedere maand van het jaar geoogst worden?

Eten uit de natuur, gezonder kan het niet, voor jou en het milieu!

Titel: Eten uit de natuur, zelf geplukt of geraapt.

59 pagina's

Kosten boekje : 5 euro (7,50 incl. verzendkosten)

Bestellen via www.etenherkennenindenatuur.nl
Leuk!!

Wij hebben al een cursus 'onkruid' eten gevolgd bij Maaike, dit is een mooie aanvulling op de kennis die we opgedaan hebben.

Handzaam formaat dit boekje, handig om mee te nemen op reis. Dank voor de tip!
Groet, Marjan
Froggy schreef: Eten herkennen in de natuur; verzamel je eigen voedsel in natuur.
Ter aanvulling op dit boek ? :)

Eet ze,

Carl

Daarom vind ik het boekje handig :idea:
Froggy schreef:Eten uit de natuur, gezonder kan het niet, voor jou en het milieu!
Bij veel beheerders van natuurgebieden staan bij het lezen van zo'n zin de stekels rechtop! Ik vermoed bij gezondheidsdeskundigen ook. Bij milieudeskundigen zeker.
Leon
Leon schreef:
Froggy schreef:Eten uit de natuur, gezonder kan het niet, voor jou en het milieu!
Bij veel beheerders van natuurgebieden staan bij het lezen van zo'n zin de stekels rechtop! Ik vermoed bij gezondheidsdeskundigen ook. Bij milieudeskundigen zeker.
Je moet niet overdrijven, er is gewoon veel (lekker) eetbaars te vinden in de natuur.
Als kind haalde wij emmers vol bramen uit de duinen, maar ook paddenstoelen (reuzenboleten), rozenbottels en vlierbessen, om maar wat te noemen :wink:
Marjan schreef:

Daarom vind ik het boekje handig :idea:
Dat dacht die dame ook, maar sommige paddo's lijken kennelijk wel heel veel op elkaar :idea:
Aardappelboleten zijn volgens mij niet eetbaar.....
hester b. schreef:Aardappelboleten zijn volgens mij niet eetbaar.....
Afbeelding

Deze bedoelde ik, de reuzenboleet dus, met gladde witte huid 8)
Die dan weer wel, maar dat is een reuzenbovist :D
Die ronde 'bollen' zijn trouwens geen boleten maar bovisten en stuifzwammen.
Ik wil niet belerend doen, maar wees aub héél voorzichtig met het plukken en eten van paddestoelen.
hester b. schreef:Die dan weer wel, maar dat is een reuzenbovist :D
Die ronde 'bollen' zijn trouwens geen boleten maar bovisten en stuifzwammen.
Ik wil niet belerend doen, maar wees aub héél voorzichtig met het plukken en eten van paddestoelen.
Alle paddestoelen zijn eetbaar, sommigen zelfs meer dan eens :roll:
hester b. schreef:maar wees aub héél voorzichtig met het plukken en eten van paddestoelen.
Helemaal mee eens, maar in deze kan zelfs een blinde zich nauwelijks vergissen 8)
Ik had gereageerd op een bericht van Michael W.
Hij heeft het inmiddels aangepast. Er stond eerst reuzen- en aardappelboleten. Dat is veranderd in reuzenbovisten....
Of wordt een Vinexjager! Stadsjagen, zelfgevangen wild uit eigen omgeving, zo'n lekkere weldoorvoede eend uit het park om de hoek, dan weet je tenminste zeker dat hij een zorgeloos leventje heeft gehad.
En jagen schijnt oergevoelens naar boven te brengen, vooral bij de man (of we daar beter van worden is nog maar de vraag) maar er bestaat dus een Handboek voor de Vinexjager: http://www.nrcnext.nl/blog/2010/06/01/v ... -meerkoet/

Groetjes, Yopie (die zelf geen vlees eet)
Yopie schreef:Of wordt een Vinexjager! Stadsjagen, zelfgevangen wild uit eigen omgeving, zo'n lekkere weldoorvoede eend uit het park om de hoek, dan weet je tenminste zeker dat hij een zorgeloos leventje heeft gehad.
Weet je wat er op het menu van die eenden staat?
Leon
Leon schreef: Weet je wat er op het menu van die eenden staat?
Brood van lieve oude omaatjes die met kleinkind eendjes gaat voeren.
Maar meerkoeten, das een ander verhaal. Heb jaren op een schip gewoond en alles wat er daar door de wc spoelde aten ze lekker op. :shock:
Er zijn ook mensen die betalen voor een amsterdamse grachtenkreeft, schijnt een lekkernij te zijn.
Yopie schreef: Brood van lieve oude omaatjes die met kleinkind eendjes gaat voeren.
De hoeveelheid plastic die die beesten 'eten' is waarschijnlijk ook behoorlijk. Dit is sowieso een algemeen probleem, zo staat vis eten tegenwoordig in veel gevallen gelijk met plastic eten.

Renaat