Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gaan we weer: welke 2 persoons tent? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gaan we weer: welke 2 persoons tent?

Ziet er ook mooi uit Liz.
Maar erg veel geld.
Bedenk vooral goed waarvoor je de tent wilt gebruiken. Moet het licht, neem dan een tunnel. Moet het in de bergen, neem dan een koepel of zo. Moet het in warm weer, neem desnoods een lichte katoenen tent (Tatteljee of Esvo), of iets als die Anjan. Moet het in heel slecht weer, neem dan een koepel, liefst Hilleberg. Moet het licht voor warm weer, eenpersoons en heel incidenteel twee, neem dan de Anjan 2. Is klein en licht het enige criterium, kijk dan naar tenten als de TN Laser of de Vaude Power Lizard. Licht en niet idioot duur: MSR Hubba Hubba HP of Hoop. Moet het heel goedkoop, dan is er genoeg merkloos etc. Kortom, keus genoeg, als je eenmaal wet wat je wilt.
Wim
Dank Wim ik zal eens met de bank praten ;)
Zoals het er nu naar uitziet gaat het de Nordisk norheim 2sl worden.
Ik ben alleen incidenteel met dochter vlakbij.
Mooi universeel voor Frankrijk, Duitsland, Belgie, Spanje en Portugal.
Ik heb nog even getwijfeld over PU coating maar lees overal dat Silicone coating beter is. Ik ga niet extreem kamperen als in sneeuw rotsen enz.
En ook de 400€ is mijn grens omdat ik nog zoveel moet kopen voor de eerste reis.
Doe ik liever eerst wat ervaring op en vervang dan later door betere spullen waarvan ik weet dat ik ze precies zo wil.
Kijk ook eens naar de Robens tenten, vooral de Lite serie. Volgens mij van een redelijke tot goede kwaliteit en betaalbaar.
http://www.robens.de/en/Products/Tents/Lite.aspx

Groet,

Arno
Bij de bever is een andere variant van de Norheim in de aanbieding. Wellicht is dat ook wat. Deze weegt 3200gr ipv 2800 van de SI. Maar kost dan nu ook maar 195,96 !!
De poll is leuk alleen werkt hij bij mij niet. Als ruimte zou ik graag zien de lengte van de binnentent omdat wij Nederlanders iha langer zijn dan de meeste tentenmakers denken.
Pol verwijderd werkt niet!
Jammer.
roosterveld schreef:Bij de bever is een andere variant van de Norheim in de aanbieding. Wellicht is dat ook wat. Deze weegt 3200gr ipv 2800 van de SI. Maar kost dan nu ook maar 195,96 !!
Dank allemaal voor de adviezen.
Het is de bever tent geworden.
Incl grondzeil 220€ lijkt mij een mooie starter tent.
Pgv moet trouwens pu zijn.
Blij dat ik (we) zo behulpzaam konden zijn! Veel plezier ermee.
Kennis is macht.
Kennis delen is oppermachtig 8)
Mark II Light van Vaude. De binnentent blijft in de buitentent hangen. Voldoende plek voor spullen en een prettig laag gewicht (2,7 kg). Ik ben er erg tevreden over.
Staat ook een mooi tentje te koop (zit tenminste nog geen slotje op..)

Kwalitatief onvergelijkbaar met merken als 'Gelert' en 'Coleman'..
(Als in stukken beter..) :idea:
Ik heb onlangs een mooi 2-persoonstentje, de MSR Nook gekocht.
Superlicht, ong. 1,5 kilo.
Het is een 3-seizoenen tentje, de buitentent komt niet tot de grond. Daardoor verwacht ik dat er weinig condensvorming zal zijn.
Het tentje is wel klein, ik moet er niet aan denken om het te delen :D :D :D
Voor één persoon is het zeer royaal.
Een footprint ga ik er zelf bij maken, het grondzeil oogt nogal kwetsbaar.
Ik heb het tentje gekocht bij Futurumshop Duitsland voor €260,-
Het is daar €100,- goedkoper dan bij Futurumshop NL....