Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos: weg 13 en nog meer in het noorden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Laos: weg 13 en nog meer in het noorden

bert claes schreef:Bedankt voor de update Bert! Een vraagje: was het nu echt zo onveilig zoals je wel eens leest?
Wat bedoel je met onveilig: het verkeer, het eten of de criminaliteit? Met alledrie geen problemen gehad.
Waar lees je dat?
bert sitters schreef:
bert claes schreef:Bedankt voor de update Bert! Een vraagje: was het nu echt zo onveilig zoals je wel eens leest?
Wat bedoel je met onveilig: het verkeer, het eten of de criminaliteit? Met alledrie geen problemen gehad.
Waar lees je dat?
De criminaliteit vooral. Gelezen op nomads, Travelfish, lonelyplanet, virtualtourist,...
er is ooit een (1) incident geweest op de route van LP naar Vientiane.....dat maakt het nog decennia een onveilig gebied.

bij ons in de straat is vorig jaar een machinegeweer leeggeschoten......maar we hebben de vermelding in de reisgidsen niet gekregen

ook Bert
Wij hebben ons vorig jaar geen moment onveilig of zelfs maar ongemakkelijk gevoeld in Laos.
Enige plek waarvan ik weet dat het er onveilig is, betreft Vang Vieng. Maar dat heeft op zich niets met Vang Vieng te maken maar alles met de Tubing-scene daar. (Jezelf vol laten lopen met drank terwijl je in een oude vrachtwagenbinnenband in de rivier dobbert. Eventueel uitgebried met bungie jumpen onder invloed. Goed voor twee doden per maand vorig jaar.

Gelukkig is het niet verplicht dus kan je Vang Vieng relatief veilig passeren. 'Moet' je er overnachten, kies dan een guesthouse buiten het uitgaanscentrum als je wil slapen.

Maarten
bert claes schreef:
bert sitters schreef:
bert claes schreef:Bedankt voor de update Bert! Een vraagje: was het nu echt zo onveilig zoals je wel eens leest?
Wat bedoel je met onveilig: het verkeer, het eten of de criminaliteit? Met alledrie geen problemen gehad.
Waar lees je dat?
De criminaliteit vooral. Gelezen op nomads, Travelfish, lonelyplanet, virtualtourist,...
Vaak gaat het om één incident dat rondzingt en iedere keer opnieuw wordt gemeld, zodat het lijkt alsof het om een reeks van gewelddadige gebeurtenissen gaat.
Ik las net dat er iemand is neergeschoten in Amsterdam, in de straat waar ik vanuit de achterkant van mijn huis op uit kijk. Moet ik nu gaan twijfelen of het nog veilig genoeg is om straks naar huis te gaan?