Additionally, paste this code immediately after the opening tag: routeboekjes van vietnam, laos en cambodia gezocht - Forum Wereldfietser

routeboekjes van vietnam, laos en cambodia gezocht

Wie heeft er nog in de aanbieding de bovenvermelde routeboekjes.
Of zijn deze landen ook goed te doen zonder boekjes.
Zoiezo is alle ervaring informatie over fietsen in dzeze gebieden in december gewenst!

Hallo Annelies,

Ik heb net een fietsreisgids over Laos geschreven. Kun je bij mij bestellen, stuur een mailtje naar escaper@planet.nl.

groet,
The Cycling Red Devil

Hallo,

na een paar eerder noordelijke fietsreizen (Zweden&Noorwegen en Ijsland) zou ik volgend jaar misschien juist de bovenstaande drie landen eens willen aandoen. Zijn deze veilig? Wanneer ga je best naar die landen? Is het aangenaam om daar met de foiets door te gaan?

Alle info is welkom...

Groeten, Filiberke

Oeps, mss niet de gepaste groep. Stuur info dan maar per mail...

Beste Filiberke,

Het is maar wat je gewend bent. Als je nog nooit in Azie hebt gefietst zou ik eerst gaan fietsen in Thailand. Mensen zijn aardig. Je krijgt veel aanspraak, maar men is niet opdringerig. Goede wegen en een gemakkelijk land, overal lekker eten. Laos in Cambodja zijn een stuk primitiever. De wegen zijn op veel plaatsen nog slechter dan de steile dreven in het Meerdaalse bos. Vietnam is op veel plaatsen chaotisch druk
November, december, januari en begin februari is de beste reistijd. De warmte valt mee en het is droog. Maart, april en mei is te heet. Van mei tot en met oktober is de regentijd.
Als nieuweling in Azie zou ik een route van Asian Way of Life nemen: www.awol.nl

Bedankt voor je antwoord Bert,

ja, ik ben nog nooit naar Azi? geweest, maar heb wel wat fietservaring (Noorwegen&Zweden, Ijsland, Frankrijk). Nu weet ik ook ineens wat die AWOl betekent, zeer handig.

Filip.
Ik zou Laos en Vietnam zeker niet afraden. Ze zijn beide heel anders dan Thailand. Laos inderdaad heel primitief en Vietnam als een levendige drukte, en heel veilig. Inderdaad januari of februari is de beste tijd. Maar: "routeboekjes???" In heel Laos zijn maar drie fatsoenlijke wegen te vinden en in Vietnam is maar ??n bruikbare weg te vinden. De befaamde 'Highway 1' die het gehele land van Noord naar Zuid bestrijkt. En: Vietnam bestaat voor 80% uit rijstvelden, dus je moet vaak echt je best doen om een kampeerplekje te vinden.

Goede reis! Marten Zeckendorf